Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πολλοί οι "μνηστήρες" για σταθμό ΚΤΕΛ του Ελαιώνα

Το ενδιαφέρον μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών συγκεντρώνει η δημιουργία νέου ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, όπου πρόκειται να μεταφερθούν τα υφιστάμενα ΚΤΕΛ που σήμερα λειτουργούν στον Κηφισό και στην Οδό Λιοσίων.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Πολλοί οι μνηστήρες για σταθμό ΚΤΕΛ του Ελαιώνα
Το ενδιαφέρον μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών συγκεντρώνει η δημιουργία του νέου ΚΤΕΛ στην περιοχή του Ελαιώνα, όπου πρόκειται να μεταφερθούν τα υφιστάμενα ΚΤΕΛ τα οποία σήμερα λειτουργούν στον Κηφισό και στην Οδό Λιοσίων.

Για το έργο που έχει εξαγγελθεί εδώ και πολλά χρόνια αλλά δεν έχει προχωρήσει λόγω καθυστερήσεων από την πλευρά του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ στη θεσμοθέτηση των σχετικών ρυθμίσεων, το ενδιαφέρον τους έχουν εκδηλώσει από την αρχή και διατηρούν οι κατασκευαστικές εταιρίες των ομίλων Λάτση, Μπόμπολα και Κοπελούζου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτων Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΥΣ) κ. Σοφοκλή Φάτσιο, από τη στιγμή που θα δοθεί το πράσινο φως για την εκτέλεση του έργου η ανάθεσή του σε μία εκ των ενδιαφερόμενων εταιριών θα γίνει αμέσως και υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί διάστημα 1 - 2 δύο μηνών για την επιλογή, με κριτήριο την καλύτερη προσφορά.

Ο ανάδοχος του έργου θα καλύψει το κόστος της επένδυσης που υπολογίζεται σε περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ, λαμβάνοντας ως αντάλλαγμα την εκμετάλλευση για διάστημα 40 ετών των εμπορικών χώρων που θα δημιουργηθούν στην έκταση του ΚΤΕΛ.

Οι εμπορικοί χώροι θα αναπτυχθούν σε έκταση 22 στρεμμάτων, ενώ οι εγκαταστάσεις τις οποίες θα χρησιμοποιούν τα 43 ΚΤΕΛ-μέλη της ΠΟΑΥΣ θα καλύψουν χώρο 23 στρεμμάτων.
 
Σε ό,τι αφορά τις εμπορικές χρήσεις, προβλέπεται να αναπτυχθούν ξενοδοχείο, τράπεζες, καταστήματα, φαρμακεία, σούπερ μάρκετ κ.ά.

Τροπολογία από το ΥΠΕΧΩΔΕ

Η μοναδική εκκρεμότητα που απομένει προκειμένου το έργο να δρομολογηθεί είναι η κατάθεση τροπολογίας από το ΥΠΕΧΩΔΕ με την οποία θα παραχωρείται η χρήση της έκτασης.

Την ιδιοκτησία θα διατηρήσει η Αττικό Μετρό, η οποία μάλιστα υπολογίζει ότι από τη μεταφορά των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα ενισχυθεί η επιβατική κίνηση του ομώνυμου σταθμού του μετρό, ο οποίος σήμερα παρουσιάζει ιδιαίτερα μειωμένη κίνηση.

Να σημειώσουμε ότι θετικά, προς την κατεύθυνση της οριστικής διευθέτησης του ζητήματος, αποτιμάται το γεγονός πως στο σχέδιο νόμου για το ρυθμιστικό της Αθήνας, που δόθηκε προ ημερών στη δημοσιότητα από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, η δημιουργία ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα περιλαμβάνεται στις προβλέψεις του σχεδίου. Πρόκειται για μία κίνηση που καθησυχάζει τους φόβους τους οποίους προκαλούσε κατά καιρούς η φημολογία ότι από την πλευρά του υπουργείου δεν είναι επιθυμητή η δημιουργία του νέου σταθμού στην περιοχή του Ελαιώνα. Η κατασκευή νέου σταθμού θεωρείται απαραίτητη αφού οι δύο υφιστάμενοι σταθμοί όχι απλώς δεν καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες αλλά κι επιπλέον η εικόνα τους δεν έχει καμία σχέση με αντίστοιχους σταθμούς ευρωπαϊκών πρωτευουσών.

Για το θέμα των ΚΤΕΛ αναμένεται τις επόμενες μέρες να υπάρξει συνάντηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτων Υπεραστικών Συγκοινωνιών με τον υπουργό Μεταφορών κ. Στυλιανίδη, ο οποίος συμπλέει με την άποψη της ΠΟΑΥΣ έχοντας ταχθεί υπέρ της κατασκευής του έργου με αυτοχρηματοδότηση.

Επιδότηση για αντικατάσταση 300 λεωφορείων

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι σε σχέδιο νόμου που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών και αναμένεται να κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή εντός του Μαΐου ρυθμίζεται ένα ακόμη θέμα που αφορά στα ΚΤΕΛ.

Πρόκειται για την επιδότηση των ΚΤΕΛ με ποσό 20 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να επιδοτηθούν οι λεωφορειούχοι για την αντικατάσταση συνολικά 300 λεωφορείων. Με την κίνηση αυτή θα ολοκληρωθεί το μεγάλο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων των ΚΤΕΛ που ξεκίνησε πριν από πέντε περίπου χρόνια και περιλάμβανε την αντικατάσταση των παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων με νεότερα τελευταίας τεχνολογίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v