Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΡΑΕ: Απόφαση - πιλότος για διασύνδεση νησιών

Απόφαση-πιλότο για τη χρηματοδότηση έργων ειδικής σημασίας, όπως το υποβρύχιο καλώδιο για την αξιοποίηση του αιολικού δυναμικού της Νότιας Εύβοιας, αναμένεται να λάβει η ολομέλεια της ΡΑΕ.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
ΡΑΕ: Απόφαση - πιλότος για διασύνδεση νησιών
Απόφαση-πιλότο για τη χρηματοδότηση έργων ειδικής σημασίας, όπως το υποβρύχιο καλώδιο για την αξιοποίηση του αιολικού δυναμικού της Νότιας Εύβοιας, αναμένεται να λάβει η ολομέλεια της ΡΑΕ κατά τη σημερινή συνεδρίασή της, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Πρόκειται για το έργο κατασκευής υποβρύχιας καλωδιακής γραμμής 150 KV μεταξύ του Πολυποτάμου Ευβοίας και του υποσταθμού της Νέας Μάκρης, που θα επιτρέψει την έγχυση 400 MW στο διασυνδεδεμένο σύστημα από το αιολικό δυναμικό της περιοχής.

Παράλληλα, προβλέπονται και συμπληρωματικά έργα για την ενίσχυση του υποσταθμού της Νέας Μάκρης καθώς και εναέριο δίκτυο 49 χλμ. Το συνολικό κόστος των έργων αυτών ανέρχεται σε 78 εκατ. ευρώ. Η ΔΕΗ έχει επιλέξει την εταιρία Nexans για την κατασκευή του υποβρύχιου καλωδίου, ωστόσο η τελική σύμβαση θα υπογραφεί μετά την απόφαση της ΡΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, το μοντέλο χρηματοδότησης που θα υποδείξει η ΡΑΕ θα αφορά στην κάλυψη αρχικά της χρηματοδότησης του έργου από τη ΔΕΗ και στη συνέχεια όταν ολοκληρωθούν τα αιολικά πάρκα των ιδιωτών επενδυτών και συνδεθούν στο σύστημα οι τελευταίοι θα καταβάλουν εφάπαξ το κόστος που τους αναλογεί με βάση την ισχύ της αιολικής ενέργειας που θα δεσμεύσουν για να διέρχεται από το καλώδιο.

Έτσι, εξασφαλίζεται και η κατασκευή του καλωδίου, αλλά κυρίως διασφαλίζεται η κατασκευή των αιολικών έργων, καθώς θα έχουν λόγο ύπαρξης και βιωσιμότητας. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ιδιώτες επενδυτές που ενδιαφέρονται να συνδεθούν υπολογίζονται περίπου σε 30. Εξίσου σημαντικό θεωρείται και το γεγονός ότι για την προώθηση της λύσης αυτής έχουν συμφωνήσει τόσο η ΔΕΗ όσο και οι ιδιώτες επενδυτές, ενώ υπάρχει συναίνεση και από τον ΔΕΣΜΗΕ.

Παράλληλα, θα απαιτηθεί και η τροποποίηση των σχετικών κωδίκων από τη ΡΑΕ.
Η απόφαση που αναμένεται να λάβει η ολομέλεια της ΡΑΕ σήμερα εκτιμάται ότι μπορεί να ανοίξει τον δρόμο και για την κατασκευή ανάλογων έργων διασύνδεσης με το ηπειρωτικό σύστημα, για τα οποία επίσης έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ιδιώτες επενδυτές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v