Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΣΕ: Εν αναμονή των διοικητικών αλλαγών

Σειρά έργων και μελετών, προϋπολογισμού αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου τελούν σε αναμονή των εξελίξεων κυρίως σε επίπεδο διοικήσεων στον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του.

ΟΣΕ: Εν αναμονή των διοικητικών αλλαγών
Σειρά έργων και μελετών, προϋπολογισμού αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου τελούν σε αναμονή των εξελίξεων κυρίως σε επίπεδο διοικήσεων στον ΟΣΕ και τις θυγατρικές του.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει ολοκληρώσει τις πρώτες ενημερωτικές επαφές με την σημερινή -υπό αντικατάσταση, όπως όλα δείχνουν- διοίκηση του οργανισμού αλλά και με τους εργαζόμενους, έχει ακούσει τις τοποθετήσεις τους και σχεδιάζει από μηδενική βάση την πολιτική που θα ακολουθήσει για την βιωσιμότητα του πλέον ελλειμματικού Οργανισμού.
 
Την ίδια ώρα, ωστόσο, επίκεται η ανάθεση μελετών ενταγμένων σε απόφαση χρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με καταληκτική ημερομηνία έως το 2015 και σημαντικών έργων, όπως η β' φάση του Θριάσιου, προϋπολογισμού περίπου 11εκ. ευρώ.

Αναλυτικά στα μεγάλα έργα υποδομής του ΟΣΕ που αναμένεται να δημοπρατηθούν, εντάσσεται ακόμα- η κατασκευή του τμήματος στην περιοχή του Διακοπτού και Ελαιώνα, τμήμα με το οποίο ολοκληρώνεται η γραμμή Κιάτο-Αίγιο.

Το συγκεκριμένο έργο, προϋπολογισμού 89εκ. ευρώ, παρουσίασε καθυστέρηση άνω των δυο ετών καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί η έκδοση των Περιβαλλοντικών Όρων -η κατασκευή υποδομής από το Αίγιο έως την περιοχή του Ψαθοπύργου, που περιέχει και την σήραγγα Παναγοπούλας (περίπου 305εκ. ευρώ). Σημειώνεται ότι το έργο προσκρούει στην χάραξη του νέου αυτοκινητοδρόμου.

Η ΕΡΓΟΣΕ, σε ότι αφορά το έργο αυτό, έχει προχωρήσει σε αίτηση ένταξης για κατασκευή του τμήματος έως και την περιοχή του Ρίου.

Από την περιοχή του Ψαθοπύργου έως το Ρίο οι μελέτες θα ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2009, οπότε και ξεκινά η διαδικασία δημοπράτησης του έργου. Εξάλλου, στα τέλη του 2009 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και οι μελέτες από το Ρίο έως την περιοχή του Αγ. Διονυσίου οπότε και θα μπορούσε να αιτηθεί προς ένταξη και το εν λόγω τμήμα προκειμένου στην συνέχεια να προχωρήσει η κατασκευή κάτι το οποίο εκκρεμμεί έως σήμερα.

Σε ότι αφορά το τελευταίο τμήμα από την περιοχή του Αγ. Διονυσίου έως και την συναρμογή της γραμμής προς Πύργο οι μελέτες καθυστέρησαν εξαιτίας της αδειοδότησης ΠΠΕ η οποία έλαβε έγκριση πρόσφατα, μετά από καθυστέρηση δυο και πλέον ετών. Η ολοκλήρωση των μελετών τοποθετείται στο τέλος του 2010, μετά την έκδοση των Περιβαλλοντικών όρων.

Στο διάστημα αυτό, άλλωστε και έως τον Ιανουάριο του 2010, αναμένεται να προκηρυχθούν σειρά μελετών για τον άξονα 29, Αντίρριο- Ιωάννινα.

Επίσης το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να προκηρυχθούν μελέτες ύψους περίπου 10εκ. ευρώ, που αφορούν Αλφειός- Κυπαρισσία- Καλαμάτα. Οι εν λόγω μελέτες είναι ενταγμένες για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση με συνολικό προϋπολογισμό 33εκ. ευρώ στο ευρύτερο τμήμα Πάτρα- Πύργος- Καλαμάτα.

Ορίζοντας ολοκλήρωσης βάσει της Απόφασης ένταξης είναι το 2015. Στο δίκτυο της Βορείου Ελλάδας, η ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται να προκηρύξει την ολοκλήρωση των μελετών στην γραμμή Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη στο τμήμα από Μέστη έως και έξω από την πόλη της Αλεξανδρούπολης, μήκους περίπου 40χλμ και με αμοιβή περίπου 5εκ. ευρώ.

Ωστόσο, η έλλειψη πιστώσεων περιόρισε το αίτημα χρηματοδότησης μόνο στα πρώτα 9χλμ (Μέστη- Συκορράχη). Παράλληλα, εκπονούνται το σύνολο των μελετών που αφορά σε τμήμα 40χλμ περίπου στην περιοχή της Καστανούσας (γραμμή Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας) με σκοπό την αναβάθμισή της.
 
Στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης μελετάται και είναι σε τελικό στάδιο η νέα γραμμή, η οποία πλέον παύει να διέρχεται μέσα από την πόλη και στην κατάληξή της συνδέεται με το Λιμένα Αλεξανδρούπολης. Για την συνέχιση των μελετών απαιτείται η έκδοση των Περιβαλλοντικών όρων του έργου, η οποία είναι σε εξέλιξη τον τελευταίο χρόνο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v