Στα 33 εκ. ο οδικός άξονας Γρεβενών-Βασιλίτσας

Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης επισκέφθηκε σήμερα το Νομό Γρεβενών. Επισκεπτόμενος τον οδικό άξονα Γρεβενών-Βασιλίτσας τόνισε θα εντάξει το έργο στο ΠΕΠ Δ. Μακεδονίας με προϋπολογισμό 33 εκ ευρώ.

Στα 33 εκ. ο οδικός άξονας Γρεβενών-Βασιλίτσας
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης επισκέφθηκε σήμερα το Νομό Γρεβενών μαζί με τον Βουλευτή Γρεβενών Θανάση Χαντάβα, την Γενική Γραμματέα του Υπ. Μακεδονίας – Θράκης Μαρία Παπαγεωργίου, τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Γιώργο Κίρκο, τον Νομάρχη Γρεβενών Δημοσθένη Κουπτσίδη και τον Δήμαρχο Γρεβενών Γιώργο Νούτσο.

Ειδικότερα επισκέφθηκε τον οικισμό του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας στην Κυρακαλή. Το έργο δημοπρατήθηκε το 2003 και η σύμβαση για την κατασκευή του οικισμού υπογράφηκε στις 16-04-2004. Οι εργασίες του έργου σταμάτησαν στα τέλη του 2008.

Ο ΟΕΚ εξέδωσε απόφαση έκπτωσης του αναδόχου, η οποία κατέστη οριστική με την κοινοποίηση της δικαστικής απόφασης στον ΟΕΚ τον Δεκέμβρη του 2009. Ο ΟΕΚ προχώρησε άμεσα στην καταγραφή των εργασιών που έχουν εκτελεστεί και των εργασιών που απομένουν και ήδη έχει συνταχθεί ο προϋπολογισμός για την ολοκλήρωση του έργου ύψους 6.675.900 ευρώ και ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης.

Η απόφαση του ΟΕΚ είναι να χρηματοδοτήσει κατά προτεραιότητα το έργο αυτό, παρ’ ότι η οικονομική του κατάσταση είναι οδυνηρή.

«Ελπίζω», είπε ο κ. Μαγκριώτης, «πως μέχρι το τέλος του καλοκαιριού εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις ή άλλα προβλήματα θα υπάρχει ανάδοχος για να εκτελεστούν γρήγορα οι εργασίες ολοκλήρωσης του οικισμού, γιατί τα φαινόμενα διάβρωσης από την εγκατάλειψη είναι ήδη ορατά. Είναι δικαιολογημένη η αγωνία και η δυσφορία των δικαιούχων εργαζομένων των Γρεβενών».

Ο Υφυπουργός δήλωσε, ότι λόγω του κοινωνικού χαρακτήρα του έργου, θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την πρόοδό του και για την απόδοση των κατοικιών στους δικαιούχους.

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός μετέβη στην οδό Γρεβενών-Βασιλίτσας. Ο δρόμος έχει συνολικό μήκος 37,5 χλμ εκ των οποίων τα 21 χλμ είναι νέα χάραξη. Το έργο θεωρείται σημαντικό για την τουριστική ανάπτυξη των Γρεβενών και ιδιαίτερα του ορεινού όγκου της περιοχής. Θεωρείται αναγκαίο για την οδική ασφάλεια λόγω της υπάρχουσας κίνησης, η οποία μάλιστα αναμένεται να αυξηθεί, και λόγω της ολοκλήρωσης της Εγνατίας αλλά και της σταδιακής υλοποίησης των καθέτων αξόνων στη Δυτική Μακεδονία και του Ε65 στη Θεσσαλία που βρίσκονται σε διάφορα στάδια προγραμματισμού και υλοποίησης.

Ο Υφυπουργός δήλωσε, πως η κυβέρνηση αποφάσισε το έργο αυτό, σε συνεργασία με την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας μετά από διαβούλευση με τους φορείς της Περιφέρειας, να το εντάξει στο ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας με προϋπολογισμό 33 εκ ευρώ.

Κατόπιν ο Υφυπουργός επισκέφθηκε το Έργο «Οδός Σαμαρίνα – Επταχώρι – Δοτσικό» στα Καλύβια Ντέτσιου. Ο δρόμος αποτελείται από το τμήμα Δοτσικό - Επταχώρι μήκους 17 χλμ. περίπου και το κάθετο τμήμα που συνδέει την περιοχή Καλύβια Ντέτσιου με την Σαμαρίνα μήκους 12 χλμ. περίπου, δηλαδή συνολικό μήκος 29 χλμ. Το έργο περιλαμβάνει τα απαραίτητα τεχνικά έργα, αποχέτευση ομβρίων, έργα προστασίας περιβάλλοντος και τέσσερις ισόπεδους κόμβους στο Επταχώρι, Καλύβια Ντέτσιου, Σαμαρίνα και Δοτσικό. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 16.627.714 ευρώ.

Οι συμβάσεις για τα δύο τμήματα του οδικού άξονα υπεγράφησαν τον Μάιο του 2007 και τον Νοέμβριο του 2007. Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσής τους ήταν Νοέμβριος του 2008 και Μάιος του 2009 αντίστοιχα. Στις 30-09-2009, δηλαδή λίγες μέρες πριν τις εθνικές εκλογές υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση 3,2 εκ. ευρώ και δόθηκε παράταση εκτέλεσης του έργου μέχρι το τέλος του 2010.

Ο Υφυπουργός δήλωσε πως θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια να μην χαθεί άλλος χρόνος και να μην υπάρξει άλλη υπέρβαση δαπανών.

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός μετέβη στο τμήμα Παναγιά – Γρεβενά της Εγνατίας οδού, όπου στις 17 Φεβρουαρίου 2010 στην περιοχή Βελανιδίων εμφανίστηκαν ρωγμές στο επίχωμα και στο οδόστρωμα. Η Εγνατία Α.Ε. ξεκίνησε αμέσως γεωερευνητικές εργασίες και εγκατέστησε γεωτεχνικά όργανα για την παρακολούθηση της διεύθυνσης του βάθους και του ρυθμού των μετακινήσεων. Υλοποιήθηκαν άμεσα μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος με αποφόρτιση του πρανούς, κατασκευή αποστραγγιστικής τάφρου μήκους 300 μέτρων, καθώς και κατασκευή επί της νησίδας της οδού 20 αποστραγγιστικών φρεάτων διαμέτρου ενός μέτρου και βάθους 21 μέτρων με τοποθέτηση στο καθένα φιλτροσωλήνα και υποβρύχιας αντλίας. Ο ρυθμός των μετακινήσεων επιβραδύνθηκε σημαντικά. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. συνεχίζει να παρακολουθεί το ανωτέρω τμήμα και θα λάβει τις τελικές αποφάσεις σύντομα για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος.

Ο Υφυπουργός επισκέφθηκε επίσης το νέο κόμβο Γόργιανης της Εγνατίας Οδού, μαζί με τον Πρόεδρο της Εγνατίας Οδού Α.Ε. κ. Τάσο Μουρατίδη, όπου τόνισε ότι η Εγνατία εξετάζει την δυνατότητα κατασκευής κόμβου για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του Δήμου Γόργιανης αλλά και των σημαντικών παραγωγικών και τουριστικών επιχειρήσεων της περιοχής.

Ο Υφυπουργός συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Γόργιανης κ. Αντώνη Τσιάρα στο Δημαρχείο του δήμου.

Στη συνέχεια παραχώρησε Συνέντευξη Τύπου για τα ζητήματα υποδομών του Νομού Γρεβενών, κατά την οποία τόνισε:

«Η Εγνατία Οδός είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στη χώρα μας, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Πρέπει να είναι περήφανοι όλοι οι Έλληνες για το έργο αυτό. Η κατασκευή της ξεκίνησε την δεκαετία του ‘90 και προχώρησε με γρήγορους ρυθμούς, βάζοντας με αυτόν τον τρόπο στο συρτάρι τα σχέδια τρίτων για την κατασκευή της «Παρα-Εγνατίας».

Ήταν και είναι μια μεγάλη γεωστρατηγική επιτυχία που αποδεικνύει πως όταν το πολιτικό σύστημα στη χώρα μας βάζει υψηλούς στόχους, μπορεί να τους πετύχει.

Για να αποκτήσει όμως και τον ευρύτερο αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό της χαρακτήρα η Εγνατία, θα πρέπει να κατασκευαστούν και οι κάθετες συνδέσεις της με τις Βαλκανικές χώρες, όπως και οι κόμβοι και οι συνδέσεις με τα τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά κέντρα από την Ήπειρο, την Θεσσαλία, τη Μακεδονία μέχρι τη Θράκη.

Το όραμά μας, δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός οριζόντιου άξονα γρήγορης και ασφαλούς διακίνησης από την Ανατολή στη Δύση και αντιστρόφως. Το όραμα μας είναι η Εγνατία Ζώνη Ανάπτυξης, δηλαδή, ένα σύνολο υποδομών σε όλο τον μεθοριακό χώρο που θα βγάζει από την διαρκή απομόνωση και υστέρηση όλες τις περιοχές της Βόρειας Ελλάδας. Αυτό είναι το σχέδιό μας, θα δουλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να το υλοποιήσουμε.

Η Βόρεια Ελλάδα, που γνώρισε και γνωρίζει μεγάλη οικονομική και κοινωνική υποχώρηση τα τελευταία χρόνια, μπορεί με ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο να κερδίσει την χαμένη ανάπτυξη και ευημερία. Μπορεί να δημιουργήσει τη Βιώσιμη και Πράσινη ανάπτυξή της και τη δυναμική εξωστρέφειά της.

Τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια η Εγνατία Οδός κατασκευάζεται με δάνεια που ξεπερνούν το 1,1 δισ. ευρώ της εταιρείας Εγνατία Α.Ε. Ο δανεισμός έγινε με υποθήκη τα μελλοντικά διόδια της Εγνατίας, τα οποία όμως δεν τοποθέτησε η προηγούμενη κυβέρνηση γι’ αυτό και οι τράπεζες έχουν καταγγείλει τις δανειακές συμβάσεις.

Από τα τέλη του 2008, λόγω των πολιτικών εξελίξεων, η κυβέρνηση της ΝΔ θέλοντας να παρουσιάσει έργο, πίεζε την Εγνατία Α.Ε. να επιταχύνει τις εργασίες κατασκευής του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας με αποτέλεσμα να παρουσιαστούν ήδη αρκετές κακοτεχνίες και να υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις στα τμήματα που έχουν παραδοθεί.

Ως Υπουργείο Υποδομών έχουμε ζητήσει από την Εγνατία Α.Ε. την επίλυση όλων των προβλημάτων που έχουν παραμείνει και την κάλυψη όλων των ελλείψεων, ιδιαίτερα στα συστήματα ασφαλείας».

Ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε επίσης το Τ.Δ. Κατάκαλης του Δήμου Χασίων. Στη συνέχεια επισκέφθηκε το Δήμο Δεσκάτης και συναντήθηκε με τον Δήμαρχο του Δήμου, κ. Ν. Μίγκο.
Στο αίτημα του Δήμου Δεσκάτης αλλά και της ευρύτερης περιοχής για την κατασκευή του οδικού άξονα Δεσκάτης – Γρεβενά ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Ο Πρόεδρος της Εγνατίας Α.Ε. είναι εδώ μαζί μας. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. εάν υπάρχει και συμφωνία των τοπικών αρχών μπορεί να αναλάβει την μελέτη αυτού του δρόμου και στη συνέχεια θα διασφαλίσουμε τους πόρους για την χρηματοδότησή του».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v