Μαγκριώτης: Συνάντηση για έργα στη Κ. Μακεδονία

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, μαζί στελέχη του Υπουργείου, είχαν σήμερα συνεργασία με την Γ.Γ. Μαρία Λιονή για έργα και προγράμματα που αναπτύσσει ή προγραμματίζει να αναπτύξει το Υπουργείο.

Μαγκριώτης: Συνάντηση για έργα στη Κ. Μακεδονία
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων Γιάννη Οικονομίδη και υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, είχαν σήμερα συνεργασία με την Γενική Γραμματέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Μαρία Λιονή για έργα και προγράμματα που αναπτύσσει ή προγραμματίζει να αναπτύξει το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων σε συνεργασία με την Περιφέρεια.

Ο κ. Μαγκριώτης μετά την σύσκεψη έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

«Είχαμε μια πολύ ουσιαστική σύσκεψη εργασίας, που κράτησε πάνω από δύο ώρες. Ευχαριστώ την κα. Λιονή και τα στελέχη της Περιφέρειας, όπως και τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για την προετοιμασία που έκαναν.

Ασχοληθήκαμε και δώσαμε προτεραιότητα στα θέματα των οδικών αξόνων, έργα που κατασκευάζονται, τόσο από την Περιφέρεια, όσο και από το Υπουργείο. Προτεραιότητα είχαν τα θέματα της οδικής ασφάλειας στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Συμφωνήσαμε τις επόμενες ημέρες να γίνει μια ευρύτατη σύσκεψη για να δούμε τα προβλήματα της Εσωτερικής Περιφερειακής, προβλήματα οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακά με την συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Είδαμε τα θέματα της αντιπλημμυρικής προστασίας της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής της Κεντρικής Μακεδονίας. Θα διατεθούν αρκετοί πόροι από την Δ΄ Προγραμματική Περίοδο, αλλά και από εθνικούς πόρους.

Χρηματοδοτούμε όλες τις αναγκαίες μελέτες. Στις επόμενες μέρες θα παρουσιάσουμε το πρόγραμμα συνολικά για την αντιπλημμυρική προστασία της Θεσσαλονίκης, ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας. Θα παρουσιάσουμε επίσης ένα πρόγραμμα για την κατασκευή συμπληρωματικού αποχετευτικού δικτύου και για υποδομές υποστήριξης της ύδρευσης Θεσσαλονίκης.

Άμεσα θα δημοπρατηθεί η μελέτη που ολοκλήρωσε ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης, για την Περιφερειακή Τάφρο της πόλης, ένα πολύ σημαντικό έργο για την αντιπλημμυρική προστασία της Θεσσαλονίκης, αφού διαπερνά όλο τον ανατολικό άξονα της πόλης. Επίσης θα περιλαμβάνει και αναπλάσεις σε σημαντικό τμήμα της Περιφερειακής Τάφρου για να αποδοθούν χώροι πρασίνου, άθλησης, περιπάτου και ψυχαγωγίας.

Μας απασχόλησαν ακόμη τα θέματα της σχολικής στέγης. Τις επόμενες μέρες θα υπάρξει συντονισμός των αρμοδίων υπηρεσιών, γιατί οι ανάγκες στη Θεσσαλονίκη είναι μεγάλες και δυστυχώς απ’ ότι καταγράφηκε από τις υπηρεσίες δεν υπάρχει μελετητική ωριμότητα. Θα κοιτάξουμε όλα αυτά τα θέματα, ώστε οι πόροι που έχουμε διασφαλίσει να επενδυθούν στη Θεσσαλονίκη για τη σχολική στέγη.

Σε συνεργασία με τη ΔΕΠΑΝΟΜ και το Υπουργείο Υγείας θα δούμε τα θέματα των νοσοκομείων για την αξιοποίηση ανάλογα των πόρων της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τα Τέμπη, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Είχαμε πει, όταν είδαμε και αξιολογήσαμε την μελέτη που είχε ετοιμάσει ο παραχωρησιούχος για την άρση της επικινδυνότητας στα Τέμπη, πως μπορεί με απόλυτη ασφάλεια να δοθεί ο δρόμος πριν από το Πάσχα. Αυτό θα γίνει τα ξημερώματα της Πέμπτης. Μένουν κάποιες τυπικές διατυπώσεις, που περιμένουμε από την πλευρά των κατασκευαστών και του παραχωρησιούχου.

Η δουλειά που έχει γίνει είναι πολύ καλή, τα Τέμπη είναι πολύ πιο ασφαλή απ’ ότι ήταν πριν την βραχόπτωση. Έχουν, όπως μας εγγυώνται οι Ελβετοί ειδικοί, ευρωπαϊκές πλέον προδιαγραφές και προϋποθέσεις και αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί είχαμε θέσει ως βασικό στόχο την ασφάλεια των πολιτών.

Στην μελέτη όμως δεν είχε προβλεφθεί και η αγκύρωση δύο πρόσθετων σημείων, δύο χιλιόμετρα μακριά από το σημείο της βραχόπτωσης. Αφού έγινε όλη η δουλειά, η οποία σημειώνω, ότι έπρεπε να είχε γίνει μέχρι τις 5 Μάρτη του 2009 όπως ορίζει η σύμβαση παραχώρησης του 2007, αποφάσισαν και εμείς αποδεχτήκαμε να υπάρξουν κι εκεί παρεμβάσεις για τυχόν μελλοντικά προβλήματα.

Επειδή όμως δεν είχε προβλεφθεί στην μελέτη αυτή η παρέμβαση, δεν είχαν παραγγείλει και τα αναγκαία υλικά. Αυτά τα έχουν παραγγείλει, θα έρθουν μετά το Πάσχα κι έτσι για δύο περίπου εβδομάδες θα κλείσουν μετά την Κυριακή του Θωμά και αφού δεν θα έχουν πια την μεγάλη πίεση, για να γίνουν και οι τελικές αυτές εργασίες.

Θέλω επίσης να πω, ότι θα είναι μια ανάσα για τους εκδρομείς, για τους επαγγελματίες και επιχειρηματίες, τόσο της Πιερίας, όσο της Λάρισας και της ευρύτερης περιοχής, που πιέστηκαν πάρα πολύ μαζί με την γενικότερη οικονομική κρίση αυτήν την περίοδο. Η πολιτεία θα είναι κοντά τους με κάθε τρόπο για να τους ανακουφίσει».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε:

«Η Διοίκηση του ΜΕΤΡΟ τοποθετήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Είχα πει, πως μόλις αναλάβει η καινούρια διοίκηση θα υπάρξει και η επιτάχυνση όλων των πρωτοβουλιών.

Παρεμβάσεις έγιναν και πριν τα Χριστούγεννα με την απελθούσα διοίκηση και ανακουφίστηκαν πολλές περιοχές από τις λαμαρίνες, που χωρίς κανένα λόγο παρέμειναν τοποθετημένες σε ορισμένα σημεία και δημιουργούσαν πολλά προβλήματα στους καταστηματάρχες που δικαίως βεβαίως διαμαρτύρονται, γιατί εδώ και δύο χρόνια μερικές περιοχές είναι αποκλεισμένες.

Το ΜΕΤΡΟ είναι μεγάλο έργο, θα υπάρξουν προβλήματα και αυτό είναι γεγονός. Αλλά μετά την λειτουργία του θα υπάρξει λύτρωση για τις περιοχές αυτές και φυσικά η εμπορικότητά τους θα ανέβει κατακόρυφα, όπως έχει αποδειχθεί και στην Αθήνα, αλλά και σε κάθε πόλη που λειτούργησε ΜΕΤΡΟ.

Η συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού πλέον έχει χτιστεί και δίνει λύσεις. Τις επόμενες μέρες θα δώσουμε λύσεις και σε άλλα θέματα, όπως είναι το Παπάφειο. Ήδη οι εργασίες στο αμαξοστάσιο και στον τερματικό σταθμό στην Ν. Ελβετία έχουν ξεκινήσει και θα ξεκινήσει ο μετροπόντικας μετά την παύση των τριών μηνών.

Θέλουμε να κερδίσουμε το μεγαλύτερο μέρος του χαμένου χρόνου της προηγούμενης περιόδου και θα το πετύχουμε. Η νέα διοίκηση του ΜΕΤΡΟ ήδη κατά προτεραιότητα ασχολείται με την Θεσσαλονίκη».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με την Εξωτερική Περιφερειακή ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Η Εξωτερική Περιφερειακή είναι ένας δρόμος πολύ σημαντικός, ζωτικός για τη Θεσσαλονίκη, την Χαλκιδική και την Κ. Μακεδονία.

Δυστυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση για κάποια χρόνια την είχε βάλει στο συρτάρι. Η προμελέτη του 2003 εγκαταλείφθηκε. Ασχολήθηκε και πάλι το 2006. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος και πόροι φυσικά. Υπήρξαν προβλήματα στη τελική χωροθέτηση στην περιοχή της Θέρμης. Αυτά λύθηκαν μέσα από την ανοιχτή διαβούλευση, την οποία οργανώσαμε και αυτή τη στιγμή είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε την πρώτη φάση του πρώτου τμήματος από τον «Τιτάνα» μέχρι τα «Κωνσταντινοπολίτικα».

Θέλουμε να κερδίζουμε χρόνο και να απορροφήσουμε πόρους, γιατί αυτό το έργο είναι πολύ σημαντικό. Θα κοστίσει περίπου 2 δις ευρώ. Οι πόροι αυτοί δεν είναι διασφαλισμένοι στην Δ΄ Προγραμματική Περίοδο, δεν φρόντισε η απελθούσα κυβέρνηση. Ενδεικτικά έχει μόνο εγγράψει 300 εκ. ευρώ, τα οποία βέβαια τα έχει εγγράψει και σε έργα σε όλη την Ελλάδα.

Γι’ αυτό θέλουμε να τρέξουμε, να αρχίσει η απορρόφηση όσο πιο γρήγορα γίνεται και ταυτόχρονα δουλεύουμε και για την δημοπράτηση του δεύτερου τμήματος, αφού οριστικοποιηθεί η χάραξη και οι μελέτες μέσα στο 2011 και φυσικά θα διασφαλίσουμε τους πόρους για την κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής και τις τρείς εξόδους της προς τον Πολύγυρο, προς τα Μουδανιά και προς το Αεροδρόμιο. Η εξωτερική περιφερειακή είναι ένα πολυχρηστικό, απαραίτητο έργο για την ευρύτερη περιοχή».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v