Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

DuPont: Ανοιγμα στην εγχώρια αγορά ενέργειας

Η DuPont αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί στην εγχώρια αγορά, μέσω συνεργιών με τοπικούς κατασκευαστές στους τομείς των οικιακών φωτοβολταϊκών.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
DuPont: Ανοιγμα στην εγχώρια αγορά ενέργειας
Διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης αναμένεται να παρουσιάσει η αγορά φωτοβολταϊκών στα επόμενα χρόνια.

Από τα 30 δισ. δολάρια που υπολογίζεται σήμερα το συνολικό μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς εκτιμάται από τον κλάδο ότι θα αυξηθεί στα 70 δισ. δολάρια μέχρι το 2013.

Προσδοκώντας ότι και στην Ελλάδα θα αυξηθεί μελλοντικά η παραγωγική ικανότητα της ηλιακής ενέργειας η DuPont αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί στην εγχώρια αγορά, μέσω συνεργιών με τοπικούς κατασκευαστές στους τομείς των οικιακών φωτοβολταϊκών συστημάτων και κατασκευής ολοκληρωμένων φωτοβολταϊκών λύσεων.

Ήδη, η θυγατρική DuPont Hellas (μετεξέλιξη το 2008 της DuPont Agro Hellas) είναι σε συζητήσεις με τρεις εταιρίες κατασκευής φωτοβολταϊκών πάνελ, προκειμένου να εξυπηρετήσει το σχεδιασμό αυτό. Η μία εξ αυτών μάλιστα έχει εκδηλώσει σοβαρό ενδιαφέρον συνεργασίας με την DuPont.

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν χθες ο διευθυντής Κεντρικής Ευρώπης της DuPont Thierry Marin, ο διευθυντής Μάρκετινγκ για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική Marco Coletta και ο υπεύθυνος για την ανάπτυξη της DuPont Hellas στα Βαλκάνια Ανδρέας Μάνεσης, παρόντων επιτελικών στελεχών της ελληνικής θυγατρικής, παρουσιάσθηκε η στρατηγική και οι λύσεις που προσφέρει η εταιρία στον τομέα των φωτοβολταϊκών συστημάτων.

Σήμερα στην Ελλάδα ισχύουν κίνητρα για την εγκατάσταση και λειτουργία φωτοβολταϊκών. Η DuPont προσβλέπει στην επέκταση αυτών των κινήτρων και στις κατασκευαστικές εταιρίες και ειδικότερα, ως προϋπόθεση δραστηριοποίησης της στη χώρα μας θέτει την ένταξη των φωτοβολταϊκών ως δομικό στοιχείο.

Σε αυτό το πλαίσιο αναζητά εταίρους προς τους οποίους θα μπορεί να προμηθεύει τις πρώτες ύλες για την κατασκευή φωτοβολταϊκών. Σε ένα προσδοκώμενο επιχειρηματικό μοντέλο συμπεριλαμβάνονται συνεργασίες όχι μόνον με εταιρίες κατασκευής φωτοβολταϊκών, αλλά και εταιρίες που αναλαμβάνουν τις συνδέσεις και τις εγκαταστάσεις. Το πώς θα λειτουργήσει αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο ακόμη δεν έχει αποφασισθεί από την DuPont, η οποία σε αυτή τη φάση, όπως αναφέρθηκε, ανιχνεύει τις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς.

Η DuPont είχε το 2008 τζίρο 30,5 δισ. δολάρια, με παρουσία σε 80 χώρες και επενδύσεις ύψους 1,3 δισ. δολ. στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης. Έως το 2012 προσδοκά να τριπλασιάσει τις ετήσιες πωλήσεις στον τομέα των φωτοβολταϊκών παγκοσμίως ξεπερνώντας το 1 δισ. δολάρια.

Ήδη, ετοιμάζει τη δεύτερη γενιά φωτοβολταϊκών πλαισίων, με σκελετό από σύνθετα υλικά και τη δυνατότητα τοποθέτησης σε οποιαδήποτε στέγη. Σε αυτή τη φάση είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την εξασφάλιση της ευρεσιτεχνίας και η εμπορική ανάπτυξη των προϊόντων αυτών τοποθετείται στο α’ εξάμηνο του 2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v