Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ενδιαφέρον CPS για χώρους στάθμευσης του μετρό

Στους διαγωνισμούς για τη διαχείριση των πάρκινγκ που θα δημιουργήσει η Αττικό Μετρό σε υφιστάμενους και νέους σταθμούς μετρό σκοπεύει να συμμετάσχει η Central Parking System (CPS).

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ενδιαφέρον CPS για χώρους στάθμευσης του μετρό
Στους διαγωνισμούς για τη διαχείριση των πάρκινγκ που θα δημιουργήσει η Αττικό Μετρό σε υφιστάμενους και σε νέους σταθμούς μετρό σκοπεύει να συμμετάσχει η Central Parking System (CPS), η μεγαλύτερη εταιρία διαχείρισης χώρων στάθμευσης στην Ελλάδα.

Η CPS, που ιδρύθηκε το 2000 με τη συνεργασία της Auto Park System και της Central Parking System, διαχειρίζεται 12 χώρους στάθμευσης στην Ελλάδα που αντιστοιχούν σε περίπου 12.000 θέσεις οργανωμένης στάθμευσης.

Αιχμή του δόρατος για την εταιρία είναι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών όπου η εταιρία έχει αναλάβει τη διαχείριση των χώρων στάθμευσης που διαθέτουν περίπου 7.000 θέσεις.

Επιπλέον, η Central Parking System έπειτα από σχετικό διαγωνισμό έχει αναλάβει για λογαριασμό της Αττικό Μετρό τη διαχείριση των χώρων στάθμευσης στους σταθμούς Συγγρού Φιξ και Χαλάνδρι όπου διαθέτουν 624 και 280 θέσεις στάθμευσης αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της CPS, κ. Κυριαζή, η εταιρία σκοπεύει να διεκδικήσει τη διαχείριση χώρων στάθμευσης που δημιουργεί ήδη ή θα δημιουργήσει μελλοντικά η Αττικό Μετρό και άλλοι φορείς.

Να σημειώσουμε ότι αυτή την εποχή υπό κατασκευή από την Αττικό Μετρό βρίσκονται οι χώροι στάθμευσης στους σταθμούς Χαϊδάρι (385 θέσεις), Νομισματοκοπείο (630 θέσεις) και στον καταργηθέντα σταθμό Κεραμεικός (285 θέσεις), ενώ υπάρχουν σχέδια για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης σε αρκετούς ακόμη σταθμούς των γραμμών 2 και 3.

Ενδιαφέρον είναι πιθανόν ότι θα εκδηλωθεί από την πλευρά της CPS και για χώρους στάθμευσης που θα δημιουργήσει ο ΗΣΑΠ ο οποίος, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, φιλοδοξεί να αποτελέσει σοβαρό παίκτης στους χώρους της οργανωμένης στάθμευσης. Στα σχέδια του ΗΣΑΠ βρίσκονται η κατασκευή 800 έως 1.000 θέσεων στάθμευσης σε οικόπεδο που διαθέτει στον Πειραιά αλλά και η δημιουργία τεσσάρων υπόγειων χώρων στάθμευσης στις περιοχές Κηφισιά, Ηράκλειο, Μαρούσι και Φάληρο.

Δυσανάλογα υψηλά τα δημοτικά τέλη

Ο γενικός διευθυντής της CPS επισημαίνει πάντως σοβαρά προβλήματα στον χώρο τα οποία σχετίζονται κυρίως με την επιβολή ιδιαίτερα υψηλών δημοτικών τελών από τους οικείους ΟΤΑ στους χώρους στάθμευσης, χωρίς αυτά να έχουν κανένα χαρακτήρα ανταποδοτικότητας όσον αφορά στην παροχή υπηρεσιών από την πλευρά των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
 
Ερωτηθείς γιατί η CPS δεν έχει δραστηριοποιηθεί στην κατασκευή χώρων στάθμευσης, ο κ. Κυριαζής επισημαίνει αφενός το πολύ υψηλό κόστος της γης ιδίως στο κέντρο της πόλης αλλά και τις ισχυρές αντιστάσεις που υπάρχουν στη δημιουργία χώρων στάθμευσης (πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί το εγχείρημα του Δήμου Αθηναίων να δημιουργήσει χώρο στάθμευσης στην οδό Κύπρου στα Πατήσια), παρότι αυτοί είναι απολύτως αναγκαίοι σε μια πόλη που έχει σοβαρό πρόβλημα με παράνομα παρκαρισμένα οχήματα και ασφυκτιά για ελεύθερους χώρους.

Να αναφέρουμε τέλος ότι η Central Parking System είναι θυγατρική της Central Parking Corporation, που είναι η μεγαλύτερη εταιρία παροχής υπηρεσιών στάθμευσης στον κόσμο έχοντας τη διαχείριση περισσότερων από 1,5 εκατομμυρίου θέσεων στάθμευσης. Η εταιρία στην Ελλάδα απασχολεί 80 εργαζομένους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v