Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα τεκμήρια αιχμή στο νέο φορολογικό πακέτο

Προτεραιότητα στο νέο φορολογικό πακέτο που άρχισε να σχεδιάζει ήδη το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θα αποτελέσουν τα νέα τεκμήρια, δηλαδή το ελάχιστο κόστος χρήσης, όπως θα ονομάζεται το νέο σύστημα.

Τα τεκμήρια αιχμή στο νέο φορολογικό πακέτο
Προτεραιότητα στο νέο φορολογικό πακέτο που άρχισε να σχεδιάζει ήδη το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θα αποτελέσουν τα νέα τεκμήρια, δηλαδή το ελάχιστο κόστος χρήσης, όπως θα ονομάζεται το νέο σύστημα.

Η αδυναμία του υπουργείου να ελέγξει τη φοροδιαφυγή σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες οδηγεί αναγκαστικά στην επαναφορά των τεκμηρίων με νέα μορφή, έως ότου αναπτυχθεί επαρκώς το πρόγραμμα διασταυρώσεων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.

Η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής θεωρείται το κρισιμότερο ζήτημα στην κατεύθυνση ενίσχυσης των εσόδων και ομαλής υλοποίησης του νέου προϋπολογισμού.

Όπως τονίζουν κορυφαία στελέχη του υπουργείου, το νέο σύστημα θα είναι "ήπιο και λογικό και δεν θα έχει καμία σχέση με το παλαιό σύστημα των τεκμηρίων".

Το υπουργείο θα υιοθετήσει σε μεγάλο βαθμό τις προτάσεις των φορέων όπως αυτές έχουν διατυπωθεί στο πλαίσιο του Εθνικού Συμβουλίου για την Αντιμετώπιση της Φοροδιαφυγής.

Για τα αυτοκίνητα τα τεκμήρια θα αφορούν σε Ι.Χ. άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Το ελάχιστο ετήσιο κόστος χρήσης θα ξεκινάει -σύμφωνα με πληροφορίες- από 3.000 ευρώ και θα κλιμακώνεται ανάλογα με τον κυβισμό.

Τα τεκμήρια θα εφαρμοστούν σε όλα τα Ι.Χ. με εξαίρεση το πρώτο για το οποίο η εφαρμογή θα αφορά σε αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβ. εκ.

Όσον αφορά στα ακίνητα, το ελάχιστο κόστος χρήσης και συντήρησης πιθανότατα θα επιβληθεί στις κατοικίες από το πρώτο τ.μ. ως εξής: 1 ευρώ/τ.μ. για ρευματόδοτηση - ύδρευση, 1 ευρώ/τ.μ. για θέρμανση - κλιματισμό, 1 ευρώ/τ.μ. για καθαρισμό - συντήρηση, 1 ευρώ/τ.μ. για κοινόχρηστα - επισκευές και 1 ευρώ/τ.μ. για δημοτικά και άλλα τέλη.

Συνολικά δηλαδή το ελάχιστο κόστος χρήσης ακινήτου θα διαμορφωθεί στα 5 ευρώ ανά τ.μ. Το ποσό αυτό θα μειωθεί στο μισό για τους βοηθητικούς χώρους αυτών των κατοικιών, δηλαδή για αποθήκες, θέσεις στάθμευσης και υπόγεια, και θα υπολογίζεται για 3 μήνες και όχι για 12 αναφορικά με τις εξοχικές κατοικίες.

Για τα σκάφη το τεκμήριο θα αφορά σε αυτά άνω των 10 μέτρων, όπως άλλωστε και όλα τα μέτρα που ανακοινώθηκαν τις τελευταίες ημέρες από το υπουργείο Οικονομικών (τέλη κυκλοφορίας σκαφών και ειδικός φόρος).

Προβληματισμός στη ΓΓΠΣ

Εν τω μεταξύ, έντονος προβληματισμός επικρατεί στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών συστημάτων για τον "φόρτο εργασίας" που έχει συσσωρευτεί μετά την ανακοίνωση και του τελευταίου πακέτου των φορολογικών μέτρων.

Ο μεγάλος πονοκέφαλος είναι το ενιαίο τέλος ακινήτων, το οποίο λόγω των λαθών που υπάρχουν καθυστερεί την αποστολή των ειδικών σημειωμάτων, ενώ… πάει πίσω και όλες τις υπόλοιπες εργασίες με αιχμή τις διασταυρώσεις.

Συνολικά θα πρέπει να ταχυδρομηθούν έως το τέλος του έτους περίπου 4,5 εκατομμύρια ειδοποιητήρια, εκ των οποίων το 1 εκατ. αφορά σε σημειώματα του 2008 τα οποία δεν στάλθηκαν λόγω λαθών.

Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα το υπουργείο Οικονομικών άνοιξε και τις εφορίες για τη διόρθωση λαθών, εκτός του Internet και του τηλεφωνικού κέντρου που λειτουργούν από τον περασμένο χρόνο.

Ακόμη εκκρεμούν:

- Τα ειδοποιητήρια που πρέπει να σταλούν σε περίπου 130.000 φορολογουμένους με εισοδήματα άνω των 60.000 ευρώ, προκειμένου να καταβάλουν την έκτακτη εισφορά, η οποία κλιμακώνεται από 1.000 έως 25.000 ευρώ, ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος.

- Περίπου 360.000 ειδοποιητήρια για την πληρωμή του ειδικού ετήσιου φόρου στα Ι.Χ. άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Το ετήσιο τέλος κυμαίνεται από 150 έως 650 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος. Τα ειδοποιητήρια θα ταχυδρομηθούν το φθινόπωρο το πιθανότερο μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας.

Πέρα από τις έκτακτες εργασίες, η ΓΓΠΣ πρέπει να επισπεύσει και το πρόγραμμα εκκαθάρισης των φετινών φορολογικών δηλώσεων, προκειμένου να μπει εγκαίρως στα ταμεία του κράτους ο πρόσθετος φόρος μισθωτών και συνταξιούχων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v