Παράνομα λειτουργούν τα ΚΤΕΟ του Δημοσίου

Με προσφυγές στα ελληνικά και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια προτίθεται να απαντήσουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ όλης της χώρας στο ιδιότυπο καθεστώς ασυλίας που απολαμβάνουν εδώ και χρόνια τα ΚΤΕΟ του Δημοσίου.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Παράνομα λειτουργούν τα ΚΤΕΟ του Δημοσίου
Με προσφυγές στα ελληνικά και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια προτίθεται να απαντήσουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ όλης της χώρας στο ιδιότυπο καθεστώς ασυλίας που απολαμβάνουν εδώ και χρόνια τα ΚΤΕΟ του Δημοσίου τα οποία λειτουργούν υπό την ευθύνη των νομαρχιών καταστρατηγώντας τον νόμο που ορίζει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία τους είναι η διαπίστευσή τους.

Ο νόμος 2963 του 2001 όριζε ότι τα ΚΤΕΟ, δημόσια και ιδιωτικά, θα έπρεπε να διαπιστευτούν από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης της Ελλάδας (ΕΣΥΔ) κατά ISO 17020, το αργότερο έως τις 23/11/2002. Στο διάστημα αυτό όμως μόνο τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες διαπίστευσης, ενώ αντίθετα τα 57 δημόσια ΚΤΕΟ που βρίσκονται στον έλεγχο των νομαρχιών δεν κατάφεραν να λάβουν τις διαπιστεύσεις αυτές ούτε και μετά τις τέσσερις συνολικά παρατάσεις που τους δόθηκαν.
 
Η τελευταία παράταση που είχε δοθεί στα δημόσια ΚΤΕΟ για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία διαπίστευσης έληξε με το τέλος του 2008 και έκτοτε αυτά ουσιαστικά λειτουργούν παράνομα.

Σύμφωνα λοιπόν με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, οι νομαρχίες (ΕΝΑΕ), στην αρμοδιότητα των οποίων υπάγονται τα ΚΤΕΟ του Δημοσίου, ζητούν από το αρμόδιο υπουργείο νέα νομοθετική ρύθμιση με σκοπό την εξαίρεση από τη διαπίστευση ή εναλλακτικά νέα παράταση για διάστημα επιπλέον δύο ετών.

Ο σύνδεσμος, που έχει ως μέλη του τα 125 ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν σε όλη τη χώρα, προτίθεται να προσφύγει στα ελληνικά αλλά και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια αντιδρώντας με τον τρόπο αυτόν στη μεθόδευση που ακολουθείται επί χρόνια και καταγγέλλοντας την ανεκτική στάση της Πολιτείας στο θέμα αυτό, που έχει ως τελικό αποτέλεσμα σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους να μην ελέγχονται από ΚΤΕΟ.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, η μη εφαρμογή της νομοθεσίας έχει ως αποτέλεσμα σήμερα τα ΚΤΕΟ του Δημοσίου να λειτουργούν χωρίς να πληρούν βασικές προϋποθέσεις, όπως λειτουργία αυτόματων γραμμών ελέγχου, σύγχρονο και ολοκληρωμένο εξοπλισμό μηχανογράφησης, αδιάβλητο μηχανογραφικό σύστημα συνδεδεμένο με τις αυτόματες γραμμές ελέγχου και συνδεδεμένο οn line με το υπουργείο, καταρτισμένο και πιστοποιημένο τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό και αδιάβλητες διαδικασίες εσωτερικών ελέγχων ποιότητας.

Το καθεστώς αυτό δημιουργεί τις προϋποθέσεις διαφθοράς, η οποία, όπως συνάγεται και από τα αποτελέσματα σχετικών ελέγχων, παρουσιάζει έξαρση στον κλάδο παίρνοντας κυρίως τη μορφή της νοθείας στα αποτελέσματα των ελέγχων. Την ίδια ώρα περίπου 2,3 εκατομμύρια οχήματα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

Ο έλεγχος προϋπόθεση για την οδική ασφάλεια

Ο επαρκής και αξιόπιστος τεχνικός έλεγχος των οχημάτων αποτελεί τουλάχιστον αναγκαία συνθήκη για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη χώρα, η οποία παρά τις φιλόδοξες εξαγγελίες παραμένει ουραγός στο συγκεκριμένο ζήτημα με πολύ σοβαρές επιπτώσεις, οικονομικές και κοινωνικές.

Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τον Σύνδεσμο των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ η πολιτική που ακολουθείται υπονομεύει στην ουσία κάθε προσπάθεια με στόχο την προοπτική "πράσινης" διαχείρισης των εκπεμπόμενων ρύπων των κυκλοφορούντων οχημάτων, τη μείωση θανάτων από τροχαία δυστυχήματα και την ορθή εφαρμογή του πεδίου τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ μοτοσικλετών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v