Αττική Οδός: Υπερδιπλάσια τα κέρδη του 2009

Υπερδιπλάσια κέρδη, τα οποία με βάση τα ελληνικά λογιστικά πρότυπα θα ανέλθουν στα 81 εκατ. ευρώ έναντι των 31 εκατ. ευρώ του '08, αναμένεται να εμφανίσει το 2009 η εταιρία που διαχειρίζεται το έργο της Αττικής Οδού.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Αττική Οδός: Υπερδιπλάσια τα κέρδη του 2009
Υπερδιπλάσια κέρδη, τα οποία με βάση τα ελληνικά λογιστικά πρότυπα θα ανέλθουν στα 81 εκατ. ευρώ έναντι των 31 εκατ. ευρώ του προηγούμενου χρόνου, αναμένεται να εμφανίσει το 2009 η εταιρία που διαχειρίζεται το έργο της Αττικής Οδού.
 
Η βελτίωση της κερδοφορίας είναι κατά κύριο λόγο αποτέλεσμα των μειωμένων αποσβέσεων που θα πραγματοποιήσει η επιχείρηση κατά την τρέχουσα χρήση.

Πάντως, σύμφωνα με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα, τα κέρδη της εταιρίας Αττική Οδός Α.Ε. δεν θα διαφοροποιηθούν σημαντικά σε σχέση με τα περυσινά, καθώς και φέτος θα κινηθούν στο επίπεδο των 83 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα έσοδα από την είσπραξη των διοδίων κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, εκτιμάται πως αυτά θα είναι οριακά αυξημένα σε σχέση με το 2008.

Ειδικότερα, υπολογίζεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρίας θα ανέλθει στα 249 εκατ. ευρώ από 247,5 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο χρόνο (αύξηση 0,6%). Η εξέλιξη αυτή, δηλαδή η σταθεροποίηση των εσόδων, είναι αποτέλεσμα δύο παραγόντων: 

* Από τη μία πλευρά αυξήθηκε κατά περίπου 2,5% ο μέσος ημερήσιος αριθμός διέλευσης οχημάτων στην Αττική Οδό. Έτσι, από τις 300.000 οχήματα που χρησιμοποιούσαν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο το 2008 φέτος ο αντίστοιχος αριθμός άγγιξε τις 308.000 οχήματα. Υπογραμμίζεται πως ο αριθμός αυτός είναι ο ανώτερος που μπορεί να εξυπηρετήσει χωρίς προβλήματα ο αυτοκινητόδρομος σε καθημερινή βάση. 

* Από την άλλη, αυξήθηκε ο αριθμός των οχημάτων που κάνουν χρήση του πομποδέκτη (υπολογίζεται ότι σήμερα έχει e-pass σχεδόν το 45% των οχημάτων), με αποτέλεσμα το μέσο ύψος του διοδίου που καταβάλλεται στους σταθμούς της Αττικής Οδού να είναι μικρότερο των 2,70 ευρώ που ισχύει σήμερα για την απλή διέλευση χωρίς πομποδέκτη.

Με τη χρήση του e-pass το μέσο ύψος του διοδίου μειώνεται στα 2,35 ευρώ ανά διέλευση. Σημειώνεται πως το συγκεκριμένο ποσό παραμένει σταθερό από τον Φεβρουάριο του 2006, όταν και έγινε η τελευταία αύξηση.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η αύξηση του αριθμού των οχημάτων που χρησιμοποίησαν φέτος την Αττική Οδό οφείλεται αποκλειστικά στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς οι διελεύσεις φορτηγών εμφανίζονται μειωμένες. Μάλιστα, το τελευταίο δίμηνο καταγράφηκε πτώση της τάξεως του 11,5% σε ό,τι αφορά τις διελεύσεις φορτηγών, γεγονός που αποδίδεται στην οικονομική κρίση.

Στο 1,1 δισ. ευρώ η αποτίμηση του έργου

Οι τρεις εταιρίες-μέτοχοι της Αττικής Οδού (Άκτωρ Παραχωρήσεις με ποσοστό 59,3%, J&P Άβαξ με 30,8% και ΑΤΤΙΚΑΤ με 9,9%) θα λάβουν για πρώτη φορά μέρισμα από τη διαχείριση του έργου το έτος 2012 και το συνολικό ποσό που θα μοιραστούν αναλογικά μέχρι το 2024 που λήγει η σύμβαση παραχώρησης ανέρχεται στο 1,6 δισ. ευρώ.

Αξίζει να αναφερθεί, επίσης, ότι με βάση τις τελευταίες αποτιμήσεις η αξία του έργου της Αττικής Οδού υπολογίζεται στο 1,1 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως ο αυτοκινητόδρομος των 65 χιλιομέτρων (52 χιλιόμετρα της λεωφόρου Ελευσίνας - Σταυρού - Σπάτων και 13 χιλιόμετρα της δυτικής περιφερειακής Υμηττού) κόστισε 1,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 880 εκατ. ευρώ διατέθηκαν από την παραχωρησιούχο εταιρία και τα υπόλοιπα 420 εκατ. ευρώ από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.

[email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v