ΗΣΑΠ: Τα έργα που αλλάζουν τον ηλεκτρικό

Σε σύγχρονο μέσο με αυξημένη μεταφορική ικανότητα μετατρέπεται σταδιακά ο ΗΣΑΠ καθώς αυτή την εποχή βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα έργων που αναβαθμίζει τις υποδομές του οργανισμού.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΗΣΑΠ: Τα έργα που αλλάζουν τον ηλεκτρικό
Σε σύγχρονο μέσο με αυξημένη μεταφορική ικανότητα μετατρέπεται σταδιακά ο ΗΣΑΠ καθώς αυτή την εποχή βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα έργων που αναβαθμίζει τις υποδομές του οργανισμού, ενώ παράλληλα αρχίζουν να… τροχιοδρομούν και έργα που αφορούν στη μελλοντική επέκταση της γραμμής του ηλεκτρικού.

Τα έργα ανακαίνισης της γραμμής του ΗΣΑΠ που έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο χειμώνα συνεχίζονται με πυρετώδεις ρυθμούς και υπολογίζεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί σε λιγότερο από έναν χρόνο. Ήδη από το Σάββατο έως και τις 30 Αυγούστου θα διακοπεί η κυκλοφορία των συρμών στο τμήμα Ν. Ιωνία - Ειρήνη, ενώ εκτός λειτουργίας θα παραμείνει ο σταθμός του Ηρακλείου.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της διοίκησης του ΗΣΑΠ, η οποία δηλώνει απολύτως ικανοποιημένη από τον ρυθμό με τον οποίο εξελίσσονται τα έργα, το Σάββατο 8 Αυγούστου και την Κυριακή 9 Αυγούστου δεν θα πραγματοποιούνται δρομολόγια στο τμήμα Αττική -  Ειρήνη, ενώ οι σταθμοί Άγιος Νικόλαος, Κάτω Πατήσια, Άγιος Ελευθέριος, Άνω Πατήσια, Περισσός, Πευκάκια, Νέα Ιωνία και Ηράκλειο θα είναι εκτός λειτουργίας.

Πρόκειται στην ουσία για ένα μέτωπο έργων που εκτείνεται σε ολόκληρη την γραμμή με στόχο όταν ολοκληρωθεί η ανακαίνιση της γραμμής ο ΗΣΑΠ, πέραν της αυξημένης μεταφορικής ικανότητας, να παρέχει και ποιοτικότερες υπηρεσίες καθώς οι συρμοί θα κινούνται με μεγαλύτερες ταχύτητες, προκαλώντας λιγότερο θόρυβο.

Στο πλαίσιο του έργου αυτού αναβαθμίζεται και η σηματοδότηση και αναπτύσσεται και σύστημα τηλεματικής που θα επιτρέπει την παροχή πληροφοριών στους επιβάτες σχετικά με τον χρόνο διέλευσης των συρμών.

Προσθήκες σταθμών

Παράλληλα, με τα έργα ανακαίνισης της γραμμής του ΗΣΑΠ πρόκειται να δημιουργηθούν και τρεις νέοι σταθμοί.

Ο σταθμός Ψαλίδι θα γίνει στην περιοχή που βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Ηρακλείου και Ειρήνης, ο σταθμός Ιλισός θα κατασκευαστεί στο σημείο μεταξύ των σταθμών Μοσχάτου και Καλλιθέας, ενώ τέλος υπάρχουν και σχέδια για την κατασκευή νέου σταθμού στα Καμίνια, στην περιοχή που βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Φαλήρου και Πειραιά, στο ύψος του εργοστασίου Κεράνη.

Οι σταθμοί στο Ψαλίδι και στον Ιλισό πιθανόν να είναι έτοιμοι έως το τέλος του επόμενου έτους, για τον σταθμό στα Καμίνια όμως είναι άγνωστα προς το παρόν τα χρονοδιαγράμματα καθώς πρόκειται για έργο που συνδέεται με την υπογειοποίηση της γραμμής στο τμήμα Πειραιάς - Φάληρο αλλά και με τα έργα επέκτασης του τραμ, τα οποία και πάλι αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω προσφυγών.

Το μέλλον του ΗΣΑΠ βρίσκεται στα Βόρεια

Το έργο με τη μεγαλύτερη σημασία πάντως για το μέλλον του ΗΣΑΠ φαίνεται πως είναι η επέκταση της γραμμής προς τον Άγιο Στέφανο, συνολικού προϋπολογισμού 480 εκατομμυρίων ευρώ.

Το έργο, για το οποίο πρόκειται σύντομα να ανατεθούν επτά μελέτες, χωρίζεται σε δύο φάσεις: η πρώτη προβλέπει την κατασκευή 5 σταθμών από την Κηφισιά έως και την Εθνική Οδό ενώ σε δεύτερο χρόνο σχεδιάζεται επιπλέον επέκταση με δύο σταθμούς στην Άνοιξη και στον Άγιο Στέφανο.

Τα αρχικά χρονοδιαγράμματα προέβλεπαν ολοκλήρωση του έργου έως το 2017, ωστόσο αυτό θεωρείται πλέον αρκετά δύσκολο να επιτευχθεί. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πρόκειται για έργο με ιδιαίτερη σημασία καθώς, όταν πραγματοποιηθεί, θα πρόκειται για την πρώτη επέκταση του ΗΣΑΠ μετά το 1957, οπότε και ο ηλεκτρικός επεκτάθηκε από το Ηράκλειο στην Κηφισιά. Έκτοτε μόνο 4 σταθμοί προστέθηκαν στο μέσο, με τον σταθμό Νερατζιώτισσας τελευταίο το 2004, λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Το συνολικό μήκος της επέκτασης είναι 6,85 χιλιόμετρα και υπολογίζεται πως θα εξυπηρετεί παραπάνω από 80.000 επιβάτες καθημερινά.

Το τμήμα που θα κατασκευαστεί θα είναι υπογειοποιημένο ξεκινώντας από τον υφιστάμενο σταθμό της Κηφισιάς, ο οποίος θα υπογειοποιηθεί, και εν συνεχεία με σταθμούς στη Λ. Τατοΐου, στη Νέα Ερυθραία, στο Καστρί και στην Εθνική Οδό αρχικά και στη συνέχεια στην Άνοιξη και στον Άγιο Στέφανο.

Στασιμότητα στο θέμα των πάρκινγκ

Να σημειώσουμε τέλος ότι σε στασιμότητα φαίνεται να βρίσκονται τα σχέδια του ΗΣΑΠ για την κατασκευή των τεσσάρων υπόγειων γκαράζ συνολικής χωρητικότητας 1.010 θέσεων στους σταθμούς Μαρούσι, Ηράκλειο, Φάληρο και Κηφισιά. Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 23 εκατ. ευρώ και τα έργα, τα οποία είχαν εξαγγελθεί με πανηγυρικό τρόπο, θα πραγματοποιηθούν με ΣΔΙΤ.

Πάντως, το ζήτημα φαίνεται να έχει κολλήσει καθώς οι φάκελοι των έργων έχουν από τα τέλη του προηγούμενου έτους κατατεθεί για έγκριση στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ, ωστόσο έκτοτε… αγνοείται η τύχη τους, καθώς ουδεμία εξέλιξη φαίνεται να υπάρχει επί του θέματος.

Η κατασκευή των υπόγειων χώρων στάθμευσης ήταν σχεδιασμός προκειμένου ο ΗΣΑΠ να εκμεταλλευτεί κάποια από τα ακίνητα που διαθέτει, όμως σε μερικές περιπτώσεις, όπως στην περιοχή της Κηφισιάς, εκδηλώθηκαν αντιδράσεις για τα συγκεκριμένα σχέδια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v