Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το ΣτΕ αποφασίζει για γραμμή του ΟΣΕ

Υπό την αίρεση της θετικής γνωμοδότησης του Συμβουλίου της Επικρατείας βρίσκονται τα έργα υπογειοποίησης τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ που διέρχεται από την περιοχή του Δήμου Αθηναίων.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Το ΣτΕ αποφασίζει για γραμμή του ΟΣΕ
Υπό την αίρεση της θετικής γνωμοδότησης του Συμβουλίου της Επικρατείας βρίσκονται τα έργα υπογειοποίησης τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ που διέρχεται από την περιοχή του Δήμου Αθηναίων.

Οι δύο φορείς, ΟΣΕ και Δήμος, συνεργάζονται πλέον αρμονικά υποστηρίζοντας το έργο, καθώς στο παρελθόν θα πρέπει να σημειώσουμε ότι υπήρχε διάσταση απόψεων μεταξύ τους.

Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν και το οποίο προβλέπει τη συγκρότηση κοινού οργάνου το οποίο θα λειτουργεί ως «Παρατηρητήριο» για την παρακολούθηση της εφαρμογής των όρων της περιβαλλοντικής μελέτης, της πορείας των έργων και την επίλυση τυχόν προβλημάτων που θα παρουσιαστούν.

Μισή λύση η πρόταση του ΟΣΕ

Το σχέδιο που έχει εκπονήσει ο ΟΣΕ και εφόσον εγκριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας αποτελεί στην ουσία μισή λύση καθώς προβλέπει την υπογειοποίηση μέρους των γραμμών του Οργανισμού στο τμήμα Πειραιάς- Τρεις Γέφυρες.

Στο αναθεωρημένο σχέδιο του ΟΣΕ προβλέπει ότι από το σύνολο των 5,3 χιλιομέτρων που είναι το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής προβλέπεται να υπογειοποιηθεί περίπου το 1/3.

Συγκεκριμένα η πρόταση του ΟΣΕ περιλαμβάνει την υπογειοποίηση 1.230 μέτρων, από την οδό Σεπολίων μέχρι την οδό Σιώκου, και 620 μέτρων από την οδό Ορφέως μέχρι και την Ιερά Οδό. Επιπλέον προωθείται ο υποβιβασμός του μεγαλύτερου μέρους του υπόλοιπου τμήματος των επίγειων γραμμών που σήμερα κόβουν στα δύο την Αθήνα..

Εναντίον όμως του σχεδιασμού αυτού έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας Επιτροπή κατοίκων της περιοχής οι οποίοι διεκδικούν την πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής εντός του Δήμου Αθηναίων. Οι κάτοικοι της περιοχής θεωρούν ότι μόνο με τον τρόπο αυτόν θα αρθεί ουσιαστικά η διχοτόμηση της πόλης, την οποία εδώ και χρόνια έχει επιβάλει η σιδηροδρομική γραμμή ενώ θα προκύψει σημαντικό όφελος σε ελεύθερους χώρους.

Χρόνια κόντρα κατοίκων – Οργανισμού

Η κόντρα μεταξύ ΟΣΕ και κατοίκων της περιοχής κρατά εδώ και πολλά χρόνια αφού πρόκειται για ένα έργο το οποίο σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα θα έπρεπε να είναι έτοιμο πριν τους Ολυμπιακούς του 2004. Ωστόσο αυτό δεν κατέστη εφικτό εξαιτίας προσφυγής κατοίκων που διεκδικούσαν και πάλι την πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής.

Μάλιστα στην υπόθεση αυτή η κάτοικοι της περιοχής δικαιώθηκαν αφού το ΣτΕ, πριν από τρία χρόνια με την 3520/2006 απόφασή του, είχε αποφανθεί υπέρ της συνολικής υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών του ΟΣΕ στο τμήμα Σεπολίων- Βοτανικού.

Σε περίπτωση που τώρα στο ΣτΕ κάνει δεκτό το νέο σχέδιο του ΟΣΕ, τα έργα υπογειοποίησης που αυτό περιλαμβάνει, και έχουν εκτιμώμενο προϋπολογισμό 150 – 160 εκατομμύρια ευρώ, υπολογίζεται ότι είναι εφικτό να ολοκληρωθούν μέχρι το 2012. Αν όμως το Συμβούλιο κάνει δεκτή την προσφυγή των κατοίκων των Σεπολίων και ζητήσει από τον ΟΣΕ να προχωρήσει στην υπογειοποίηση του συνόλου του σιδηροδρομικού δικτύου τότε το έργο τινάζεται κυριολεκτικά στον αέρα αφού ο Οργανισμός δεν έχει επεξεργαστεί εναλλακτικό σενάριο.

Τι προβλέπει το σχέδιο ΟΣΕ

Τα έργα που περιλαμβάνει το σχέδιο που έχει καταθέσει ο ΟΣΕ χωρίζονται σε τρία τμήματα ως εξής:

1ο Τμήμα: Από Πέτρου Ράλλη έως Λένορμαν: υπογειοποίηση της γραμμής σε μήκος 1820 μέτρων.

2ο Τμήμα: Από Λένορμαν έως οδό Σεπολίων που περιλαμβάνει τη ζώνη του σταθμού Αθηνών.
Στο συγκεκριμένο σημείο προβλέπεται πληθώρα συγκοινωνιακών παρεμβάσεων προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής ενώ σειρά παρεμβάσεων (όπως διάβασεις πεζών, χώροι πρασίνου και αναψυχής, χώροι κυκλοφορίας και στάθμευσης, πεζόδρομοι κα.) προβλέπεται στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών .

3ο Τμήμα: Από Σεπολίων έως Τρεις Γέφυρες: προβλέπεται υπογειοποίηση της γραμμής σε μήκος 2.172 μ. , πλήρης κάλυψη και ενοποίηση της περιοχής από την οδό Σεπολίων έως την οδό Σιώκου σε μήκος 1.230 μ. , διαμόρφωση του συνόλου του καλυμμένου τμήματος από Σεπολίων έως Σιώκου, σε χώρο πρασίνου περιπάτου και αναψυχής.

Να σημειωθεί ότι μετά την ολοκλήρωση του έργου σε όλα τα τμήματα θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση, θα απομακρυνθούν από την περιοχή τα εμπορευματικά δρομολόγια ενώ οι νέες γραμμές θα είναι κατασκευασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώνονται σημαντικά ο θόρυβος και η όχληση που προκαλείται στις όμορες περιοχές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v