Αλλαγές στα λεωφορεία στο μετρό "Νομισματοκοπείο"

Από σήμερα τίθεται σε λειτουργία ο νέος σταθμός μετεπιβίβασης στον σταθμό μετρό Νομισματοκοπείο, που αφορά στις λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τα Μεσόγεια και τον δήμο Αγίας Παρασκευής.

Αλλαγές στα λεωφορεία στο μετρό Νομισματοκοπείο
Επίσκεψη εργασίας στον σταθμό μετεπιβίβασης των λεωφορειακών γραμμών στον σταθμό του μετρό στο Νομισματοκοπείο, ο οποίος ξεκίνησε σήμερα (Δευτέρα 1/2/2010), πραγματοποίησε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης.

Αναλυτικότερα, από σήμερα 1η Φεβρουαρίου τίθεται σε λειτουργία ο νέος σταθμός μετεπιβίβασης στον σταθμό μετρό Νομισματοκοπείο που αφορά στις λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τα Μεσόγεια και τον Δήμο Αγίας Παρασκευής, ενώ αναδιοργανώνονται και οι λεωφορειακές γραμμές των δήμων Χολαργού και Παπάγου με εστιακό σημείο τους σταθμούς μετρό Εθνική Άμυνα και Κατεχάκη. Ο σταθμός Νομισματοκοπείο εξυπηρετεί επίσης τους κατοίκους των δήμων Αγίας Παρασκευής και Χολαργού που κατοικούν στην περιοχή επιρροής του.

Ο κ. Σηφουνάκης συνομίλησε με τους εργαζομένους στον σταθμό του μετρό αλλά και με τους εργαζομένους στα λεωφορεία του ΟΑΣΑ καθώς και με πολίτες που κινούνταν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ επισκέφτηκε και όλους τους χώρους του σταθμού.

Σε δήλωσή του στον χώρο του σταθμού, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων , κ. Νίκος Σηφουνάκης , επισήμανε: "Είναι μια σημαντική ημέρα για την αποκέντρωση της κίνησης, μέσω των λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας. Με τη δημιουργία αυτού του σταθμού, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να μετεπιβιβάζονται στο μετρό και έτσι να μπορούν να εξυπηρετούνται καλύτερα, ταχύτερα και με παροχή υπηρεσιών σαφέστατα βέλτιστη. Από την άλλη πλευρά, καταργούνται λεωφορειακές γραμμές οι οποίες κατέληγαν στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Ακαδημίας. Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το εισιτήριο της μιάμιση ώρας, άρα δεν επιβαρύνονται οικονομικά. Το ουσιαστικό, εν κατακλείδι είναι ότι αυτός εδώ ο σταθμός, είναι -θα μπορούσε να πεις κανείς- το παράδειγμα, για να μπορέσουμε να έχουμε ταχύτερη μετακίνηση των πολιτών, χρησιμοποιώντας το μετρό, οι σταθμοί του οποίου θα δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτες να μετεπιβιβάζονται με ασφάλεια, και από την άλλη πλευρά, να αποσυμφορίσουμε το κέντρο από τον συνωστισμό που υπάρχει με τα λεωφορεία, που δημιουργούν μεγάλες καθυστερήσεις για τους πολίτες, ενώ ταυτόχρονα δυσκολεύουν και την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης. Βελτιώνεται λοιπόν η μετακίνηση των πολιτών αλλά ταυτόχρονα βελτιώνεται και η ποιότητα ζωής στο κέντρο της Αθήνας". 

ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ

Στη γενικότερη πολιτική για την αναβάθμιση της ποιότητας των ΜΜΜ εντάσσεται η τροποποίηση των λεωφορειακών γραμμών έτσι ώστε να τροφοδοτούν στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Έτσι, σε κάθε νέο σταθμό μετρό που δημιουργείται και τίθεται σε λειτουργία, μελετάται η δυνατότητα τροφοδότησής του με υφιστάμενες ή νέες λεωφορειακές γραμμές. Τα πλεονεκτήματα από αυτήν τη στρατηγική είναι πολλά:

Α) Αξιοποιείται στο έπακρο ένα μεταφορικό μέσο όπως το μετρό, το οποίο παρέχει αδιαμφισβήτητα υψηλή ποιότητα, ταχύτητα και αξιοπιστία στη μεταφορά των επιβατών.

Β) Επιτυγχάνεται η αύξηση της συχνότητας των λεωφορειακών γραμμών που εξυπηρετούν τους διάφορους δήμους, καθώς πλέον αποκόπτεται το τμήμα εκείνο της διαδρομής τους που εισέρχεται στο κέντρο της Αθήνας και τις υπέρμετρες καθυστερήσεις, τις απώλειες των δρομολογίων και την αναξιοπιστία στην εκτέλεση των δρομολογίων.

Γ) Για τους ίδιους λόγους, βελτιώνονται η ταχύτητα και η αξιοπιστία στην εκτέλεση των δρομολογίων των τοπικών - τροφοδοτικών λεωφορειακών γραμμών.

Δ) Οι επιβάτες βιώνουν, τελικά, ταχύτερες και πλέον αξιόπιστες συγκοινωνίες που καταλήγουν σε μείωση του συνολικού χρόνου μετακίνησής τους, χωρίς πρόσθετο κόστος, καθώς το ενιαίο εισιτήριο της μιάμισης ώρας ή οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών επιτρέπουν τη δωρεάν μετεπιβίβαση μεταξύ των διαφόρων μέσων.

Ε) Μειώνεται ο αριθμός των αφετηριών στο κέντρο της Αθήνας με θετικά αποτελέσματα στο αστικό περιβάλλον.

Ζ) Αξιοποιούνται αποτελεσματικότερα το ανθρώπινο δυναμικό και ο στόλος της ΕΘΕΛ.

Αναδιοργάνωση λεωφορειακών γραμμών στα ανατολικά προάστια

Από την 1η Φεβρουαρίου τίθεται σε λειτουργία ο νέος σταθμός μετεπιβίβασης στον σταθμό μετρό Νομισματοκοπείο, που αφορά στις λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τα Μεσόγεια και τον δήμο Αγίας Παρασκευής, ενώ αναδιοργανώνονται και οι λεωφορειακές γραμμές των δήμων Χολαργού και Παπάγου με εστιακό σημείο τους σταθμούς μετρό Εθνική Άμυνα και Κατεχάκη. Ο σταθμός Νομισματοκοπείο εξυπηρετεί επίσης τους κατοίκους των δήμων Αγίας Παρασκευής και Χολαργού που κατοικούν στην περιοχή επιρροής του.

Ειδικότερα, στον σταθμό μετρό Νομισματοκοπείο διακινούνται ημερησίως 25.000 επιβάτες περίπου, η πλειονότητα των οποίων προέρχεται από τα λεωφορεία. Αναμένεται μεγαλύτερη αύξηση των επιβατών του σταθμού μόλις ξεκινήσει η λειτουργία του υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων στη θέση αυτή.

Στους επόμενους μήνες θα τεθεί σε λειτουργία και ο σταθμός του μετρό Χολαργός που θα έρθει να προστεθεί στο σύστημα των σταθμών της Λ. Μεσογείων και θα προσφέρει υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης στους κατοίκους του δήμου Χολαργού.

Σήμερα, οι εφαρμοζόμενες αλλαγές που αφορούν στις λεωφορειακές γραμμές των ανατολικών προαστίων είναι οι εξής:

• Οι λεωφορειακές γραμμές Γ5 ΧΟΛΑΡΓΟΣ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ και 419 ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΟΛΑΡΓΟΥ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ καταργούνται και ταυτόχρονα ενισχύονται τα δρομολόγια των αντίστοιχων τοπικών λεωφορειακών γραμμών 416 ΧΟΛΑΡΓΟΣ - ΣΤΑΘ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ (που μετονομάζεται σε 416 ΣΤ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ) και 418 ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΧΟΛΑΡΓΟΥ - ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ (που μετονομάζεται σε 418 ΣΤ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑ - ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΟΛΑΡΓΟΥ), που συνδέουν τον δήμο Χολαργού με τον σταθμό μετρό Εθνική Άμυνα. Τα δρομολόγια των δύο τοπικών, πλέον, γραμμών γίνονται 8λεπτα και 9λεπτα αντίστοιχα, ενώ οι αφετηρίες τους μεταφέρονται από τον σταθμό μετρό Κατεχάκη στον σταθμό Εθνική Άμυνα.
 
• Η λεωφορειακή γραμμή 408 ΠΑΠΑΓΟΥ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ καταργείται και δημιουργούνται δύο αντίρροπες κυκλικές λεωφορειακές γραμμές, οι 409 ΠΑΠΑΓΟΥ - ΣΤ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑ - ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ και 413 ΠΑΠΑΓΟΥ - ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ - ΣΤ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑ, που θα συνδέουν τον δήμο Παπάγου με τους σταθμούς μετρό Εθνική Άμυνα και Κατεχάκη και με συχνότητα ανά13 λεπτά η κάθε γραμμή.

• Η γραμμή 406 ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ επεκτείνεται μέχρι τον σταθμό μετρό Νομισματοκοπείο και μετονομάζεται σε 406 ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ - ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ

• Οι αφετηρίες των λεωφορειακών γραμμών
125 ΣΤ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑΣ - ΠΑΙΑΝΙΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
303 ΣΤΑΘ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑΣ - ΓΕΡΑΚΑΣ (μέσω ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ)
304 ΣΤΑΘ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑΣ - ΑΡΤΕΜΙΣ (ΒΡΑΥΡΩΝΑ)
305 ΣΤΑΘ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑΣ - ΑΡΤΕΜΙΣ (ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ)
308 ΣΤΑΘ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑΣ - ΠΑΙΑΝΙΑ - ΚΟΡΩΠΙ
315 ΣΤΑΘ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑΣ - ΠΑΛΛΗΝΗ
316 ΣΤΑΘ. ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑΣ - ΑΡΤΕΜΙΣ
μετακινούνται στον σταθμό μετρό Νομισματοκοπείο από τον σταθμό μετρό Εθνική Άμυνα που είναι μέχρι σήμερα και μετονομάζονται ανάλογα.

• Επίσης, οι αφετηρίες των γραμμών 404 ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ - ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ και 407 ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ - ΝΕΑ ΖΩΗ - ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ μεταφέρονται στον σταθμό μετρό Εθνική Άμυνα από τον σταθμό μετρό Κατεχάκη που είναι μέχρι σήμερα και μετονομάζονται ανάλογα.

• Οι λεωφορειακές γραμμές-κορμοί Α5 ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΑΝΘΟΥΣΑ και Β5 ΣΤ. ΛΑΡΙΣΗΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ - ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (μέσω Τσακού) θα λειτουργούν χωρίς τροποποίηση.

Οι παραπάνω ρυθμίσεις εντάσσονται στο σχέδιο αναδιάρθρωσης των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, όπως προκύπτει και από τα πορίσματα του Γενικού Σχεδίου Μεταφορών της Αττικής.

Μελλοντικός προγραμματισμός

Παράλληλα, έχει προγραμματιστεί η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών στο Περιστέρι λόγω της επικείμενης λειτουργίας των σταθμών μετρό Περιστέρι και Ανθούπολη.

Προγραμματίζονται επίσης:

Α) Η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών των Δήμων Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού, Χαϊδαρίου και Νίκαιας λόγω της επικείμενης λειτουργίας του σταθμού μετρό στο Χαϊδάρι. Για τον ίδιο λόγο επιδιώκεται η δημιουργία σταθμού μετεπιβίβασης στον σταθμό μετρό Ελαιώνας προκειμένου να ολοκληρωθεί η τροφοδότηση του μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές των παραπάνω δήμων.

Β) Η αναδιάρθρωση των γραμμών των νοτίων προαστίων, λόγω της λειτουργίας των τεσσάρων νέων σταθμών της γραμμής 2 του μετρό μέχρι το Ελληνικό, με νέους σταθμούς στην Ηλιούπολη, στον Άλιμο, στην Αργυρούπολη και στο Ελληνικό. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη δημιουργία τερματικού σταθμού στο Ελληνικό με την εύρεση κατάλληλου χώρου αφετηριών.

Επίσης, μελετάται η αναδιάρθρωση των γραμμών του Δήμου Ηλιούπολης και του Δήμου Αγίου Δημητρίου σε σχέση με τους υφιστάμενους σταθμούς μετρό Άγιος Δημήτριος και Δάφνη.

Όλες οι ανωτέρω ρυθμίσεις, που εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αποσκοπούν στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δημόσιων συγκοινωνιών και στην παροχή καλύτερου επιπέδου εξυπηρέτησης στους πολίτες της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της χρήσης του Ι.Χ. και, συνακόλουθα, στη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών στην πρωτεύουσα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v