ΟΣΕ: Εκτός τροχιάς τα έργα στη γραμμή της Πάτρας

Η έλλειψη κονδυλίων αλλά και ο κακός σχεδιασμός μπλοκάρουν, όπως όλα δείχνουν, τα έργα του ΟΣΕ που εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ στη γραμμή της Πάτρας, καθώς  το χρονοδιάγραμμα έχει ήδη "ξεχειλώσει" έως το 2015.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΣΕ: Εκτός τροχιάς τα έργα στη γραμμή της Πάτρας
Η έλλειψη κονδυλίων αλλά και ο κακός σχεδιασμός μπλοκάρουν, όπως όλα δείχνουν, τα έργα του ΟΣΕ που εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ στη γραμμή της Πάτρας, καθώς, παρά τις αρχικές δεσμεύσεις για παράδοση του έργου το 2013, τώρα το χρονοδιάγραμμα έχει ήδη "ξεχειλώσει" έως το 2015.
 
Όμως, σχεδόν ανέφικτη μοιάζει να είναι η ολοκλήρωση των έργων ακόμη και τότε, αφού εκτός από την έλλειψη χρημάτων σοβαρό πρόβλημα στα έργα του σιδηροδρόμου δημιουργεί και η "συνάντησή" του σε πολλά σημεία με τον νέο οδικό άξονα Κόριθνος - Πάτρα - Τσακώνα.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ν. Σηφουνάκης μιλώντας στη Βουλή επιβεβαίωσε τις πλέον απαισιόδοξες προβλέψεις, καθώς άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κιάτο - Ρίο έως το 2015, ενώ ακόμη πιο δυσοίωνα είναι τα πράγματα για το τμήματα από το Ρίο μέχρι και το λιμάνι της Πάτρας αφού για το τμήμα αυτό δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Συγκεκριμένα, ο κ. Σηφουνάκης απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκου Τσούκαλη στην τοποθέτησή του τόνισε μεταξύ άλλων: "Το τμήμα Ρίο - Πάτρα είναι ένα δύσκολο κομμάτι. Το μεγαλύτερο μέρος του είναι επί της ακτής, δεν υπάρχουν μελέτες για ημιυπογειοποίηση και απαιτεί τεράστια δαπάνη. Αν συζητηθεί, θα είναι για μετά το 2015. Αλλά εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να φτάσουμε στο λιμάνι κυρίως για τα εμπορεύματα. Πολύ πιθανόν να χρειαστεί ένα ενδιάμεσο διάστημα όπου εκεί θα υπάρχει μονή γραμμή. Αλλά για το δεύτερο σκέλος (Ρίο - Πάτρα) θα πρέπει να γίνουν μελέτες, να υπάρξουν απαλλοτριώσεις και θα είναι ένα δύσκολο έργο".

Η πραγματική κατάσταση, όμως, δεν αποκλείεται καθόλου να είναι ακόμη και χειρότερη από αυτήν που περιέγραψε ο κ. Σηφουνάκης, όπως επισημαίνουν οι γνωρίζοντες το έργο.

Δεν φτάνουν τα λεφτά

Από το ΕΣΠΑ προβλέπεται ότι τα σιδηροδρομικά έργα θα χρηματοδοτηθούν με 1,2 δισ. ευρώ. Τα κονδύλια αυτά όμως δεν επαρκούν για να ολοκληρωθούν τα έργα του σιδηροδρομικού άξονα στο σύνολό του ακόμη και στην περίπτωση που η εθνική συμμετοχή είναι ισόποση.

Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, αν δεν εξευρεθούν επιπλέον κονδύλια, έμφαση θα δοθεί στην ολοκλήρωση των μεγάλων έργων που εκτελούνται στην περιοχή του Καλλίδρομου και της Τιθορέας προκειμένου να ολοκληρωθεί η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - σύνορα, που παρουσιάζει μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, και -ως φυσική συνέπεια- τα έργα της γραμμής προς την Πάτρα θα μετατεθούν χρονικά για αργότερα.

Πηγές από το εσωτερικό του ΟΣΕ, που εξακολουθεί τέσσερις μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας κυβέρνησης να παραμένει ουσιαστικά χωρίς διοίκηση, σημειώνουν ότι στην καλύτερη περίπτωση εντός των ανακοινωμένων χρονοδιαγραμμάτων θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα έως το Αίγιο, ενώ για το υπόλοιπο τμήμα η ολοκλήρωση δεν είναι ορατή.

Ακόμη όμως και για το τμήμα αυτό είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν τα έργα θα γίνουν μέσα στην επόμενη πενταετία, αφού δεν έχουν επιλυθεί ακόμη τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στην περιοχή του Διακοφτού και του Ελαιώνα όπου δεν έγινε ακόμη οριστική χάραξη λόγω των ενστάσεων τις οποίες έχει εγείρει ο τοπικός δήμος.

Να σημειώσουμε, τέλος, πως σοβαρό εμπόδιο για την ολοκλήρωση των έργων αποτελεί και το ότι η χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής σε πολλά σημεία, περίπου 55, "συναντά" τη χάραξη του νέου οδικού άξονα Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα. Οι υποθέσεις αυτές έχουν οδηγηθεί στα δικαστήρια αφού κανένας από τους δύο φορείς δεν υποχωρεί, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να αναλάβει και το επιπλέον κόστος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v