Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δε θίγεται ο ανταγωνισμός υποστηρίζουν ΟΑ, Aegean

Η δημιουργία ενός ισχυρού αερομεταφορέα που θα έχει μέγεθος ικανό να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό είναι ο στόχος των βασικών μετοχών της Olympic Air και της Aegean Airlines.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Δε θίγεται ο ανταγωνισμός υποστηρίζουν ΟΑ, Aegean
Η δημιουργία ενός ισχυρού αερομεταφορέα που θα έχει μέγεθος ικανό να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό είναι ο στόχος των βασικών μετοχών της Olympic Air και της Aegean Airlines, που φέρονται να έχουν ήδη αποφασίσει την επωνυμία του νέου φορέα: Olympic-Aegean Air.

Οι πληροφορίες φέρουν τις συζητήσεις των δύο πλευρών να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, μάλιστα κάποιοι υποστηρίζουν πως η σύμπραξη των δύο ελληνικών αεροπορικών εταιριών είναι πιθανόν να ξεκινήσει ακόμα και τον ερχόμενο μήνα.

Για τα σχέδια αυτά ενημέρωση έχει και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθώς υπήρξε ήδη μια πρώτη επαφή του επικεφαλής της MIG, κ. Βγενόπουλου, με την ηγεσία του υπουργείου, ενώ αναμένεται ότι θα πραγματοποιηθούν και άλλες τέτοιες συναντήσεις.

Το αρμόδιο υπουργείο, παρότι ακόμα δεν έχει εκφραστεί, δεν φαίνεται να απορρίπτει τη σύμπραξη, ωστόσο εκείνο που σημειώνεται είναι ότι κάθε βήμα θα πρέπει να γίνει πολύ προσεκτικά, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα με τις Αρχές, οι οποίες είναι επιφορτισμένες να παρακολουθούν ζητήματα που αφορούν στην ορθή λειτουργία της αγοράς και την αποφυγή στρεβλώσεων.

Θέμα τήρησης των κανόνων ανταγωνισμού για την αγορά του εξωτερικού δεν τίθεται, όμως για το εσωτερικό της χώρας όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά καθώς η Olympic Air και η Aegean Airlines ελέγχουν πολύ μεγάλο ποσοστό.

Από τη συνολική αξία της αεροπορικής αγοράς στην Ελλάδα ποσοστό μόλις 10% αφορά στην αγορά εσωτερικού. Το 90% αφορά στην αγορά διεθνών πτήσεων, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά σε επιβάτες είναι 18% στις πτήσεις εσωτερικού και 82% σε αυτές του εξωτερικού.

Η Olympic Air και η Aegean Airlines αθροιστικά ελέγχουν το 33% της συνολικής ελληνικής αεροπορικής αγοράς εσωτερικού και εξωτερικού σε επιβάτες και 25% του αντίστοιχου τζίρου.

Η Aegean και η Olympic έχουν μερίδιο χωρητικότητας 12% και 10% αντίστοιχα της αγοράς τακτικών πτήσεων εξωτερικού, δηλαδή το 1/3 του μέσου μεριδίου τηs 1ης εταιρίαs των κρατών της Ε.Ε. που ανέρχεται σε 32%.

Μεγαλύτερα μερίδια ελέγχουν εταιρίες άλλων χωρών

Από την πλευρά των δύο εταιριών, προκειμένου να υποστηριχτεί ότι δεν υπάρχουν ζητήματα παραβίασης των κανόνων περί ανταγωνισμού, επισημαίνεται πως αθροιστικά οι δύο μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις έχουν λιγότερο από το μισό του τζίρου της πρώτης αεροπορικής εταιρίας της Φινλανδίας, της Πορτογαλίας, ή της Αυστρίας, χωρών μικρότερων από την Ελλάδα.

Επίσης, οι δύο εταιρίες αθροιστικά έχουν μικρότερο στόλο από την πρώτη εταιρία των τριών αυτών κρατών.

Επιπλέον, όπως επισημαίνουν εταιρίες όπως η easyJet, η Air Berlin, η Germanwings και οι όμιλοι Lufthansa, Air France, Alitalia, συνολικά έχουν μεγαλύτερη ή αντίστοιχη δραστηριότητα στην Ελλάδα σε δρομολόγια εξωτερικού απ' ό,τι η Aegean και η Olympic.

Παράλληλα, από την πλευρά των δύο αεροπορικών εταιριών, επισημαίνεται ότι η σύμπραξή τους σε καμία περίπτωση δεν αποκλείει κάποιος άλλος αερομεταφορέας, ελληνικός ή προερχόμενος από τις χώρες της Ε.Ε., να δραστηριοποιηθεί στη χώρα μας στις γραμμές του εσωτερικού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v