Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πλέγμα εμπορευματικών κέντρων στη Βόρεια Ελλάδα

Στη δημιουργία ενός πλέγματος εμπορευματικών κέντρων στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, τα οποία θα δώσουν ώθηση στη ανάπτυξη του εγχώριου κλάδου των logistics, στοχεύει το υπουργείο Μεταφορών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Πλέγμα εμπορευματικών κέντρων στη Βόρεια Ελλάδα
Στη δημιουργία ενός πλέγματος εμπορευματικών κέντρων στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, τα οποία θα δώσουν ώθηση στη ανάπτυξη του εγχώριου κλάδου των logistics, όπου απασχολούνται περίπου 250.000 εργαζόμενοι, στοχεύει το υπουργείο Μεταφορών.

Ο κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, μιλώντας χθες το απόγευμα στην 34η γενική συνέλευση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), περιέγραψε τη στρατηγική του υπουργείου στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων, σημειώνοντας ότι αυτά θα συμβάλουν κατεξοχήν στην προώθηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην αύξηση του εξαγωγικού εμπορίου και στην αξιοποίηση των διερχόμενων ροών.

Προετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης για το εμπορευματικό στη Θεσσαλονίκη

Μετά το εμπορευματικό κέντρο της Αττικής, η κατασκευή του οποίου προχωρά στο Θριάσιο Πεδίο, έπειτα από πολυετείς καθυστερήσεις, επόμενος στόχος είναι η δρομολόγηση κατασκευής του εμπορευματικού κέντρο στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Ο χώρος στον οποίο θα κατασκευαστεί έχει ήδη με νόμο διατεθεί στη ΓΑΙΟΣΕ Α.Ε. Πρόκειται για έκταση 672 στρεμμάτων στους χώρους του τέως στρατοπέδου Γκόνου, που βρίσκεται στον Δήμο Εχεδώρου. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη σύνδεση του εμπορευματικού κέντρου τόσο με το βασικό σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο όσο και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Οι μελέτες για το έργο έχουν ολοκληρωθεί και αυτό το διάστημα προετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού ο οποίος εκτιμάται ότι θα έχει προϋπολογισμό περίπου 130 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου που υπολογίζεται ότι είναι εφικτό να λειτουργήσει έως το 2014.

Η κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στη Θεσσαλονίκη προβλέπεται να υλοποιηθεί μέσω σύμβασης σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη διαχείριση του έργου για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, που θα αποτελέσει αντικείμενου του διαγωνισμού, με την ταυτόχρονη καταβολή στο Δημόσιο του αντίστοιχου οικονομικού ανταλλάγματος.

Ακολουθούν οι πύλες της χώρας Ανατολικά και Δυτικά

Παράλληλα όμως σε φάση μελέτης βρίσκεται και η κατασκευή εμπορευματικών κέντρων στη Θράκη και στην Ήπειρο και συγκεκριμένα στην Αλεξανδρούπολη και στη Ηγουμενίτσα, στις δύο απολήξεις της Εγνατίας Οδού, που μπορούν να υποστηρίξουν τις συνδυασμένες μεταφορές, καθώς οι δύο πόλεις διαθέτουν λιμάνι αλλά και δυνατότητα σιδηροδρομικών διασυνδέσεων, ενώ μπορούν να λειτουργήσουν ως εμπορευματικές πύλες εισόδου - εξόδου προς Ανατολή και Δύση αντίστοιχα.

Την ίδια ώρα σάρκα και οστά παίρνει ο σχεδιασμός για τη δημιουργία εμπορευματικού σταθμού στην περιοχή Ίασμος της Ροδόπης όπου ολοκληρώνονται οι διαδικασίες αδειοδότησης. Πρόκειται για έναν εμπορευματικό σταθμό που θα δημιουργηθεί ανάμεσα στην Εγνατία Οδό και τη σιδηροδρομική γραμμή, διαθέτοντας επίσης επαρκείς συνδέσεις με λιμάνια της περιοχής αλλά και με τους κάθετους οδικούς άξονες που προσφέρουν πρόσβαση προς το Βορρά.

Το έργο αφορά στην ανάπτυξη αποθηκευτικών χώρων, κέντρο logistics, ξενοδοχείου καθώς και όλων των υπόλοιπων υποδομών που απαιτούνται για τη μεταφορά, η αποθήκευση και η μεταφόρτωση εμπορευμάτων, όχι μόνο από την εγχώρια αγορά αλλά και από αγορές γειτονικών χωρών όπως η Τουρκία και η Βουλγαρία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v