Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γ. Μαγκριώτης: Επανασχεδιασμός του Ε.Π.Σ.Α.

Πιστεύουμε στη χωρική – περιφερειακή ανάπτυξη γι αυτό στον επανασχεδιασμό του Ε.Π.Σ.Α. θα επαναπροωθήσουμε την επισκευή μικρών και μεσαίων έργων ανάπτυξης, υποστήριξε σε ομιλία του στη Λάρισα, ο κ. Γιάννης Μαγκριώτης.

Γ. Μαγκριώτης: Επανασχεδιασμός του Ε.Π.Σ.Α.
Πιστεύουμε στη χωρική – περιφερειακή ανάπτυξη γι αυτό στον επανασχεδιασμό του Ε.Π.Σ.Α. θα επαναπροωθήσουμε την επισκευή μικρών και μεσαίων έργων ανάπτυξης, υποστήριξε σε ομιλία του στη Λάρισα, οΥφυπουργος Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης.

Αναλυτικά, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης μίλησε σήμερα στην εκδήλωση που συνδιοργανώνουν η Π.Α.Σ.Κ. Γεωπόνων Ν. Λάρισας και η Π.Α.Σ.Π. Γεωπονίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με θέμα «Πράσινη Ανάπτυξη στην Ελλάδα και ο ρόλος των Γεωπόνων». Ειδικότερα στην εισήγηση του ο Υφυπουργός, που είχε ως θέμα «Ο ρόλος των Γεωπόνων στην υλοποίηση των πράσινων δημόσιων και ιδιωτικών έργων», μεταξύ άλλων τόνισε:

Το 4ο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης είναι το πρώτο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης για το οποίο δεν υπάρχουν ονοματισμένα έργα, προγράμματα και δράσεις. Η επιλογή αυτή έγινε από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. με πρόσχημα την ευελιξία. Σκοπιμότητα της, όμως, ήταν άλλη και φάνηκε από την αρχή. Ήθελε να έχει «λυμένα τα χέρια της», για να τάζει τα πάντα στους πάντες. Όπως όλα δείχνουν 5 τουλάχιστον φορές έπαιξε το Ε.Σ.Π.Α. σε κάθε περιφέρεια και σε κάθε Νομό.

Διαφήμιζε, παρ’ ότι αυτό είναι κοινοτική οδηγία, πως το 80 % του Ε.Σ.Π.Α. θα πάει την Περιφέρεια. Στην πράξη αυτό ούτε επιβεβαιώθηκε ούτε επρόκειτο να επιβεβαιωθεί αν παρέμενε η ΝΔ στην Κυβέρνηση. Περίπου το 50 % του τομεακού προγράμματος του ΥΠΕΧΩΔΕ έχει δεσμευθεί για τη χρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων, οι οποίοι κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης.

Επί προσθέτως, ο κόσμος πληρώνει ακριβά διόδια και, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις που υπογράφηκαν το 2007, αυτά θα διπλασιαστούν περίπου με τις δύο αναμενόμενες αυξήσεις μέχρι τις αρχές του 2011. Τα διόδια είναι πυκνά και ακριβά γιατί η κυβέρνηση της ΝΔ μέσα σε αυτά ενσωμάτωσε και έμμεσους φόρους υπέρ του Κράτους, με πρόσχημα την αξιοποίηση τους για την κατασκευή δημοσίων έργων την επόμενη δεκαετία.

Στην πραγματικότητα οι τοπικές κοινωνίες θα πληρώσουν από σήμερα αυτό που έπρεπε μελλοντικά να πληρώσει ο κρατικός προϋπολογισμός μέσα από τη γενική φορολογία. Είναι μια απολύτως νεοφιλελεύθερη επιλογή που εμείς δεν την αποδεχόμαστε και θα την αλλάξουμε. Ετοιμάζουμε ένα σχέδιο επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων για τη μείωση της τιμής των διοδίων κυρίως μέσα από την αφαίρεση των έμμεσων φόρων.

Ο γενικότερος αναπτυξιακός σχεδιασμός της Ν.Δ. στηρίζεται στην αντίληψη της ανάπτυξης με βάση τους οδικούς άξονες, η οποία οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερη περιθωριοποίηση των περιφερειών. Εμείς πιστεύουμε στη χωρική – περιφερειακή ανάπτυξη γι αυτό στον επανασχεδιασμό του Ε.Π.Σ.Α. θα επαναπροωθήσουμε την επισκευή μικρών και μεσαίων έργων ανάπτυξης. Η χρηματοδότηση τους θα ενισχυθεί, επίσης, από την αύξηση του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Ο κ. Μαγκριώτης τόνισε, επίσης, ότι το αρνητικό αποτέλεσμα αυτού του σχεδιασμού είναι η έλλειψη, ακόμα, μελετητικής ωριμότητας για να συνεχιστούν ή να δημοπρατηθούν τα αναγκαία οδικά έργα στο Νομό Λάρισας, όπως η συνέχιση και ολοκλήρωση της σύνδεσης Λάρισας-Τιρνάβου-Ελασσόνας-Κοζάνης, η ανακατασκευή του οδικού άξονα Φαρσάλων-Λάρισας και η σύνδεση της Λάρισας με τις άλλες πρωτεύουσες των Νομών της Θεσσαλίας.

Ο Υφυπουργός αναφερόμενος ειδικότερα στο ρόλο του Γεωπόνου στην κατασκευή των δημοσίων υποδομών, τόνισε πως μέχρι τώρα ο ρόλος αυτός ήταν από υποβαθμισμένος έως ανύπαρκτος. Το φυσικό περιβάλλον είναι από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και είναι βασική προϋπόθεση για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στα αστικά κέντρα. Δυστυχώς, η αναλογία του πρασίνου ανά κάτοικο των Ελληνικών πόλεων είναι η χαμηλότερη σε σύγκριση με τις Ευρωπαϊκές πόλεις. Στόχος μας είναι η επανάκτηση δημόσιων χώρων και χώρων πρασίνου στα αστικά κέντρα.

Το πράσινο στα δημόσια έργα συμβάλλει τόσο στην αναβάθμιση των ιδίων, όσο και στην αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, όπου αναπτύσσονται τα δημόσια έργα. Συμβάλλουν, επίσης, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Βασικός είναι ο ρόλος του Γεωπόνου στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη αυτής της πολιτικής. Τα προηγούμενα χρόνια, με πολλές παρεμβάσεις, προσπαθήσαμε να πιέσουμε την απελθούσα κυβέρνηση να ενσωματώσει μέρος αυτής της αντίληψης στην πολιτική της. Δυστυχώς, παρ’ ότι τον τελευταίο χρόνο άρχισε στα λόγια να μιλά για «πράσινη ανάπτυξη», στην πράξη συνέχισε την ίδια πολιτική της «πίσσας και του τσιμέντου».

Πέρα αυτών, ο Υφυπουργός τόνισε πως στο πρόγραμμα μας έχουμε δύο ακόμα προτεραιότητες: α) στο σχεδιασμό και στην κατασκευή των δημόσιων αλλά και των ιδιωτικών υποδομών θα ενισχυθεί ο παράγοντας του περιβαλλοντικά αποδεκτού έργου, τόσο όσον αφορά τα υλικά όσο και τη χρήση του έργου και β) Η αναβάθμιση και η θεσμοθέτηση του ρόλου του γεωπόνου στο νέο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v