Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΕΑΑ: Θετικός σε "πράσινη" κύμανση τελών ΙΧ

Θετικός στην πρόθεση της κυβέρνησης για κύμανση τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές καυσαερίου εμφανίζεται ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

ΣΕΑΑ: Θετικός σε πράσινη κύμανση τελών ΙΧ
Θετικός στην πρόθεση της κυβέρνησης για κύμανση τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές καυσαερίου εμφανίζεται ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

Ειδικότερα, όπως σημειώνει, ο ΣΕΑΑ συγχαίρει τη νέα κυβέρνηση για την πρόθεση της να θέσει τις εκπομπές CO2 ως επιπλέον περιβαλλοντικό κριτήριο στη φορολογία χρήσης των αυτοκινήτων (τέλη κυκλοφορίας), αντί του αναχρονιστικού κριτηρίου του κυβισμού του κινητήρα, ο οποίος έχει παύσει εδώ και καιρό να αντιστοιχεί στις περιβαλλοντικές επιδόσεις των αυτοκινήτων.

Αυτή η πρωτοβουλία, σε συνδυασμό με την υφιστάμενη κατάταξη των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων βάσει της καταλυτικής τεχνολογίας που εκ κατασκευής διαθέτουν (“Euro”), συμβαδίζει με τα παραδείγματα των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών.

Η έλλειψη στοιχείων εκπομπών CO2 για τα παλαιότερα αυτοκίνητα δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να αποτελέσει αιτία καθυστέρησης, αφού αντίστοιχα θα διατηρούνται οι στρεβλώσεις στη φορολογία, ενώ επίσης συνεχώς θα αναβάλλεται και η έναρξη συσσώρευσης στοιχείων. Το κριτήριο του κυβισμού, μαζί με την καταλυτική τεχνολογία, μπορεί να συνεχίζει να αξιοποιείται για τα παλαιότερα αυτοκίνητα.

Ο ΣΕΑΑ επίσης επιβεβαιώνει ότι θα είναι εξαιρετικά ωφέλιμη περιβαλλοντικά η ανακοινωθείσα χρήση από τις κρατικές υπηρεσίες «καθαρών» νέων αυτοκινήτων. Πρέπει να τονιστεί ότι εκτός των υβριδικών οχημάτων, παραπλήσιες επιδόσεις σε χαμηλές εκπομπές CO2 προσφέρουν επίσης σημαντικός αριθμός πετρελαιοκινητήρων και ειδικά μελετημένων βενζινοκινητήρων (άμεσου ψεκασμού κα.).

Μοναδικό κριτήριο για την υπαγωγή μέρους των εκάστοτε διαθεσίμων καινούργιων αυτοκινήτων σε «καθαρά» πρέπει να είναι οι εκπομπές CO2 και όχι η τεχνολογία που αξιοποιείται για να επιτευχθεί η μείωση αυτών, ενώ η ωφέλεια φορολογίας στα καθαρότερα αυτοκίνητα πρέπει να είναι αναλογική.

Με την ευκαιρία επισημαίνεται ότι οι ρύποι των παλαιών αυτοκινήτων (υδρογονάνθρακες, οξείδια του αζώτου, μονοξείδιο του άνθρακα) είναι πάντοτε υπερπολλαπλάσιοι των σημερινών, ακόμη και αν τα παλαιά αυτοκίνητα συντηρούνται σωστά ή /και έχουν μικρότερο κυβισμό.

Τέλος, σημειώνεται ότι σε καμιά χώρα της ΕΕ δεν προκύπτει ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση μετρήσεις εκπομπών ρύπων ενός εκάστου αυτοκινήτου. Για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας λαμβάνονται υπόψη πάντοτε οι εκ κατασκευής εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων (βάσει εγκρίσεων τύπου), ενώ οι συνεχείς έλεγχοι ΚΤΕΟ-ΚΕΚ αξιοποιούνται για να επιβεβαιώνεται η καλή λειτουργία του κινητήρα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v