ICAP: Αύξηση 30% στην αγορά βιολογικών τροφίμων

Αύξηση της τάξεως του 30% σημείωσε πέρυσι σε σχέση με το 2007 η συνολική αξία της εγχώριας αγοράς βιολογικών τροφίμων (σε τιμές λιανικής), με τα εισαγόμενα βιολογικά τρόφιμα να έχουν καλύψει το 57% της συνολικής αξίας.

ICAP: Αύξηση 30% στην αγορά βιολογικών τροφίμων
Αύξηση της τάξεως του 30% σημείωσε πέρυσι σε σχέση με το 2007 η συνολική αξία της εγχώριας αγοράς βιολογικών τροφίμων (σε τιμές λιανικής), με τα εισαγόμενα βιολογικά τρόφιμα να έχουν καλύψει το 57% της συνολικής αξίας.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την πρόσφατη κλαδική μελέτη της ICAP Group στην οποία επισημαίνεται ότι Κυριότερο κανάλι εμπορίας και διακίνησης βιολογικών προϊόντων αποτελούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καλύπτοντας το 50% των συνολικών πωλήσεων βιολογικών τροφίμων το 2008.

Όσον αφορά σε τρία από τα κυριότερα βιολογικά προϊόντα, η εγχώρια κατανάλωση τυποποιημένου βιολογικού ελαιόλαδου παρουσίασε αύξηση της τάξης του 15% την περίοδο 2008/07, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής παραγωγής (περίπου 63% το 2008) έχει σαν προορισμό χώρες του εξωτερικού.

Η αγορά κρασιού από βιολογικά σταφύλια σημείωσε άνοδο της τάξης του 4% το 2008 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής παραγωγής του συγκεκριμένου προϊόντος (περίπου 79% το 2008) διοχετεύεται στην εγχώρια αγορά. Τέλος, η κατανάλωση βιολογικών εσπεριδοειδών παρουσιάζεται αυξημένη κατά 5% περίπου το 2008, με το ποσοστό των εξαγωγών να ξεπερνά το 68%.

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ως κανάλι διακίνησης, εκτιμάται ότι συγκεντρώνουν συνολικά το 50% των πωλήσεων του κλάδου των βιολογικών τροφίμων, κατά το 2008.

Το μερίδιο συμμετοχής τους αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, καθώς όλο και περισσότερες αλυσίδες επεκτείνονται στην εμπορία βιολογικών τροφίμων δημιουργώντας στα καταστήματά τους «βιολογικές γωνιές».
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Τα καταστήματα αμιγώς βιολογικών τροφίμων (αλυσίδες και μεμονωμένα) εκτιμάται ότι κατέλαβαν ποσοστό 46% περίπου. Το υπόλοιπο 4% μοιράζονται λοιπά σημεία πώλησης (λαϊκές αγορές κλπ.).

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων δεικτών. Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό από 22 μεταποιητικές επιχειρήσεις βιολογικών τροφίμων για την περίοδο 2006-2008, προκύπτει ότι τα ίδια κεφάλαια των επιχειρήσεων του δείγματος παρουσίασαν αύξηση κατά 6,6%.

Οι συνολικές πωλήσεις εμφάνισαν αύξηση της τάξης του 25% την περίοδο 2007/06. Το περιθώριο καθαρού κέρδους EBITDA ανήλθε σε 18,75% το 2007.

Όσον αφορά στις εισαγωγικές επιχειρήσεις (δείγμα 7 εταιρειών), το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων του δείγματος αυξήθηκε κατά 16,15% την περίοδο 2007/06. Τα ίδια κεφάλαια σημείωσαν μείωση 16,31%, ενώ οι συνολικές πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 23,85%. Τέλος, το περιθώριο καθαρού κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε σε 2,39% το 2007

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο