Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΣΥΕ: Στο 2,6% ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο

Συνέχισε ανοδικά ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο, διαμορφούμενος στο 2,6% από 2% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. Στο 2,6% και ο εναρμονισμένος δείκτης.

ΕΣΥΕ: Στο 2,6% ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο
Συνέχισε ανοδικά ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο, διαμορφούμενος στο 2,6% από 2% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. 

Στο 2,6% από 2,1% τον προηγούμενο μήνα διαμορφώθηκε και ο εναρμονισμένος δείκτης. 

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά τον μήνα Δεκέμβριο 2009, σε σύγκριση με τον Νοέμβριο 2009, παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου '09 - Δεκεμβρίου '09, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου '08 - Δεκεμβρίου '08, παρουσίασε άνοδο 1,2%, έναντι αύξησης 4,2% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,2% τον μήνα Δεκέμβριο 2009, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών: 

α) Κατά 0,3% της ομάδας "Υγεία", λόγω αύξησης των τιμών των οδοντιατρικών υπηρεσιών. 

β) Κατά 1,2% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω της αύξησης κυρίως των τελών κυκλοφορίας και της επιβάρυνσης του κομίστρου των ταξί από το δώρο των Χριστουγέννων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών κυρίως των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). 

γ) Κατά 0,7% της ομάδας "Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια", λόγω επιβάρυνσης των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών (φαγητών, ποτών, αναψυκτικών και καφέ) από το δώρο των Χριστουγέννων. 

δ) Κατά 0,4% της ομάδας "Άλλα αγαθά και υπηρεσίες", λόγω της επιβάρυνσης κυρίως των τιμών των κουρείων - κομμωτηρίων από το δώρο των Χριστουγέννων και της αύξησης στις τιμές των ειδών ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών: 

α) Κατά 0,6% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω μείωσης των τιμών κυρίως στα νωπά φρούτα και λαχανικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά ψάρια. 

β) Κατά 0,2% της ομάδας "Στέγαση", λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης. 

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,6% τον μήνα Δεκέμβριο 2009, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2008, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών: 

α) Κατά 6,3% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων. 

β) Κατά 2,8% της ομάδας "Ένδυση και υπόδηση", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης. 

γ) Κατά 3,2% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης των τιμών κυρίως του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης - αποχέτευσης. 

δ) Κατά 1,3% της ομάδας "Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών κυρίως στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες. 

ε) Κατά 3,2% της ομάδας "Υγεία", λόγω αύξησης των τιμών κυρίως των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. 

στ) Κατά 8,5% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: τέλη κυκλοφορίας - διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου, ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου - μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του αυτοκινήτου. 

ζ) Κατά 2,7% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της σταθερής τηλεφωνίας και της πρόσβασης στο Διαδίκτυο. 

η) Κατά 0,4% της ομάδας "Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες", λόγω αύξησης των τιμών κυρίως στα είδη: βιβλία - εφημερίδες - περιοδικά - γραφική ύλη - σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών. 

θ) Κατά 3,0% της ομάδας "Εκπαίδευση", λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ. 

ι) Κατά 0,8% της ομάδας "Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια", λόγω αύξησης των τιμών κυρίως των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά - γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων. 

ια) Κατά 3,6% της ομάδας "Άλλα αγαθά και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών κυρίως των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τη μείωση του δείκτη: 

Κατά 1,0% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω μείωσης των τιμών στα είδη:  γαλακτοκομικά και αβγά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη: μοσχάρι νωπό, ψάρια νωπά, γλυκά - ζαχαρωτά. 

* Οι σχετικοί πίνακες που αφορούν στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και στον Εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, τον Δεκέμβριο 2009, δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη: "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v