Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σουφλιάς: Περιβαλλοντικός ο χαρακτήρας των μέτρων

Σε δηλώσεις προχώρησε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργος Σουφλιάς, με αφορμή απόψεις και δημοσιεύματα σχετικά με τα νέα μέτρα του ΥΠΕΧΩΔΕ για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Σουφλιάς: Περιβαλλοντικός ο χαρακτήρας των μέτρων
Σε δηλώσεις προχώρησε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργος Σουφλιάς, με αφορμή απόψεις και δημοσιεύματα σχετικά με τα νέα μέτρα του ΥΠΕΧΩΔΕ για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ειδικότερα, ο Υπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Τα μέτρα αυτά που ανακοινώσαμε δεν έχουν κανέναν άλλο χαρακτήρα εκτός από τον περιβαλλοντικό και αποβλέπουν στην αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία.

Μάλιστα, οφείλω να επισημάνω τα εξής:

α) Όλες οι μελέτες έχουν δείξει ότι το 70% των ρύπων στις αστικές περιοχές οφείλεται στην οδική κυκλοφορία. Γι’ αυτό και αποφασίσαμε μια δέσμη μέτρων: περιβαλλοντικά τέλη, απόσυρση παλαιών οχημάτων που ρυπαίνουν, ανανέωση στόλου οχημάτων με νέας τεχνολογίας, πράσινος δακτύλιος. Παρόμοιο πρόγραμμα εφαρμόζεται όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε αρκετές άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες μάλιστα διαθέτουν πυκνά δίκτυα μετρό και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς.

β) Όσον αφορά στην πορεία των έργων του Μετρό τονίζω κατηγορηματικά ότι προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς. Ο ρυθμός κατασκευής των έργων μετρό στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία είναι διπλάσιος από εκείνον των προηγούμενων Κυβερνήσεων.

Το 2007 παραδόθηκαν τρεις νέοι σταθμοί (Κεραμεικός, Ελαιώνας, Αιγάλεω), εντός του Αυγούστου παραδίδεται ο σταθμός στο Νομισματοκοπείο, μέχρι τέλους του χρόνου θα παραδοθούν άλλοι τέσσερις σταθμοί (Χολαργός, Περιστέρι, Ανθούπολη, Χαϊδάρι) και την επόμενη Άνοιξη θα παραδοθούν άλλοι τέσσερις σταθμοί (Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό).

Ο διαγωνισμός για ακόμη 6 σταθμούς στην επέκταση από Χαϊδάρι προς Πειραιά είναι σε εξέλιξη και σύντομα θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για τη μεγάλη γραμμή σχήματος U με 20 νέους σταθμούς (Γαλάτσι, Πανεπιστήμιο, Παγκράτι, Μαρούσι). Μάλιστα, μελετήσαμε και το συνολικό σχέδιο ανάπτυξης του μετρό στην Αθήνα με 200 σταθμούς και 220 χιλιόμετρα δίκτυο γραμμών, το οποίο εντάχθηκε στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο.

Επί πέντε χρόνια όλοι οι διαθέσιμοι πόροι για τις συγκοινωνιακές υποδομές στην Αθήνα πήγαν κατά προτεραιότητα στα έργα του μετρό και έτσι μαζί με το Μετρό στη Θεσσαλονίκη έχει αναπτυχθεί το μεγαλύτερο μέτωπο έργων μετρό που έγινε ποτέ στην Ελλάδα».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο