Μειωμένη φορολόγηση για τους ιδιοκτήτες ταξί

Μόλις 800 ευρώ περισσότερα από ένα συνταξιούχο εισπράττει κάθε χρόνο ένας ιδιοκτήτης ταξί ο οποίος φορολογείται για 16.000 ευρώ εισόδημα την ώρα που οι συνταξιούχοι της χώρας δηλώνουν περίπου 15.200 ευρώ ετήσιο εισόδημα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Μειωμένη φορολόγηση για τους ιδιοκτήτες ταξί
Μόλις 800 ευρώ περισσότερα από ένα συνταξιούχο φέρεται να εισπράττει κάθε χρόνο ένας ιδιοκτήτης ταξί ο οποίος φορολογείται για 16.000 ευρώ εισόδημα την ώρα που οι συνταξιούχοι της χώρας δηλώνουν περίπου 15.200 ευρώ ετήσιο εισόδημα.

Την γενικότερη πεποίθηση ότι δηλαδή ο υφιστάμενος τρόπος φορολόγησης επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ταξί, όπως άλλωστε και σε άλλες μεγάλες επαγγελματικές ομάδες, να μην φορολογούνται για ένα μεγάλο μέρος των εσόδων τους ήρθαν να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία των ελέγχων που διενήργησε στον κλάδο των ταξί το τελευταίο διάστημα η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων και από τους οποίους καταγράφηκαν θεαματικές διαφορές ανάμεσα στα πραγματικά έσοδα και σε αυτά που φορολογούνται.

Το υφιστάμενο για τα ταξί φορολογικό καθεστώς προβλέπει ότι ένα επιβατικό αυτοκίνητο δημοσίας χρήσης (ταξί) με άδεια κυκλοφορίας εκατό τοις εκατό (100%) και οδηγό τον ιδιοκτήτη φορολογείται για ποσό 16.000 ευρώ και ο φόρος που καταβάλει ο ιδιοκτήτης είναι 1.225 ευρώ.

Τα ποσά αυτά όμως απέχουν πολύ από τις πραγματικές εισπράξεις των επαγγελματιών του κλάδου που όπως όλα δείχνουν θα είναι ένας από αυτούς που θα ενταχθούν στις φορολογικές κλίμακες, στο πλαίσιο των αλλαγών που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών.

Από τα στοιχεία των ελέγχων της ΥΠΕΕ διαπιστώθηκε ότι τα μέσα ετήσια έσοδα των ταξί μετά το 2004, όπως καταγράφονται στις ταμειακές μηχανές τους, κυμαίνονται απο 50.000 εως 55.000 ευρω. 

Eιδικότερα
 με δεδομένο ότι στις ταμειακές μηχανές των ταξί δεν καταγράφονται στοιχεία για τις διπλές και τριπλές παράλληλες μισθώσεις, οι ελεγκτές της ΥΠΕΕ εκτιμούν ότι το μέσο ετήσιο εισόδημα των ιδιοκτητών ταξί ανέρχεται σε περίπου 50.000 εως 60.000 ευρώ.

Την ίδια στιγμή τα ετήσια εξοδά τους για καύσιμο και συντήρηση του οχήματος υπολογίζονται σε περίπου 15.00 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά αν η φορολόγηση των ιδιοκτητών ταξί γίνει με βάση τα βιβλία εσόδων – εξόδων ο φόρος που θα κληθούν να πληρώσουν θα είναι πολλαπλάσιος έναντι του φόρου των 1.225 ευρω που καταβάλει σήμερα ένα ιδιοκτήτης ταξί ο οποίος είναι παράλληλα και οδηγός του οχήματός του και φορολογείται για τεκμαρτό εισόδημα 16.000 ευρώ ετησίως.

Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών υποστηρίζουν ότι τα στοιχεία είναι διαφορετικά έναντι αυτών που προέκυψαν από τους ελέγχους και σημειώνουν μάλιστα ότι τα έξοδά τους είναι πολύ μεγαλύτερα έναντι αυτών που υπολογίζουν οι ελεγκτικές υπηρεσίες ενώ την ίδια στιγμή κάνουν λόγο για μεγάλη μείωση των εσόδων τους λόγω της οικονομικής κρίσης.

Εμμένουν στο καθεστώς τεκμαρτής φορολόγησης

Ωστόσο οι ίδιοι εξακολουθούν να αντιτίθενται έντονα σε κάθε ενδεχόμενο φορολόγησή τους με βάση τον λογιστικό προσδιορισμό των εσόδων τους εμμένοντας στην φορολόγησή τους με βάση το τεκμαρτό εισόδημα. Στις προθέσεις πάντως του υπουργείου Οικονομικών, όπως όλα δείχνουν, είναι από το 2011 και για τα εισοδήματα του 2010 οι ιδιοκτήτες των ταξί, όπως και άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι που επίσης φορολογούνται με βάση το τεκμαρτό εισόδημα, να υπαχθούν στην φορολογική κλίμακα.

Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι στο παρελθόν αρκετές φορές έχει επιχειρηθεί να καθιερωθεί η χρήση των ταμειακών μηχανών στα ταξί και οι φορολόγησή τους με βάση τις αποδείξεις που θα εκδίδουν ωστόσο οι μεγάλες αντιδράσεις είχαν ως αποτέλεσμα να παραμένει το καθεστώς της τεκμαρτής φορολόγησης.

Πως γίνεται σήμερα η φορολόγηση

Σήμερα, οι οδηγοί ταξί φορολογούνται, ανεξαρτήτως με βάση τεκμαρτά ποσά ως εξής:

α) Για επιβατικό αυτοκίνητο δημοσίας χρήσης με άδεια κυκλοφορίας εκατό τοις εκατό (100%) και οδηγό τον ιδιοκτήτη, από δεκαέξι χιλιάδες (16.000) ευρώ.
β) Για επιβατικό αυτοκίνητο δημόσιας χρήσης με άδεια κυκλοφορίας εκατό τοις εκατό (100%) και οδηγό τρίτο πρόσωπο, από δεκατέσσερις χιλιάδες (14.000) ευρώ.
γ) Για επιβατικό αυτοκίνητο δημόσιας χρήσης με άδεια κυκλοφορίας πενήντα τοις εκατό (50%) και οδηγό τον ιδιοκτήτη, από δεκατρείς χιλιάδες (13.000) ευρώ.
δ) Για επιβατικό αυτοκίνητο δημόσιας χρήσης με άδεια κυκλοφορίας πενήντα τοις εκατό (50%) και οδηγό τρίτο πρόσωπο, από δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ.
ε) Για δύο (2) επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης με άδεια κυκλοφορίας πενήντα τοις εκατό (50%) στο καθένα, από είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ.

Σημειώνεται πως εάν το ΤΑΞΙ δραστηριοποιείται σε πόλη με πληθυσμό 50.000-200.000 κατοίκους υπάρχει μείωση 30% στο εισόδημα και εάν είναι σε πόλη με κάτω από 50.000 κατοίκους το ποσό του εισοδήματος μειώνεται κατά 50%. Ακόμη τα ποσά υπολογίζονται αναλογικά με τους μήνες μέσα στο χρόνο που εργάστηκε το ταξί.

Η φορολόγηση αφορά το πρόσωπο στο οποίου το όνομα έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας του επιβατικού αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης (ΤΑΞΙ), και πάντα σε αναλογία με το ποσοστό της άδειας αφού στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η άδεια ανήκει σε περισσότερα από ένα πρόσωπα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v