Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα εμπορικά κέντρα κερδίζουν έδαφος

Mερίδια αγοράς από την παραδοσιακή λιανική κερδίζουν τα εμπορικά κέντρα, καθώς, παρά την κάμψη της κατανάλωσης, τα σχήματα που λειτουργούν στην ελληνική αγορά επιδεικνύουν αντιστάσεις, διατηρώντας τον τζίρο σταθερό.

Τα εμπορικά κέντρα κερδίζουν έδαφος
Mερίδια αγοράς από την παραδοσιακή λιανική κερδίζουν τα εμπορικά κέντρα, τα πολυκαταστήματα και οι εμπορικοί πολυχώροι, καθώς, παρά τη δραστική κάμψη της κατανάλωσης και τον περιορισμό των πωλήσεων, τα σχήματα που λειτουργούν στην ελληνική αγορά επιδεικνύουν αντιστάσεις, αυξάνοντας τον αριθμό επισκεπτών που υποδέχονται και διατηρώντας τον τζίρο σε σταθερά επίπεδα.
 
Τα πλέον «ώριμα» εμπορικά κέντρα που λειτουργούν ήδη 4 χρόνια στην ελληνική επικράτεια, όπως το The Mall και το Mediterranean Cosmos της Lamda Development, εξακολουθούν να σημειώνουν αύξηση επισκεψιμότητας αλλά και σταθεροποίηση στον τζίρο: το Mediterranean Cosmos το 2009 κατέγραψε οριακή κάμψη της επισκεψιμότητας κατά 2% έναντι του 2008, ενώ ο τζίρος του παρέμεινε αμετάβλητος, στα 185 εκατ. ευρώ.

Ενισχυμένη σε ποσοστό 8% εμφανίζεται για το σύνολο του 2009 η επισκεψιμότητα του The Mall Athens, η οποία ανήλθε στα 12,7 εκατ. καταναλωτές.

Όσον αφορά στο Golden Hall, στο δεύτερο εμπορικό κέντρο της Lamda στο Μαρούσι που ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Νοέμβριο του 2008, ο κύκλος εργασιών πέρυσι έφτασε στα 136 εκατ. ευρώ. Τον Δεκέμβριο του 2009 η επισκεψιμότητά του διαμορφώθηκε στις 600.000 άτομα, ενώ τον Ιανουάριο του 2010 αυτή παρουσίασε άνοδο κατά 18%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009.

Αύξηση πωλήσεων στο πρώτο δίμηνο του 2010 παρουσιάζουν οι πωλήσεις των πολυκαταστημάτων Attica στην Αθήνα και Golden Hall, βάσει των πρώτων ενδείξεων που έχουν συγκεντρώσει οι διοικήσεις τους.

Σημειώνεται ότι το 2009 το μεν αθηναϊκό Αttica έκλεισε με πτώση πωλήσεων κατά 4%, ποσοστό που κρίνεται ικανοποιητικό τηρουμένων των αναλογιών εν συγκρίσει με την υπόλοιπη λιανική αγορά, ενώ το «αδελφό» πολυκατάστημα Golden Hall στο Μαρούσι, που λειτούργησε στα τέλη του 2008, έκλεισε με τζίρο 35 εκατ. ευρώ περίπου, εντός των προβλέψεων της διοίκησης.

Στους πρώτους μήνες του 2010, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των Αττικών Πολυκαταστημάτων, κ. Κ. Λαμπρόπουλο, το μεν αθηναϊκό πολυκατάστημα παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων κατά 3,5% έναντι των αντίστοιχων εκπτωτικών μηνών του 2009, ενώ το δεύτερο Αttica εμφανίζει θεαματική αύξησή τους σε ποσοστό 45%, γεγονός που αποδίδεται και στη συνολική ωρίμανση του εμπορικού κέντρου στο οποίο στεγάζεται. Επιπλέον, έχει αυξηθεί σημαντικά η απόδοσή του, αφού οι πωλήσεις του αγγίζουν το 40% από 33% στα μέσα του 2009.

Ικανοποιητική επισκεψιμότητα, η οποία για το σύνολο του 2009 ανήλθε στα 2 εκατομμύρια άτομα, παρουσίασε σύμφωνα με τη διοίκηση της Pasal το νεότευκτο εμπορικό κέντρο της εταιρείας Athens Heart στην οδό Πειραιώς, το οποίο λειτούργησε τον Δεκέμβριο του 2008.
 
Ειδικότερα, η διοίκηση της επιχείρησης αναφέρει ότι η επισκεψιμότητα παρουσιάζει αύξηση μήνα με τον μήνα, ενώ θετική κίνηση καταγράφηκε και το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2010, ωστόσο δεν υπάρχουν ακόμη συγκριτικά στοιχεία για το αντίστοιχο διάστημα του 2009.

Η Pasal, η οποία προέβλεπε την επέκταση του εν λόγω κέντρου κατά περίπου 3.000 τ.μ., προς το παρόν αναστέλλει τις κινήσεις της έως ότου υπάρξει βεβαιωμένο ενδιαφέρον νέων μισθωτών. Ήδη βρίσκεται σε επαφές με διάφορους ενδιαφερόμενους λιανεμπορικούς ομίλους, χωρίς ωστόσο να έχει υπογράψει οριστικές συμβάσεις, που θα επέτρεπαν την έναρξη της συμπληρωματικής επένδυσης.

--- Νέοι «παίκτες»

Πάντως, παρά την αβεβαιότητα όσον αφορά στη ζήτηση και τις εκτιμήσεις για μεγαλύτερη μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων καταναλωτών, αρκετές λιανικές επιχειρήσεις εξακολουθούν να αναζητούν καταστήματα εντός των εμπορικών κέντρων.

Ήδη ανακατατάξεις με την είσοδο νέων «παικτών» καταγράφονται στα πολυκαταστήματα Attica και στο Golden Hall, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες τα Malls της Lamda Development έχουν δημιουργήσει λίστα αναμονής για εμπόρους που ζητούν θέση, εφόσον οι υπάρχουσες συμβάσεις λήξουν ή ελευθερωθούν χώροι.

Με βάση πληροφορίες, χώρο σε εμπορικά κέντρα αναζητούν επίσης ξένοι όμιλοι οι οποίοι προετοιμάζουν την είσοδό τους στην ελληνική αγορά, όπως η γαλλική αλυσίδα Zadig et Voltaire, που φέρεται να έχει ήδη εκμισθώσει χώρο στο Golden Hall.

* Αναδημοσίευση από το 624ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, 5 - 9 Μαρτίου 2010

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v