Συμπληρωματικό πρόγραμμμα δημοσίων έργων

Συμπληρωματικό Πρόγραμμα Δημοσίων Έργων ύψους 3 δισ. για την τριετία 2011 – 2013 εξήγγειλε ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γ. Μαγκριώτης κατά τη συνάντησή του με τη Διοίκηση του ΣΒΒΕ.

Συμπληρωματικό πρόγραμμμα δημοσίων έργων
Συμπληρωματικό Πρόγραμμα Δημοσίων Έργων ύψους 3 δισ. για την τριετία 2011 – 2013 εξήγγειλε ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γ. Μαγκριώτης κατά τη συνάντησή του με τη Διοίκηση του ΣΒΒΕ.

Αναλυτικότερα, πραγματοποιήθηκε χθες Δευτέρα 12 Απριλίου 2010 συνάντηση εργασίας του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΒΒΕ με τον Υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γ. Μαγκριώτη.

Κατά τη συνάντηση εργασίας ο Πρόεδρος του ΣΒΒΕ κ. Ν. Πέντζος έθεσε προς συζήτηση δεκατέσσερα (14) θέματα υποδομών της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

Τα θέματα αυτά είναι:

1. Μετεγκατάσταση της ΔΕΘ
2. Πρόταση ΣΒΒΕ για την ανάδειξη του θαλασσίου μετώπου της Θεσσαλονίκης
3. Εκσυγχρονισμός του λιμένα της Θεσσαλονίκης
4. Ολοκλήρωση σύνδεσης ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης με ΕΟ Κατερίνης (ΠΑΘΕ) και ΕΟ Θεσσαλονίκης – Χαλκηδόνας – Έδεσσας – Φλώρινας
5. Σύνδεση των Βιομηχανικών Περιοχών του Κιλκίς της Κομοτηνής και της Φλώρινας με το σιδηροδρομικό δίκτυο
6. Ζώνη Καινοτομίας
7. Εγνατία Οδός – κάθετοι άξονες
8. Μετεξέλιξη της Εγνατίας Οδού σε Εγνατία Υποδομών
9. Κατασκευή του μετρό
10. Υποθαλάσσια αρτηρία
11. Νέα εξωτερική περιφερειακή οδός
12. Έργα στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης
13. Κατασκευή εμπορευματικών κέντρων στη Βόρεια Ελλάδα
14. Θέματα απελευθέρωσης της αγοράς μεταφορών – τροποποίηση του σχετικού νόμου 383/76

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΒΒΕ ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε τα ακόλουθα:

* Ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας Οδού ολοκληρώνεται τα τέλη Μαΐου του τρέχοντος έτους, ενώ για τους δεκατρείς (13) κάθετους άξονες γίνεται προσπάθεια για την εύρεση χρηματοδότησης για την ολοκλήρωσή τους είτε από εθνικούς πόρους είτε με τη συχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

*  Η Εγνατία Οδός ΑΕ μετεξελίσσεται σε Εγνατία Οδός ΑΕ – Αναπτυξιακές Υποδομές. Από τώρα και στο εξής η Εγνατία Οδός ΑΕ θα συμβάλλει στη κατασκευή οδικών δικτύων ανά τη χώρα, με πρώτο αυτό της Κρήτης, αεροδρομίων και λιμανιών ανά την Ελλάδα, εκμεταλλευόμενη τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία της από την εκτέλεση του μεγαλύτερη δημόσιου έργου υποδομής που έχει υλοποιηθεί στη χώρα, δηλαδή του οδικού άξονα της Εγνατίας. 

*  Η ενωτική οδός της βιομηχανικής περιοχής Θεσσαλονίκης με την Εθνική Οδό Κατερίνης (ΠΑΘΕ) και Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Χαλκηδόνας – Έδεσσας – Φλώρινας, θα ενταχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων μετά το 2011 και θα χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από εθνικούς πόρους. 

*  Μελετάται η σύνδεση των βιομηχανικών περιοχών του Κιλκίς, της Κομοτηνής και της Φλώρινας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. 

*  Η εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης θεωρείται έργο μείζονος σημασίας, αλλά θα πρέπει να αποφασισθεί η τελική της χάραξη. Εντός του 2010 θα δημοπρατηθεί η πρώτη φάση του πρώτου τμήματος από το εργοστάσιο Τιτάν έως τα Κωνσταντινοπουλίτικα. 

*  Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 12% του φυσικού αντικειμένου του Μετρό και έχουν πιστοποιηθεί εργασίες εκατόν είκοσι εκατομμυρίων ευρώ (120 εκατ.€) , ενώ θα έπρεπε, με βάση το χρονοδιάγραμμα του έργου να έχει ολοκληρωθεί το έργο κατά περίπου 50% με αντίστοιχη πιστοποίηση εργασιών πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ (500 εκατ. €). Μέχρι το φθινόπωρο θα έχει εγκατασταθεί η Διοίκηση του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, γεγονός που θα συμβάλει στην επιτάχυνση ολοκλήρωσης του έργου, το οποίο αναμένεται, με βάση το αναμορφωμένο χρονοδιάγραμμα, να συμβεί στις αρχές του 2014.

Όσον αφορά τα θεσμικά ζητήματα ο κ. Υπουργός τόνισε ότι θα υπάρξει μέχρι το καλοκαίρι νέο πλαίσιο για την εκτέλεση των δημοσίων έργων, στο οποίο θα δίνεται λύση στο μείζον θέμα των απαλλοτριώσεων, το οποίο ως γνωστόν επιμηκύνει αναίτια το χρόνο εκτέλεσης των δημοσίων έργων, στη χώρα μας στο πρότυπο του θεσμικού πλαισίου που ίσχυε για τις απαλλοτριώσεις κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των ολυμπιακών έργων.

Τέλος, ο κ. Υπουργός εξήγγειλε την υλοποίηση «Συμπληρωματικού Προγράμματος Δημοσίων Έργων» ύψους τριών δισεκατομμυρίων ευρώ (3 δις €) για την τριετία 2011 – 2013.

Το πρόγραμμα αυτό θα περιλαμβάνει: α) την υλοποίηση μικρών και μεσαίων έργων στην περιφέρεια ύψους δύο δισεκατομμυρίων ευρώ (2 δις €), με συγχρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, β) έργα οδικής ασφάλειας ύψους πεντακοσίων εκατομμυρίων ευρώ (500 εκατ. €), και, γ) έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και προστασίας ακτών, ύψους πεντακοσίων εκατομμυρίων ευρώ (500 εκατ. €).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v