Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΣΕ: Μέχρι 10 Οκτωβρίου οι προσφορές για Θριάσιο

Στις 10 Οκτωβρίου αναμένεται να κατατεθούν οι προσφορές των τεσσάρων κοινοπραξιών οι οποίες έχουν προεπιλεγεί για την κατασκευή και εκμετάλλευση του διαμετακομιστικού κέντρου που προωθεί ο ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, μέσω της θυγατρικής ΓΑΙΑΟΣΕ. Μέχρι το τέλος Αυγούστου θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των διευκρινίσεων από τους ενδιαφερόμενους ομίλους καθώς ο ΟΣΕ επείγεται να ολοκληρώσει τον διαγωνισμό.

ΟΣΕ: Μέχρι 10 Οκτωβρίου οι προσφορές για Θριάσιο
του Φώτη Κόλλια

Στις 10 Οκτωβρίου αναμένεται να κατατεθούν οι προσφορές των τεσσάρων κοινοπραξιών που έχουν προεπιλεγεί για την κατασκευή και εκμετάλλευση του διαμετακομιστικού κέντρου που προωθεί ο ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, μέσω της θυγατρικής ΓΑΙΑΟΣΕ.

Μέχρι το τέλος Αυγούστου θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των διευκρινίσεων από τους ενδιαφερόμενους ομίλους καθώς ο ΟΣΕ επείγεται να ολοκληρώσει τον διαγωνισμό.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει την ανάπτυξη και εκμετάλλευση του διαμετακομιστικού κέντρου για 30 χρόνια (συν 10 χρόνια) σε μια επένδυση περί τα 150 εκατ. ευρώ. Η ΓΑΙΑΟΣΕ θα αποκτήσει ποσοστό περί το 15% στην εταιρία εκμετάλλευσης.

Στους προεπιλεγέντες ομίλους περιλαμβάνονται οι Ελληνική Τεχνοδομική - ΑΚΤΩΡ - GOLDAIR - TEOTEC (όμιλος Θεοχαράκη) - Hellenic Logistics Transport, SARMED - Αττικάτ - Imperio - Confide, ΓΕΚ - J&P ΑΒΑΞ - PROLOGIS και Τεχνική Ολυμπιακή – Μοχλός.

Με βάση τη συμφωνία του ΟΣΕ με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που χρηματοδοτεί τμήμα των εργασιών στο Θριάσιο Πεδίο, το εμπορευματικό κέντρο πρέπει να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2009. Το κέντρο αποτελεί ένα από τα τρία έργα που προωθεί ο οργανισμός στην περιοχή.

Σε παρακείμενο ακίνητο αναπροσαρμόζονται οι αποθήκες που είχαν δημιουργηθεί για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων προκειμένου να στεγάσουν το μηχανοστάσιο αποθήκης υλικού του ΟΣΕ. Έτσι θα απελευθερωθεί το οικόπεδο, 132 στρεμμάτων, στου Ρέντη που φιλοξενεί σήμερα το μηχανοστάσιο και η ΓΑΙΑΟΣΕ σχεδιάζει την αξιοποίησή του.

Ο ΟΣΕ προχώρησε πρόσφατα στη συγχώνευση των δύο θυγατρικών που κινούνταν στον τομέα της εκμετάλλευσης ακινήτων και των διαμετακομιστικών κέντρων και επιχειρεί να αξιοποιήσει κάποια από τα ”βαλτωμένα” περιουσιακά στοιχεία. Τον ρόλο έχει αναλάβει η ΓΑΙΑΟΣΕ, που συγχωνεύτηκε με τη ”Διαμετακομιστικά Κέντρα Α.Ε.”.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση και εκμετάλλευση του τερματικού σταθμού του Προαστιακού στον Πειραιά, που βρίσκεται δίπλα από τον σταθμό του ΗΣΑΠ. Στην πρώτη φάση εκδήλωσαν ενδιαφέρον τέσσερις κοινοπραξίες και ο ανάδοχος θα έχει τη δυνατότητα ανάπτυξης κτιρίου επιφάνειας 37.000 τ.μ. με εμπορικές και άλλες χρήσεις (π.χ. γραφεία).

Η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ προωθεί επίσης την αξιοποίηση με το ίδιο μοντέλο τριών άλλων σταθμών, με τις σχετικές διαδικασίες να βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο. Πρόκειται για τον Σταθμό Λαρίσης (ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με τον δήμο Αθηναίων), τον σταθμό της Θεσσαλονίκης και τον σταθμό του Αγ. Διονυσίου στον Πειραιά. Ειδικά για τον Σταθμό Λαρίσης, μια υπόθεση που χρονίζει, υπάρχει η δυνατότητα δόμησης 140.000 τετραγωνικών μέτρων.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ συμφώνησε πρόσφατα και την απόκτηση έκτασης 970 στρεμμάτων (στρατόπεδο Γκόνου) στη συμπρωτεύουσα και σχεδιάζει την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου. Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ενδιαφέρεται για συμμετοχή στο έργο που αναμένεται να προκηρυχθεί το 2008.

Αντίστοιχα εμπορευματικά κέντρα σχεδιάζονται και σε δύο ακόμα λιμάνια, στην Αλεξανδρούπολη και στην Ηγουμενίτσα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v