Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διακρατική ημερίδα Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών

Πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη η 1η Διακρατική Ημερίδα για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών με θέμα "Οδικός άξονας προτεραιότητας Νο7 και λοιποί άξονες προτεραιότητας κοινού ενδιαφέροντος".

Διακρατική ημερίδα Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών
Πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη η 1η Διακρατική Ημερίδα για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, που διοργανώθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Παρακολούθησης Ταμείου Συνοχής του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, με θέμα "Οδικός άξονας προτεραιότητας Νο7 (ελληνικά τμήματα του οποίου αποτελούν η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ και ο ΠΑΘΕ) και λοιποί άξονες προτεραιότητας κοινού ενδιαφέροντος Νο 21: Θαλάσσιοι Διάδρομοι και Νο 22 (ελληνικό τμήμα του οποίου αποτελεί ο ΠΑΘΕπ, Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη).

Στην ημερίδα, την έναρξη των εργασιών της οποίας κήρυξε ο γενικός γραμματέας Επενδύσεων και Ανάπτυξης του ΥΠΟΙΟ κ. Σπύρος Ευσταθόπουλος, συμμετείχαν εκπρόσωποι από τα υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών και Επικοινωνιών, των εμπλεκόμενων κρατών-μελών (Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Ελλάδα) καθώς και εκπρόσωποι φορέων που συμμετέχουν στη διαχείριση και υλοποίηση των έργων των αξόνων προτεραιότητας Νο 7 και Νο 22.

Συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι των Γενικών Διευθύνσεων Μεταφορών και Ενέργειας (DG TREN) και Περιφερειακής Πολιτικής (DG REGIO) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίοι αναφέρθηκαν στους στόχους υλοποίησης των δύο αυτών αξόνων που ενώνουν την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία, με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην κεντρική Ευρώπη.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις πηγές χρηματοδότησης, στη συμβολή τους στην περιφερειακή πολιτική, στην πολιτική συνοχής (οικονομική και κοινωνική), καθώς και στην προώθηση της επιχειρηματικότητας.

Παράλληλα, από τους εκπροσώπους των τεσσάρων κρατών-μελών έγινε αναλυτική παρουσίαση των τμημάτων των αξόνων προτεραιότητας, και ειδικότερα στα τμήματα που έχουν υλοποιηθεί, στον προγραμματισμό ολοκλήρωσής τους, στις πηγές χρηματοδότησής τους, στα περιβαλλοντικά θέματα καθώς και στις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε, επίσης, στην ανάγκη συντονισμού ενεργειών και πόρων.

Με το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών φιλοδοξεί να δημιουργηθεί ένα πλήρως "ενοποιημένο δίκτυο μεταφορών" τόσο από λειτουργικής όσο και από γεωγραφικής σκοπιάς, το οποίο να συνδέει τα κράτη-μέλη μεταξύ τους αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση με τον υπόλοιπο κόσμο.

Στόχος είναι η θεσμοθέτηση της ευρύτερης συνεργασίας των εμπλεκόμενων κρατών-μελών σε τομείς που αφορούν στους άξονες προτεραιότητας κοινού ενδιαφέροντος και τη βελτίωση της πρόσβασης σε ολόκληρη την Ένωση. Ειδικότερα, στους τομείς πρόσβασης προς τα νησιά, τις παράκτιες περιφέρειες και τις περιφέρειες που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, στην αξιοποίηση των υφιστάμενων υποδομών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο -όπως το άνοιγμα προς τις χώρες της Μεσογείου- καθώς και στη χρήση εκείνων των μέσων μεταφοράς που παρουσιάζουν μεγαλύτερα συγκριτικά πλεονεκτήματα ως προς την οικονομία και το περιβάλλον.

Ο γενικός γραμματέας Επενδύσεων και Ανάπτυξης του ΥΠΟΙΟ ανέφερε στην εισαγωγική ομιλία του: "Η ανάπτυξη των αξόνων αυτών, στο πλαίσιο ενός πανευρωπαϊκού συστήματος μεταφορών, θα συνεισφέρει στη θεμελίωση της γεωγραφικής διασύνδεσης των χωρών μας. Η διασύνδεση αυτή θα εξυπηρετήσει τον απώτερο στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για οικονομική και κοινωνική σύγκλιση των περιφερειών της.

Ειδικότερα για την Ελλάδα, που είναι μία από τις πιο απομακρυσμένες περιφέρειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ενοποίηση του εθνικού μεταφορικού της δικτύου με αυτά των άλλων κρατών-μελών αποκτά ιδιαίτερη σημασία για τις μελλοντικές προοπτικές της. Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι τα ελληνικά τμήματα των αξόνων προτεραιότητας είτε έχουν ήδη ολοκληρωθεί, όπως η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ, είτε βρίσκονται σε διαδικασία ολοκλήρωσης, όπως ο ΠΑΘΕ και ο σιδηροδρομικός άξονας (ΠΑΘΕπ), η πλήρης αξιοποίησή τους καθίσταται δυνατή, καθώς συνδέονται με το δίκτυο των χωρών της κεντρικής Ευρώπης μέσω της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας".

Ο κ. Ευσταθόπουλος ανέφερε επίσης: "Αποτελεί πρόκληση για τη χώρα μας η πλήρης ενοποίηση των μεταφορικών δικτύων της με το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, κάτι που αναμένεται να γίνει έως το τέλος της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου 2007 - 2013. Η διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσε για πρώτη φορά τη δυνατότητα στη χώρα μας να συνδεθεί με την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση και μέσω των χερσαίων μεταφορικών δικτύων. Την ευκαιρία αυτή την αξιοποιήσαμε, αναλαμβάνοντας από το 2007, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον συντονισμό κοινής προσπάθειας για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Νο 7 και του σιδηροδρομικού άξονα Νο 22".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v