Η ψηφιακή τάξη «έσωσε» την αγορά τεχνολογίας

Η επιδότηση της δράσης «ψηφιακή τάξη», το περασμένο φθινόπωρο, «έσωσε» την παρτίδα για την ελληνική αγορά προϊόντων τεχνολογίας η οποία στο Q4 κατάφερε να καταγράψει θετική τάση σε αξία (2,4%) και σε όγκο (7,3%) ταυτόχρονα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Η ψηφιακή τάξη «έσωσε» την αγορά τεχνολογίας
Η επιδότηση της δράσης «ψηφιακή τάξη», το περασμένο φθινόπωρο, «έσωσε» την παρτίδα για την ελληνική αγορά προϊόντων τεχνολογίας οποία το τέταρτο τρίμηνο κατάφερε να καταγράψει θετική τάση σε αξία (2,4%) και σε όγκο (7,3%) ταυτόχρονα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας GfK TEMAX το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους ήταν το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο κατά το οποίο εντοπίζονται σημάδια ανάκαμψης της αγοράς τα οποία όμως παραμένουν ακόμη αδύναμα και, ως εκ τούτου, ευάλωτα.

Ειδικότερα το θετικό αποτέλεσμα που κατέγραψε στο τέλος του προηγούμενου έτους η αγορά προϊόντων τεχνολογίας οφείλεται κυρίως στο τομέα των προϊόντων Πληροφορικής ο οποίος παρουσιάζει μια αύξηση στην αξία της τάξεως του 35,3% έναντι του 4ου τριμήνου 2008. Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην εφαρμογή του προγράμματος επιδότησης της αγοράς των net books από μαθητές της πρώτης τάξης του Γυμνασίου είχε ως αποτέλεσμα η υποκατηγορία των φορητών υπολογιστών να αυξηθεί σε αξία κατά 62,6%, κάνοντας το σύνολο της αγοράς θετικό.

Ταυτοχρονοα οι παιχνιδομηχανές εξακολούθησαν να καταγράφουν να επιδεικνύουν διψήφιο αριθμό ανάπτυξης. Μάλιστα όπως εκτιμούν οι συντάκτες της έρευνας οι αλλαγές στις συνήθειες ψυχαγωγίας του ελληνικού πληθυσμού λόγω της κρίσης, που τους έκανε να παραμείνουν περισσότερο στο σπίτι, είναι ένας από τους βασικούς λόγους αυτής της ανάπτυξης.

Τηλεπικοινωνίες: Για τον τομέα των τηλεπικοινωνιών ο Δεκέμβριος αποδείχτηκε σωτήριος μήνας καθώς με τις πωλήσεις των κινητών τηλεφώνων να είναι σχεδόν διπλάσιες από τον μέσο όρο των μηνιαίων πωλήσεων έσωσε τον τομέα από μια μεγάλη πτώση. Ο Τομέας το 4ο τρίμηνο του 2009 είχε μείωση σε αξία μόνο κατά -2,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 4ο τρίμηνο 2008 και φυσικά τα “έξυπνα τηλέφωνα” (smartphones) είχαν για μια ακόμα φορά σημαντική ανάπτυξη με τριψήφιο ποσοστό ανόδου.

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα: Οι συντάκτες της έρευνας εκτιμούν ότι η πορεία του κλάδου επηρεάζεται αρνητικά από τις τιμές της επίπεδης τηλεόρασης συνεχίζουν να μειώνονται σημαντικά.

Η διάβρωση των τιμών που έχει αρχίσει περισσότερο από ένα χρόνο πριν λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού, επιταχύνθηκε στις αρχές του χρόνου λόγω της κρίσης και συνεχίστηκε το 4ο τρίμηνο του 2009 επίσης, αν και σε μικρότερο βαθμό. Η Επίπεδη Τηλεόραση (PTV) παρουσίασε μείωση της τάξεως του -6,7% ωστόσο λόγο του σημαντικού όγκου επηρεάζει τον τομέα περισσότερο από άλλες κατηγορίες όπως οι Βιντεοκάμερες για παράδειγμα (-29,4%) ή τα DVD players (-25,0%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατηγορία των Πλοηγών Αυτοκινήτου παρουσίασε αρνητικό αποτέλεσμα για πρώτη φορά εξαιτίας του πολέμου των τιμών που πρόσφατα εμφανίστηκε μαζί με την “άφιξη” νέου παίκτη στην αγορά.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές: Ο τομέας κινήθηκε αρνητικά αλλά, ωστόσο, πολύ καλύτερα απ’ ότι προβλέπονταν στις αρχές του 2009, οπότε και οι ειδικοί εκτιμούσαν ότι ο τομέας θα χάσει μέσα στη χρονιά τουλάχιστον το 20-25% της αξίας του. Τελικά η αγορά των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών υποχώρησε μόνο το 0,7% της αξίας της και κυρίως λόγω των πλυντηρίων πιάτων, (-6,5%) των απορροφητήρων (-5,8%) και των ψυγείων (-4,0%). Τα στεγνωτήρια και τα πλυντήρια ρούχων είχαν θετική επίδοση ισορροπώντας εν μέρει την αγορά.

Η επιβράδυνση στον τομέα των οικοδομών ήταν η κύρια αιτία που η συγκεκριμένη αγορά παρουσίασε μείωση ενώ προσθετικά στην απώλεια της αξίας λειτούργησαν για μία ακόμη φορά οι πολλές προσφορές και η προώθηση των φθηνότερων μοντέλων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v