Τι αλλάζει στο σ/ν για δανειολήπτες

Δεκτές 11 από τις 14 προτάσεις της ΕΕΤ αναφορικά με το σχέδιο νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά έκανε το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας όπως δήλωσε η κ. Λ. Κατσέλη.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Τι αλλάζει στο σ/ν για δανειολήπτες
Δεκτές 11 από τις 14 προτάσεις της ΕΕΤ αναφορικά με το σχέδιο νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά έκανε το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας όπως δήλωσε η κ. Λ. Κατσέλη εξερχόμενη από τη συνάντηση που είχε με τη διοίκηση της ΕΕΤ.

Η υπουργός δήλωσε ότι η συζήτηση εστιάστηκε σε 4 βασικά ζητήματα – άξονες τα οποία αφορούν στη ρευστότητα της αγοράς, το ΤΕΜΠΜΕ, το ΕΣΠΑ και τη διαφάνεια των συναλλαγών.

Ειδικότερα για τη διαφάνεια των συναλλαγών, η κ. Κατσέλη τόνισε ότι θα κατατεθεί πολύ σύντομα σχέδιο νόμου που θα περιέχει μια ενοποιημένη πρόταση για τη διαφάνεια των τραπεζικών συναλλαγών.

Από την πλευρά της ΕΕΤ ο κ. Νανόπουλος, σημείωσε ότι το ζητούμενο είναι η αναθέρμανση και στήριξη της ελληνικής οικονομίας και προς αυτή την προσπάθεια θα συμβάλλει το τραπεζικό σύστημα.


Τι αλλάζει στο σ/ν για υπερχρεωμένους καταναλωτές

Οι προτάσεις της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών που δεν έχουν ενσωματωθεί στο σχέδιο νόμου αφορούν στα στεγαστικά δάνεια, στον καθορισμό του ελάχιστου ποσοστού των ρυθμιζόμενων οφειλών και του χρόνου τήρησης των σχετικών δεδομένων στον Τειρεσία.

Ειδικότερα, δεν γίνεται αποδεκτή η πρόταση της ΕΕΤ για εξαίρεση των στεγαστικών δανείων από το πεδίο εφαρμογής του σχεδίου νόμου.

Ως ελάχιστο ποσοστό των ρυθμιζόμενων οφειλών παραμένει το 10% της συνολικής οφειλής αντί του 20% που ήθελε η Ένωση. 

Σε ότι αφορά το αίτημα της Ένωσης για καθορισμό της 10ετίας ως χρόνου τήρησης των σχετικών δεδομένων σε αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, παραμένουν τα 5 έτη που προβλέπει το σ/ν.

Στο σχέδιο νόμου ενσωματώνονται επιμέρους τροποποιήσεις που πρότεινε η ΕΕΤ, καθώς διευκρινίζονται, σύμφωνα με πληροφορίες, οι έννοιες της "οριστικής, μόνιμης μη δόλιας αδυναμίας" και "περιορισμένης σε έκταση επαγγελματικής δραστηριότητας", χωρίς να εξαιρούνται από τη δυνατότητα ρύθμισης χρεών όσοι ασκούν ως συμπληρωματική εργασία ελεύθερο επάγγελμα. 

Επίσης, έκανε αποδεκτές τις προτάσεις των τραπεζών για εξαίρεση από το πεδίο εφαρμογής του σχεδίου νόμου, δανείων που χορηγήθηκαν μερικούς μήνες πριν (τουλάχιστον 12) από τη στιγμή που ο οφειλέτης επιλέγει να υποβάλλει αίτηση πτώχευσης, για αποκλεισμό της δυνατότητας νέας αίτησης ρύθμισης χρεών σε περίπτωση απόρριψης προηγούμενης, καθώς τέλος και την καθιέρωση συγκεκριμένων διατάξεων που να αποσκοπούν στη διασφάλιση της ακρίβειας των στοιχείων που παρέχει ο οφειλέτης.     

Σύμφωνα με πληροφορίες τα στελέχη της ΕΕΤ είπαν όχι στο πάγωμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών των επιχειρήσεων, καθώς ένα τέτοιο μέτρο, όπως υποστηρίζουν, θα έχει άμεση επίπτωση στην κεφαλαιακή επάρκεια των τραπεζών.


Τι δήλωσε η Λ. Κατσέλη για ρευστότητα, ΤΕΜΠΜΕ, συναλλαγές, ΕΣΠΑ

Σύμφωνα με δηλώσεις της υπουργού Οικονομίας μετά τη συνάντηση: "Είχαμε μία δίωρη εποικοδομητική συζήτηση με τον Πρόεδρο και τα μέλη της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, σχετικά με το κυρίαρχο ζήτημα της αναθέρμανσης της ελληνικής οικονομίας καθώς και την απαραίτητη συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του τραπεζικού συστήματος της χώρας μας.

Το τραπεζικό σύστημα της χώρας είναι πυλώνας τόσο για την αναθέρμανση της οικονομίας όσο και την αναδιάρθρωση της παραγωγικής βάσης του τόπου, που είναι και οι κυρίαρχοι στόχοι του Υπουργείου μας.

Σήμερα, συζητήσαμε τέσσερα βασικά ζητήματα, τα οποία αποτελούν και προτεραιότητες της πολιτικής της Κυβέρνησης για τους επόμενους μήνες.

Το πρώτο ζήτημα αφορά στη διοχέτευση ρευστότητας στην αγορά και στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε ως Υπουργείο για τη ρύθμιση οφειλών. Πρόκειται για συγκριμένα μέτρα σχετικά με τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών και καταγγελθέντων ή μη συμβάσεων, τον «Τειρεσία», αλλά και γενικότερα για όλο το πλαίσιο διοχέτευσης επαρκούς ρευστότητας στην αγορά.

Αποφασίσαμε να έχουμε μια στενή συνεργασία, έτσι ώστε να δούμε πώς μπορούμε πραγματικά να βελτιώσουμε τις ρυθμίσεις σε αυτόν τον τομέα προκειμένου να αποκατασταθεί η πιστωτική ρευστότητα και να μην υπάρχουν επιχειρήσεις, οι οποίες να αισθάνονται ότι πραγματικά στερούνται πρόσβασης στο τραπεζικό ζήτημα.

Το δεύτερο βασικό ζήτημα, που πάλι εντάσσεται στις πολιτικές για την αναθέρμανση της οικονομίας, αφορά στις εγγυήσεις του δημοσίου και κυρίως στη λειτουργία του ΤΕΜΠΜΕ.

Αποφασίσαμε να συνεργαστούμε, έχοντας κοινές ομάδες εργασίας, όπως και με όλους τους παραγωγικούς φορείς, για να επανεξετάσουν τους όρους και τις προϋποθέσεις εγγυήσεων και να δουν πώς μπορεί πραγματικά να βελτιωθεί το σύστημα, προκειμένου να προχωρήσουμε μέσα στον επόμενο μήνα στην ανακοίνωση της συνολικής μας πολιτικής για τις εγγυήσεις του δημοσίου.

Το τρίτο ζήτημα αφορούσε στο ΕΣΠΑ και γενικότερα στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είτε από εθνικούς πόρους είτε από κοινοτικούς πόρους. Επίσης, σε αυτό το ζήτημα ο ρόλος των τραπεζών είναι σημαντικός, διότι σε πολλά προγράμματα υπάρχει η συνεργασία με το τραπεζικό σύστημα για την προώθηση τους. Αποφασίσαμε να δούμε, από κοινού, πώς μπορεί να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα αυτών των προγραμμάτων προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και των απαραίτητων αναδιαρθρώσεων.

Τέλος, ο τέταρτος άξονας αυτού του διαλόγου αφορά στην προστασία του καταναλωτή και στη διαφάνεια, γενικότερα, των τραπεζικών συναλλαγών. Σε αυτό το θέμα, όπως γνωρίζετε, ως Αντιπολίτευση είχαμε καταθέσει δύο προτάσεις νόμου. Στο πλαίσιο αυτό θα καταθέσουμε πολύ σύντομα ένα σχέδιο νόμου που θα περιέχει μια ενοποιημένη πρόταση για τη διαφάνεια των τραπεζικών συναλλαγών, στην οποία θέλουμε και πάλι τη συνεργασία του τραπεζικού συστήματος για τυχόν βελτιώσεις".


Τι δήλωσε η Λ. Κατσέλη για τις αλλαγές στο σ/ν

Όπως δήλωσε, μεταξύ άλλων, μετά τη συνάντηση η κ. Λούκα Κατσέλη: "Είχαμε δώσει εδώ και αρκετούς μήνες στην Ελληνική Ένωση Τραπεζών το σχέδιο νόμου για την υπερχρέωση των νοικοκυριών. Πρόκειται για ένα αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής μας πολιτικής για τη ρευστότητα στην αγορά αλλά και την ανακούφιση χιλιάδων συμπολιτών μας.

Είχαμε μια πρώτη ανταλλαγή απόψεων, για το αναμορφωμένο σχέδιο νόμου, το οποίο θα κατατεθεί τις επόμενες δύο βδομάδες στη Βουλή. Σε αυτό το σχέδιο νόμου κάναμε δεκτές πολλές προτάσεις της Ένωσης και τις ενσωματώσαμε. Υπάρχουν κάποια σημεία στα οποία υπάρχουν ακόμη διαφορές, θα δούμε αυτήν τη βδομάδα εάν μπορούν αυτές οι διαφορές να καταλήξουν σε συμφωνία.

Μέχρι τώρα το νομοσχέδιο, όπως ξέρετε, ήταν σε δημόσια διαβούλευση. Είχαμε προτάσεις από χίλιους και άνω αποδέκτες αυτής της πρότασης. Έχουμε ενσωματώσει τις περισσότερες από αυτές. Πρόκειται για μια μεγάλη τομή για τη χώρα μας, η οποία υπάρχει ήδη σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες καθώς και στην Αμερική, εδώ και μία δεκαετία. Ουσιαστικά, παρέχει ασπίδα προστασίας για τα νοικοκυριά και για τα φυσικά πρόσωπα, έτσι ώστε να μπορούν να επανενταχθούν στην οικονομική ζωή του τόπου.

Τέλος, η συζήτηση με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών ήταν ιδιαίτερα γόνιμη. Προσβλέπουμε σε αυτή τη συνεργασία, σε πνεύμα καλής διάθεσης και ανοικτού διαλόγου. Πραγματικά πιστεύω ότι μέσα από αυτή τη στενή συνεργασία θα βγουν ωφελημένοι, επιχειρήσεις, νοικοκυριά και στο σύνολό της η ελληνική οικονομία".



ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v