Απόφαση Ρέππα για τέλη σε αεροδρόμια

Χωρίς τέλη για την προσγείωση και παραμονή τους θα μπορούν οι αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν όλα τα αεροδρόμια της χώρας έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Απελευθερώνεται το handling.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Απόφαση Ρέππα για τέλη σε αεροδρόμια
Χωρίς τέλη για την προσγείωση και παραμονή τους θα μπορούν οι αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν όλα τα αεροδρόμια της χώρας έως το τέλος Σεπτεμβρίου.

Την απόφαση για την μη καταβολή των τελών προσγείωσης και παραμονής έλαβε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκτιμώντας ότι το όφελος των 10 εκατομμυρίων ευρώ που θα έχουν οι αεροπορικές εταιρείες από την μη καταβολή των τελών θα επιτρέψει την παροχή ελκυστικότερων τιμών στο επιβατικό κοινό.

Απελευθέρωση επίγειας εξυπηρέτησης

Παράλληλα το υπουργείο Μεταφορών προχωρά σε σειρά δράσεων στα αεροδρόμια όλης της χώρας που έχουν στόχο την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνεται και η απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια.

Ήδη εκτός από την Olympic Handling, η οποία επιχειρεί στο σύνολο των αεροδρομίων, έχουν λάβει έγκριση και δραστηριοποιούνται σε σειρά περιφερειακών αεροδρομίων η Swissport Hellas SUD και η Goldair Handling. Η διαδικασία για την χορήγηση αδειών είναι σε εξέλιξη ενώ, όπως διευκρίνισε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, εταιρεία επιθυμεί να ξεκινήσει δραστηριοποίηση υποβάλλει αίτηση και εφόσον λάβει την έγκριση ξεκινά την λειτουργία της.

Οφέλη

Η απελευθέρωσης των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας (στους υπόλοιπους αερολιμένες οι υπηρεσίες αυτές έχουν εδώ και χρόνια, αναμένεται ότι θα οδηγήσει στην ποιοτική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και κυρίως, θα δημιουργήσει συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού με αποτέλεσμα:

1.Τη μείωση του κόστους του handling που σήμερα μπορεί να φτάσει έως και τα 30 ευρώ ανά επιβάτη όταν στα ήδη απελευθερωμένα 5 αεροδρόμια το κόστος είναι έως και 50% χαμηλότερο,

2.Την αύξηση των πτήσεων προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας δεδομένου ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν την πιο συμφέρουσα εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης

3.Την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί πιστοποιήσεις σε 20 αεροδρόμια από τα 34 στα οποία ενεργοποιούνται επιπροσθέτως δυο εταιρείες ήτοι δημιουργία άνω των 350 νέων θέσεων εργασίας.

Να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι το όφελος της απελευθέρωσης του handling υπολογίζεται ότι θα είναι πολύ σημαντικό για τις αεροπορικές εταιρείες που κινούνται προς τα ελληνικά νησιά, αφού όπως εκτιμάται το 85% των πτήσεων τσάρτερ έχουν προορισμό τα νησιά.

Πρόστιμα

Να σημειωθεί, τέλος ότι προκειμένου να παρέχονται ποιοτικές υπηρεσίες στους αεροπορικούς επιβάτες της άγονης γραμμής η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πραγματοποιεί διαρκείς ελέγχους και έχει ήδη επιβάλλει πρόστιμα για κακή εκτέλεση δρομολογίων.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες από το εσωτερικό της ΥΠΑ έως την 1/4 είχαν επιβληθεί στην εταιρεία Athens Airways 19 πρόστιμα ύψους 26.000 ευρώ για ακυρώσεις και μεγάλες καθυστερήσεις σε πτήσεις της προς την άγονη γραμμή. Συγκεκριμένα τα πρόστιμα αυτά επιβλήθηκαν από τους αερολιμενάρχες σε Ικαρία, Κάρπαθο, Λήμνο, Κύθηρα και Σκιάθο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v