Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Έξι αερομεταφορείς για 11 δρομολόγια εκτός Ε.Ε.

Συνολικά έξι αερομεταφορείς διεκδικούν τα 11 δρομολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης τα οποία εκτελούσε η παλαιά Ολυμπιακή και είναι προϊόν διακρατικών συμφωνιών.

Έξι αερομεταφορείς για 11 δρομολόγια εκτός Ε.Ε.
Συνολικά έξι αερομεταφορείς διεκδικούν τα 11 δρομολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης τα οποία εκτελούσε η παλαιά Ολυμπιακή και είναι προϊόν διακρατικών συμφωνιών.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, βάσει των προσφορών που έχουν γίνει, φαίνεται ότι συγκεντρώνουν πέντε δρομολόγια, ενώ μικρό παραμένει το ενδιαφέρον για τα υπερατλαντικά.

Ειδικότερα, οι 11 γραμμές που ζητούν νέο ανάδοχο από την 1η Δεκεμβρίου είναι από την Ελλάδα προς τη Νότια Αφρική, τον Καναδά, την Αλβανία, το Κουβέιτ, την Αίγυπτο, το Ισραήλ, τον Λίβανο, τη Ρωσία, τη Σερβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Τουρκία.

Οι ανάδοχοι για κάθε γραμμή θα αναδειχθούν με βάση τους όρους των συμφωνιών που έχουν υπογραφεί με το ελληνικό δημόσιο, οι οποίοι διαφέρουν ανά προορισμό.

Τη μάχη θα δώσουν οι αεροπορικές εταιρίες Οlympic Αir, Αegean Αirlines, Αthens Αirways, Ηellas Jet, Ηellenic Ιmperial και Blue Bird, ενώ το αίτημα της Ciel Airlines δεν έγινε δεκτό από την ΥΠΑ, καθώς η εταιρία δεν κατέχει άδεια εκμετάλλευσης και πιστοποιητικό αερομεταφορέα.

Η Οlympic Αir θα διεκδικήσει όλες τις γραμμές, όπως άλλωστε προβλέπει και η συμβατική της υποχρέωση, ενώ η Αegean Αirlines ενδιαφέρεται για όλες τις γραμμές εκτός των υπερατλαντικών (Γιοχάνεσμπουργκ, Κέιπ Τάουν και Μόντρεαλ, Τορόντο).

Η Αthens Αirways φέρεται να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για πέντε γραμμές (Βελιγράδι, Κάιρο, Κουβέιτ, Βηρυττό και Τουρκία) και η Hellenic Imperial, η οποία διαθέτει πέντε Jumbο, ενδιαφέρεται για τα υπερατλαντικά δρομολόγια και την Κωνσταντινούπολη, το Βελιγράδι, το Κάιρο, το Ντουμπάι και τη Βηρυττό.

Με ενδιαφέρον αναμένεται η εξέλιξη του διαγωνισμού στα δρομολόγια εκείνα όπου επιτρέπεται η δραστηριοποίηση μόνο μιας εταιρίας, όπως στις περιπτώσεις της Αλβανίας (Αθήνα - Τίρανα), του Ισραήλ (Τελ Αβίβ), της Σερβίας (Βελιγράδι) και της Νότιας Αφρικής (πτήσεις προς το Γιοχάνεσμπουργκ και το Κέιπ Τάουν).

Σημειώνεται ότι για τα δρομολόγια προς την Αίγυπτο (Κάιρο και Αλεξάνδρεια), το Κουβέιτ, τον Λίβανο (Βηρυττός), την Τουρκία (πτήσεις από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο για την Κωνσταντινούπολη και τη Σμύρνη) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα οι συμφωνίες δεν έχουν περιορισμό στον αριθμό των αερομεταφορέων που θα δραστηριοποιηθούν.

Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί στις 21/8/09, αλλά ακυρώθηκε στις 18/9/09 λόγω των εκλογών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v