Αύξηση 6,5% στη χρήση υπολογιστή το 2009

Αύξηση 6,5% στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και 11% στην πρόσβαση στο διαδίκτυο, σημειώθηκε στην Ελλάδα το 2009, σύμφωνα με την ΕΣΥΕ, ενώ 1 στα 3 νοικοκυριά διαθέτει ευρυζωνική σύνδεση στην κατοικία του.

Αύξηση 6,5% στη χρήση υπολογιστή το 2009
Αύξηση 6,5% στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και 11% στην πρόσβαση στο διαδίκτυο, σημειώθηκε στην Ελλάδα το 2009, σύμφωνα με την ΕΣΥΕ, ενώ 1 στα 3 νοικοκυριά διαθέτει ευρυζωνική σύνδεση στην κατοικία του.

Αναλυτικότερα, η ανοδική τάση των τελευταίων ετών συνεχίζεται, τόσο όσον αφορά στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή όσο και στην πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Το A' τρίμηνο του 2009, το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποίησαν Η/Υ ανέρχεται στο 47,3% και το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο στο 42,4%.

Η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή ή και διαδικτύου μπορεί να έχει πραγματοποιηθεί από όλους τους χώρους πρόσβασης, δηλαδή κατοικία, χώρο εργασίας, χώρο εκπαίδευσης, γειτονικά, φιλικά ή συγγενικά σπίτια, ξενοδοχεία, internet cafes κλπ.

Ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής για το διάστημα 2005-2009 είναι 13,6% για τη χρήση του Η/Υ και 17,4% για τη χρήση του διαδικτύου.

Εντατικοποίηση καταγράφεται στη συχνότητα χρήσης του διαδικτύου. Πιο συγκεκριμένα, χρήση καθημερινή ή σχεδόν καθημερινή πραγματοποιεί το 64,4% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το Α΄ τρίμηνο του έτους.

«ΠΡΟΦΙΛ» ΧΡΗΣΤΩΝ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ - ΛΟΓΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Ο μέσος χρήστης του διαδικτύου είναι απόφοιτος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης, ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών και είναι μισθωτός.
Συγκεντρωτικά ανά κατηγορία χρήσης του διαδικτύου τα ποσοστά χρήσης, για προσωπικούς λόγους, κατά το Α’ τρίμηνο του 2009 είναι: 

* Επικοινωνία 78,2% 
* Αναζήτηση πληροφοριών και on-line υπηρεσιών 93,1% 
* Τραπεζικές συναλλαγές 13,2% 
* Υπηρεσίες εκπαίδευσης 61,3% 
* Ηλεκτρονική διακυβέρνηση 28,3%

Πιο συγκεκριμένα, οι κυριότεροι λόγοι πλοήγησης στο διαδίκτυο είναι: 

* Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες 77,8% 
* Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων 72,9% 
* Αναζήτηση πληροφοριών για ταξίδια και καταλύματα 58,1% 
* Αναζήτηση πάσης φύσεως πληροφοριών με σκοπό τη γνώση 54,9% 
* Ανάγνωση εφημερίδων και περιοδικών 50,0% 
* Αποστολή μηνυμάτων σε chat sites, σε blogs, σε ομάδες συζήτησης (My Space, Facebook), συμμετοχή σε forums, ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο (MSN κ.ά.) 42,3%. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τελευταίος λόγος είναι ο κυριότερος για την ηλικιακή ομάδα 16 – 24 ετών (44,0%).

ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ – ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΥΠΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ

Το 38% των νοικοκυριών της Χώρας έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με αυτό των προηγούμενων ετών. Σε σχέση με το 2005, που το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 21,7%, η αύξηση είναι, περίπου, 75%.

Από τα νοικοκυριά που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, το 87% διαθέτει σύνδεση ευρείας συχνότητας (DSL, SHDSL, καλωδιακή, UMTS κλπ.) και η κυριότερη συσκευή με την οποία συνδέονται στο διαδίκτυο είναι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής (98%).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v