Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σύντομα η προκήρυξη για τις άγονες γραμμές

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τα 24 αεροπορικά δρομολόγια της άγονης γραμμής, που ακυρώθηκε λόγω εκλογών.

Σύντομα η προκήρυξη για τις άγονες γραμμές
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τα 24 αεροπορικά δρομολόγια της άγονης γραμμής, που ακυρώθηκε λόγω εκλογών.

Με τις εταιρίες να ετοιμάζονται για τη νέα αναμέτρηση, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δημήτρης Ρέππας, κάλεσε τους επικεφαλής των αερομεταφορέων που συμμετείχαν στον τελευταίο διαγωνισμό σε ευρεία σύσκεψη.

Παρόντες στη χθεσινή μαραθώνια συνάντηση ήταν τόσο ο κ. Βγενόπουλος όσο και ο κ. Βασιλάκης, ενώ συμμετείχαν εκπρόσωποι όλων των αεροπορικών εταιριών καθώς και ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που φέρει το βάρος της προκήρυξης του νέου διαγωνισμού.

Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια της άγονης γραμμής, σκοπός της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι να προκηρυχθεί σύντομα ο διαγωνισμός με βάση τον κανονισμό 1008 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σύμφωνα με τον κανονισμό, δεν τίθεται θέμα μοριοδότησης για τα νέα αεροσκάφη, τα οποία όμως θα πρέπει να είναι αξιόπλοα, ασφαλή, νηολογημένα στην Ελλάδα και να έχουν πάρει άδεια πτήσεων από τις ελληνικές αρχές.
 
Διευκρινίστηκε ότι η νέα κυβέρνηση έθεσε θέμα παλαιότητας των αεροσκαφών, αλλά η απάντηση που δόθηκε από την Ε.Ε. ήταν αρνητική, με την επισήμανση ότι θα εφαρμοστεί αυστηρά ο υπάρχων κανονισμός.

Σημειώνεται ότι επτά εταιρίες είχαν υποβάλει προσφορές στην προηγούμενη διαδικασία διεκδικώντας όλα ή μέρος από τα επιδοτούμενα δρομολόγια. Η Olympic Air ενδιαφερόταν για το σύνολο των γραμμών, η Aegean Airlines για 17 δρομολόγια, η Athens Airways για 12 και η Hellas Jet για 13.

Το κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για κάθε άγονη γραμμή.

Αρκετές από τις άγονες γραμμές, οι οποίες υπολογίζεται ότι αντιστοιχούν στο σύνολό τους σε μερίδιο 12% - 15% της εγχώριας επιβατικής κίνησης, συγκεντρώνουν σημαντικό εμπορικό ενδιαφέρον, όπως οι γραμμές Θεσσαλονίκης - Καλαμάτας ή Θεσσαλονίκης - Χίου. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των άγονων γραμμών είναι τα χαμηλά ναύλα, καθώς η τιμή του εισιτηρίου δεν περιλαμβάνει το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ), το λεγόμενο σπατόσημο.

Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, οι συμβάσεις για τις 24 άγονες γραμμές θα τεθούν σε ισχύ σύντομα, με ημερομηνία λήξης το 2013, δηλαδή έπειτα από τέσσερα χρόνια και όχι τρία, όπως συνηθιζόταν έως σήμερα.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα βγουν και οι διαγωνισμοί για τα δρομολόγια εκτός της Ε.Ε. και για την επίγεια εξυπηρέτηση στα περιφερειακά αεροδρόμια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v