Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υπ. Υποδομών:Θα επιδιώξει να πετύχει μείωση τιμών

Σε απευθείας διαπραγματεύσεις για τη μείωση του ύψους των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους που διαχειρίζονται καλεί το προσεχές διάστημα το υπουργείο Υποδομών τις κατασκευαστικές κοινοπραξίες.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Υπ. Υποδομών:Θα επιδιώξει να πετύχει μείωση τιμών
Σε απευθείας διαπραγματεύσεις προκειμένου να αποσπάσει τη σύμφωνη γνώμη τους για τη μείωση του ύψους των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους που διαχειρίζονται καλεί το προσεχές διάστημα το υπουργείο Υποδομών τις κατασκευαστικές κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης.
 
Οι υπηρεσίες του υπουργείου ολοκλήρωσαν πρόσφατα την απαραίτητη προετοιμασία (μελέτη συμβάσεων, προσδιορισμός ποσοστών μείωσης τιμών) και αυτήν τη στιγμή συντάσσουν την πρόταση βάσει της οποίας θα γίνει η διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος του υπουργείου Υποδομών μέσω της πρότασης αυτής και της συζήτησης που θα ακολουθήσει με τις κοινοπραξίες είναι να εξασφαλίσει μείωση των τελών διέλευσης των οδικών αξόνων κατά 30% - 50% σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.

Δηλαδή, σε περίπτωση που υπάρξει συμφωνία ανάμεσα στο υπουργείο και στους κατασκευαστές, το κόστος των διοδίων ανά διέλευση Ι.Χ. αυτοκινήτου θα μειωθεί από 20 λεπτά του ευρώ για τις μικρές διαδρομές (σήμερα το ύψος των διοδίων ξεκινά από το 0,35 ευρώ) μέχρι και σχεδόν 1,5 ευρώ για τις μεγάλες αποστάσεις (σήμερα τα διόδια κοστίζουν κατ’ ανώτερο 2,9 ευρώ).

Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών θα επιδιώξει να πετύχει τη μετακίνηση ορισμένων σταθμών διοδίων, κυρίως αυτών που βρίσκονται εντός του νομού Αττικής, ώστε να εξαλείψει τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων περιοχών από όπου διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες.

"Ναι" με προϋποθέσεις, λένε οι κατασκευαστές

Από την πλευρά τους, οι κατασκευαστές δείχνουν πρόθυμοι να δεχτούν μείωση του ύψους των διοδίων, υπό την προϋπόθεση όμως ότι το ποσό που θα αφαιρεθεί θα αφορά στο σύνολο του σε φόρους του Δημοσίου.

Σημειώνεται πως ένα σημαντικό τμήμα του ποσών που εισπράττεται στους σταθμούς διοδίων (περισσότερο από το 60%) καταλήγει στα κρατικά ταμεία. Πάντως, σε κάθε περίπτωση η διαπραγμάτευση εκτιμάται πως θα είναι σκληρή, καθώς το υπουργείο ίσως επιχειρήσει να πείσει τους παραχωρησιούχους να περιορίσουν σε έναν βαθμό και τα δικά τους έσοδα.

Στο ενδεχόμενο αυτό φαίνεται πως αντιδρούν έντονα κυρίως οι τράπεζες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των έργων και οι οποίες έχουν ως όπλο την αποχώρησή τους από το χρηματοδοτικό σχήμα σε περίπτωση που αλλάξουν οι όροι της σύμβασης παραχώρησης, ιδίως σε ό,τι αφορά τα έσοδα.

Ενδεικτικό της στάσης που τηρούν οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί είναι το γεγονός ότι παρά τις σφοδρές αντιδράσεις των πολιτών οι κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες μέσω συμβάσεων παραχώρησης δεν δίστασαν να αυξήσουν πρόσφατα τις τιμές των διοδίων, πιεζόμενες -όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν- από τους χρηματοδότες των έργων.

Οι συζητήσεις ανάμεσα στο υπουργείο και στους κατασκευαστές αναμένεται να διαρκέσουν αρκετό χρονικό διάστημα, οπότε είναι αμφίβολο αν στην έξοδο του Πάσχα οι οδηγοί θα πληρώσουν μειωμένα διόδια.

[email protected]



ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v