Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εμπορικά ακίνητα: 1 στα 4 παραμένουν ξενοίκιαστα

Ξενοίκιαστα παρέμειναν 1 στα 4 εμπορικά ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας το α' εξάμηνο του 2009, ενώ 4 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις γύρω από την Ομόνοια έχουν περάσει στα «χέρια» οικονομικών μεταναστών.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Εμπορικά ακίνητα: 1 στα 4 παραμένουν ξενοίκιαστα
Ξενοίκιαστα παρέμειναν 1 στα 4 εμπορικά ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας το πρώτο εξάμηνο του 2009, ενώ 4 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις στους δρόμους γύρω από την Ομόνοια έχουν περάσει στα «χέρια» των οικονομικών μεταναστών.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε η Property Ltd για λογαριασμό του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων.

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 3.500 καταστήματα αποκαλύπτει ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους το 25,2% των εμπορικών καταστημάτων στην περιοχή των Εξαρχείων – Νεάπολης έμεινε ξενοίκιαστο, όταν το ποσοστό διαθεσιμότητας επαγγελματικής στέγης για την περιοχή της Πρωτεύουσας είναι στο 18,8%. Αναλυτικότερα στο εμπορικό τρίγωνο του κέντρου (Ερμού, Μητροπόλεως, Αιόλου) το 17% των καταστημάτων παραμένει αδιάθετο από 16,2% που ήταν το δεύτερο εξάμηνο του 2008.

Ανάλογη η εικόνα και στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της Αθήνας, Πανεπιστημίου, Σταδίου, Αθηνάς, όπου τα ξενοίκιαστα καταστήματα αντιστοιχούν στο 16,4% του συνόλου από 16,3% το δεύτερο εξάμηνο του 2008, ενώ στο Κολωνάκι τα ξενοίκιαστα καταστήματα είναι μόλις 1 στα 20.

Από την έρευνα προέκυψε επίσης ότι τα ποσοστά συγκέντρωσης στην εμπορική δραστηριότητα χρόνο με το χρόνο αυξάνονται με αποτέλεσμα πολλές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις είτε να αναστέλλουν την δραστηριότητά τους, είτε να αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης.
 
Συγκεκριμένα την οκταετία 2000- 2008 οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αύξησαν το μερίδιό τους κατά 37,6 ποσοστιαίες μονάδες με αποτέλεσμα αυτό να ανέλθει στο τέλος του 2008 στα 82,6% ενώ αντίθετα οι μικρές επιχειρήσεις του κλάδου από μερίδιο 55% το 2000 στο τέλος του 2008 αυτό υποχώρησε στο 17,4%.

Αντιθέτως στην αγορά ένδυσης και υπόδησης αν και οι μεγάλες αλυσίδες των συγκεκριμένων κλάδων ενίσχυσαν το μερίδιό τους εν τούτοις αυτό έγινε με σαφώς χαμηλότερο ρυθμό απ’ ότι στον κλάδο των τροφίμων.

Συγκεκριμένα το μερίδιο των μεγάλων αυξήθηκε από 15% το 2000 στο 25,2% το 2008 ενώ των μικρό επιχειρήσεων μειώθηκε από το 85% στο 74,8%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v