Αλλαλούμ στην αγορά διαφημιστικού δώρου

Χαριστική βολή στις 500 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του επιχειρηματικού και διαφημιστικού δώρου και στους 5.000 εργαζόμενους, δίνει η νέα Αγορανομική Διάταξη που προωθεί το ΥΠΟΙΑΝ.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Αλλαλούμ στην αγορά διαφημιστικού δώρου
Χαριστική βολή στις 500 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του επιχειρηματικού και διαφημιστικού δώρου και στους 5.000 εργαζόμενους, δίνει η νέα Αγορανομική Διάταξη που προωθεί το ΥΠΟΙΑΝ για τα διαφημιστικά δώρα που δίνονται μαζί με προϊόντα μέσα από τα super market.

Αυτό υποστήριξαν πριν από λίγο οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Εταιρειών Επιχειρηματικού και Διαφημιστικού Δώρου κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου με αφορμή το θέμα που έχει ανακύψει στην αγορά τους, τονίζοντας ότι με τις ρυθμίσεις της Α.Δ. δίνεται πλεονέκτημα στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Κ. Σιδηρόπουλος με την εν λόγω Α.Δ. προβλέπεται η απαγόρευση του διαφημιστικού δώρου αλλά σε περίπτωση που το δώρο το εμπορεύεται ο λιανέμπορος το προϊόν που προσφέρεται εφόσον το διαθέτει ήδη το σούπερ μάρκετ τότε θα πρέπει να αναγράφεται και η λιανική τιμή του.
 
Από την άλλη πλευρά για τις επιχειρήσεις δώρων επιβάλλεται η αναφορά της τιμής κτήσης του δώρου. Κάτι που όπως τόνισε με έμφαση ο ίδιος, δίνεται συγκριτικό πλεονέκτημα στα σούπερ μάρκετ που θα εμφανίζονται να προσφέρουν ακριβότερα δώρα.

Όπως υποστήριξε ο ίδιος η προωθούμενη από το ΥΠΟΙΑΝ Α.Δ. εάν εφαρμοστεί θα βάλει ταφόπλακα στις επιχειρήσεις του κλάδου ενώ ωφελημένες θα είναι 3-4 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Από τα βέλη του Συνδέσμου δεν γλίτωσε ούτε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου κ. Στέφανος Κομνηνός. Ο κ. Σιδηρόπουλος σημείωσε ότι θεωρεί ύποπτο το γεγονός ότι για την Α.Δ. υπάρχει θετική γνώμη του ECR με το οποίο, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου συνεργαζόταν στο παρελθόν ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου.

Υπενθυμίζεται ότι για το θέμα έχει τοποθετηθεί και το ΕΒΕΑ. Με επιστολή του στην Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κα Λ. Κατσέλη, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κ. Μίχαλος, διατυπώνει την αντίθεση του επιχειρηματικού κόσμου, των επιμελητηρίων, και οργανώσεων καταναλωτών προς Αγορανομική Διάταξη την οποία προετοιμάζει το Υπουργείο, σχετικά με την παροχή προς τους καταναλωτές διαφημιστικών δώρων από παραγωγούς προϊόντων.

Με βάση την Α.Δ., αντίστοιχη της οποίας δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα της Ε.Ε., η παροχή τέτοιων δώρων θα γίνεται ουσιαστικά μόνο από τις 3-4 μεγάλες αλυσίδες super market, δημιουργώντας έτσι ολιγοπωλιακή κατάσταση στην αγορά, και καταδικάζοντας σε κλείσιμο περίπου 500 μικρομεσαίες επιχειρήσεις επιχειρηματικού και διαφημιστικού δώρου, με 5000 εργαζομένους.

Με σκοπό την επιδιωκόμενη διαφάνεια στην αγορά, το ΕΒΕΑ προτείνει η τιμή ενός προϊόντος να παραμένει η ίδια με ή χωρίς δώρο, ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει πως δεν πληρώνει επιπλέον για την παροχή την οποία απολαμβάνει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v