Athens Airways: Θετική η συγχώνευση ΟΑ – Aegean

Την όρεξη των μικρότερων παιχτών της ελληνικής αεροπορικής αγοράς να προχωρήσουν σε αντίστοιχες κινήσεις άνοιξε η απόφαση των αεροπορικών εταιρειών Olympic Air και Aegean να δρομολογήσουν διαδικασίες συγχώνευσης.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Athens Airways: Θετική η συγχώνευση ΟΑ – Aegean
Την όρεξη των μικρότερων παιχτών της ελληνικής αεροπορικής αγοράς να προχωρήσουν σε αντίστοιχες κινήσεις άνοιξε η απόφαση των αεροπορικών εταιρειών Olympic Air και Aegean Airlines να δρομολογήσουν διαδικασίες συγχώνευσης με στόχο την δημιουργία μιας ισχυρής εταιρείας.

Οι μικρότερες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες αποτιμούν θετικά την κίνηση αυτή και μάλιστα ο πρόεδρος της Athens Airways κ. Σάκης Ανδριανόπουλος δεν αποκλείει αντίστοιχη κίνηση και από τους μικρότερους παίχτες αγοράς προκειμένου πέραν της μεγάλης Olympic - Aegean Air να δημιουργηθεί και ένας μικρότερος αεροπορικός φορέας με μέγεθος ικανό να λειτουργήσει στην ανταγωνιστική αεροπορική αγορά.

Ο κ. Σάκης Ανδριανόπουλος σε συνάντησή του με δημοσιογράφους του αεροπορικού ρεπορτάζ σημείωσε ότι για να επιτευχθεί μια τέτοια συμφωνία θα πρέπει οι συνθήκες για όλους τους ενδιαφερόμενους να έχουν ωριμάσει. Πάντως ο ίδιος εμφανίστηκε θετικός σημειώνοντας ότι τώρα θα ήταν μια καλή στιγμή να υπάρξει αντίστοιχη κίνηση και από την πλευρά των μικρότερων εταιρειών, ώστε αυτές να εξασφαλίσουν θέση έγκαιρα στο νέο τοπίο της αγοράς, όπως αυτή θα διαμορφωθεί μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας.
 
Όπως χαρακτηριστικά αναρωτήθηκε ο κ. Ανδριανόπουλος, μιλώντας με ποδοσφαιρικούς όρους «εκτός από τον εθνικό πρωταθλητή
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin» (που, όπως έχουν ανακοινώσει στοχεύουν, να δημιουργήσουν οι δύο μεγάλες εταιρίες) γιατί να μην έχουμε και τον εθνικό κυπελλούχο».

Ο πρόεδρος της Athens Airways αναφερόμενος στη συνένωση των δυο μεγάλων εταιρειών Olympic Air και Aegean, φάνηκε να συμμερίζεται την άποψη των δύο εταιρειών ότι η κίνηση αυτή ήταν αναγκαία τονίζοντας ότι δεν υπήρχε άλλη επιλογή.

Ανοικτό το ενδεχόμενο συνεργασιών και για τις μικρότερες εταιρείες

Ο ίδιος σημείωσε ότι μια πιθανή μετοχική συνεργασία με τις εταιρείες Skyexpress και Astra Airlines, που λειτουργούν στην ελληνική αγορά, θα δημιουργούσε μια εταιρεία με στόλο ικανό για τη σύσταση μιας ανταγωνιστικής αεροπορικής εταιρείας.

Πάντως η Athens Airways, η οποία επιχειρεί με τέσσερα αεροσκάφη, αναμένει ότι από την επόμενη χρήση θα είναι κερδοφόρα και τότε αναμένεται ότι θα κινηθεί για την απόκτηση νέων αεροπλάνων που θα αυξήσουν την επιχειρησιακή της ικανότητα.

Ο κ. Ανδριανόπουλος ανέφερε ότι στα δυο πρώτα χρόνια λειτουργίας της εταιρείας, δηλαδή το προηγούμενο και το τρέχον έτος, αναμένονται μεγαλύτερα ελλείμματα, 7 εως 8 εκατομμύρια έναντι 8 εκατομμυρίων που προέβλεπε το επιχειρησιακό σχέδιο κάτι που αποδίδεται στην δύσκολη περίοδο που διέρχεται ο κλάδος των αερομεταφορών.

Σε δύο εβδομάδες τα αποτελέσματα για τις άγονες γραμμές

Στη φάση αυτή η εταιρεία αναμένει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα αποτελέσματα του διαγωνισμό για την ανάθεση των άγονων δρομολογίων. Εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις τα αποτελέσματα υπολογίζεται ότι θα ανακοινωθούν σε περίπου δυο εβδομάδες -εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις- θα πρέπει να αναμένονται.

Από τις πληροφορίες που υπάρχουν έως τώρα σε εννέα δρομολόγια έχουν μειοδοτήσει η Olympic Air και η Athens Airways, σε δυο δρομολόγια έχει μειοδοτήσει η Aegean Airlines, μειοδότης σε ένα δρομολόγιο είναι η Skyexpress, ενώ σε δυο δρομολόγια έχουν μειοδοτήσει δυο εταιρείες. Όπως εκτίμησε ο κ. Ανδριανόπουλος το ύψος της επιδότησης θα κυμαίνεται στα 30εκ. ευρώ, σαφώς μειωμένο, λόγω του ανταγωνισμού, έναντι των 35εκ. ευρώ που εισέπραττε τα προηγούμενα χρόνια η κρατική Ολυμπιακή για την εκτέλεση των ίδιων δρομολογίων.

Θα πρέπει να σημειώσουμε μάλιστα ότι δεν θα πρέπει να αποκλείεται και μείωση του τιμήματος αφού η ΥΠΑ δικαιούται να διαπραγματευτεί με τις εταιρείες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό καλύτερες προσφορές.

Σοβαρό όμως πρόβλημα φαίνεται να υπάρχει και τα 11 δρομολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης τα οποία έμειναν «ορφανά» από τον περιορισμό των δραστηριοτήτων που εκτελούσε η παλιά ΟΑ, και τα οποία ανατέθηκαν σε διάφορες εταιρείες κατόπιν διαγωνισμού.

Οι εταιρείες που ανέλαβαν κάποια εξ αυτών εμφανίζονται μάλλον απρόθυμες να προχωρήσουν στη δρομολόγηση αεροσκαφών στην παρούσα αρνητική οικονομική συγκυρία, εκτιμώντας ότι η δραστηριότητα αυτή δεν θα είναι κερδοφόρα.

Σε περίπτωση που οι ανάδοχοι δεν καλύψουν τελικώς κάποια από τα δρομολόγια αυτά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα πρέπει να προκηρύξει νέο διαγωνισμό όσα δεν καλυφθούν από τους αρχικούς αναδόχους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v