Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μεγάλο ενδιαφέρον για τις άγονες γραμμές

Σημαντικό ενδιαφέρον από την πλευρά των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών, συγκέντρωσε ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση των 24 επιδοτούμενων δρομολογίων της άγονης γραμμής.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Μεγάλο ενδιαφέρον για τις άγονες γραμμές
Σημαντικό ενδιαφέρον από την πλευρά των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών, συγκέντρωσε ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση των 24 επιδοτούμενων δρομολογίων της άγονης γραμμής.

Πέντε αεροπορικές εταιρείες κατέθεσαν τελικώς τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την εκμετάλλευση των 24 αγόνων γραμμών.

Τα 24 αεροπορικά δρομολόγια που εκτελούνται με την επιδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενδιαφέρονται να αναλάβουν οι εταιρείες: Aegean Airlines, Astra Airlines, Athens Airways, Olympic Air και Sky Express.

Υπενθυμίζεται ότι, ο διαγωνισμός αφορά στην παροχή υπηρεσιών για τις άγονες γραμμές, για το διάστημα από 1η Απριλίου 2010 έως 31 Μαρτίου 2012.

Η Olympic Air ενδιαφέρεται για το σύνολο των γραμμών, καθώς, από την συμφωνία πώλησης της εταιρείας με το κράτος, ήταν υποχρεωμένη να συμμετάσχει στον συγκεκριμένο διαγωνισμό.

Από την πλευρά της η Aegean Airlines υπέβαλε προσφορές για την εκμετάλλευση 11 τακτικών αεροπορικών γραμμών. H Athens Airways κατέθεσε το ενδιαφέρον της για 15 γραμμές ενώ, τέλος, οι αεροπορικές εταιρείες Sky Express και Astra Airlines υπέβαλαν τις προσφορές τους για δέκα και τέσσερα δρομολόγια αντίστοιχα.

Ο διαγωνισμός της ΥΠΑ έχει μειοδοτικό χαρακτήρα και οι ανάδοχοι των δρομολογίων θα αναλάβουν την εκτέλεσή τους για διετή περίοδο.

Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την νομοθεσία της ΕΕ η ανάθεση εκμετάλλευσης των άγονων γραμμών γίνεται για πενταετή περίοδο ωστόσο αυτή τη φορά η περίοδος ανάθεσης θα είναι μικρότερη καθώς το υπουργείο προτίθεται να επανεξετάσει τα συγκεκριμένα δρομολόγια με στόχο την μείωση των επιδοτούμενων γραμμών, με την έξοδο από το καθεστώς αυτό δρομολογίων για τα οποία υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον.

Έπεται το handling

Παράλληλα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και ο έτερος διαγωνισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορία που αφορά στην απελευθέρωση της παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλλουν τις προσφορές τους έως τις 25 Φεβρουαρίου προκειμένου να μπει τέλος σε ένα μονοπώλιο 53 ετών.

Η αγορά της επίγειας εξυπηρέτησης που απελευθερώνεται με τον εν λόγω διαγωνισμό αποτιμάται στα 150 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που καθιστά τον διαγωνισμό ιδιαίτερα ελκυστικό για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του handling και στο σύνολό τους αναμένεται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους.

Σύμφωνα με την διαγωνιστική διαδικασία τα αεροδρόμια έχουν χωριστεί σε επτά ομάδες με επικεφαλής τα αεροδρόμια Χανίων, Κω, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης,  Μυκόνου και Σάμου. Σε κάθε ομάδα αεροδρομίων υπάρχουν δύο υποομάδες.

Η κατάταξη των αεροδρομίων έγινε με στόχο να διασφαλιστεί ότι κανένα από τα μικρότερα αεροδρόμια, που παρουσιάζουν ελάχιστο ή καθόλου επιχειρηματικό ενδιαφέρον, δεν θα μείνει χωρίς επίγεια εξυπηρέτηση.

Μετά την κατάθεση των προσφορών οι δύο φορείς που συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία στην κάθε ομάδα θα επιλεγούν προκειμένου να παράσχουν επίγεια εξυπηρέτηση στο επικεφαλής αεροδρόμιο.

Ο φορέας με την υψηλότερη βαθμολογία θα αναλάβει την παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης και στα αεροδρόμια της υποομάδας 1 και ο δεύτερος και τα αεροδρόμια της υποομάδας 2. Να σημειωθεί ότι κάθε ομάδα αεροδρομίων είναι αντικείμενο ξεχωριστής διαγωνιστικής διαδικασίας. Για τα επτά επικεφαλής αεροδρόμια η βαθμολόγηση των υποψηφίων θα γίνει βάσει των ποιοτικών χαρακτηριστικών της προσφοράς ενώ για μικρότερα αεροδρόμια.

Σημειώνεται ότι η κάθε ομάδα υπόκειται σε ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία ενώ οι διαγωνιζόμενοι, στο επικεφαλής αεροδρόμιο της κάθε ομάδας, βαθμολογούνται βάσει ποιοτικών κριτηρίων, ενώ στους υπόλοιπους αερολιμένες η βαθμολογία των υποψηφίων θα προκύψει κατά 70% από τα ποιοτικά κριτήρια και κατά 30% από την οικονομική προσφορά.

Οι ανάδοχοι του διαγωνισμού θα αναλάβουν την παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης για περίοδο έως επτά ετών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v