Η κρίση πλήττει και τον κλάδο των πετρελαιοειδών

Σε δύσκολη θέση έχει περιέλθει ο κλάδος των εταιριών πετρελαιοειδών, λόγω της οικονομικής κρίσης, σε συνδυασμό με τα πρόσφατα φορολογικά μέτρα.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Η κρίση πλήττει και τον κλάδο των πετρελαιοειδών
Σε δύσκολη θέση έχει περιέλθει ο κλάδος των εταιριών πετρελαιοειδών, λόγω της οικονομικής κρίσης, σε συνδυασμό με τα πρόσφατα φορολογικά μέτρα.

Από τον Μάρτιο και μετά η κατανάλωση όλων των καυσίμων ακολουθεί πτωτική πορεία, η οποία κατά μέσο όρο φτάνει το 20% - 25% και σε ορισμένα προϊόντα, όπως το πετρέλαιο θέρμανσης και οι βενζίνες, η μείωση είναι πολύ μεγαλύτερη.

Εξαιτίας της κατάστασης αυτής υπολογίζεται ότι υπάρχουν αυτήν τη στιγμή περί τα 300 - 350 πρατήρια σε όλη τη χώρα που είναι κλειστά, γιατί δεν μπορούν να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, με συνέπεια οι εταιρίες να αρνούνται να τους προμηθεύσουν με προϊόντα.

«Καυτό θέμα» για τον κλάδο χαρακτήρισε τις αυξήσεις των τιμών καυσίμων ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος κ. Σωτήρης Χριστογιάννης κατά τη χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, οι αυξήσεις αυτές σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στους νέους φόρους (ΕΦΚ και ΦΠΑ) που επιβλήθηκαν.

Πιο συγκεκριμένα, είπε ότι από την αύξηση των 41 λεπτών στην τιμή αντλίας κατά τους τελευταίους μήνες, τα 35 λεπτά είναι οι φόροι, η επιβάρυνση των οποίων υπολογίζεται σε 65%. Ο κλάδος των πρατηριούχων πέρασε στην κατανάλωση την αύξηση των φόρων, ωστόσο έτσι δημιουργείται ένα ντόμινο επιπτώσεων.

Οι αυξήσεις στις τιμές, τις οποίες ο κ. Χριστογιάννης χαρακτήρισε «δηλητηριώδεις», έπληξαν την κατανάλωση, ενώ οι εταιρίες εμπορίας, από την άλλη, που είναι υποχρεωμένες να προκαταβάλλουν αυτούς τους φόρους, βρίσκονται αντιμέτωπες και με την ανεύρεση κεφαλαίων κίνησης, τα οποία, κατά τον πρόεδρο του ΣΕΠΕΕ, «είναι δυσεύρετα και πανάκριβα».

Το 2010 προβλέπεται να είναι καταστροφικό για τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών από την άποψη των αποτελεσμάτων που θα παρουσιάσουν, ενώ σε δύσκολη θέση έχουν περιέλθει και οι πρατηριούχοι, με συνέπεια να διογκώνονται οι επισφάλειες.

«Τα φέσια πέφτουν σαν βροχή», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χριστογιάννης. «Αυτό το κοκτέιλ είναι που μας έφερε σε δύσκολη θέση».

Σε αυτό το τοπίο η προσάρτηση πρατηρίων από την BP και τη Shell έχει ανακοπεί σημαντικά, καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια, ενώ δεν ανοίγουν και νέα πρατήρια. Το ζήτημα που ανακύπτει είναι αν θα κλείσουν και άλλες εταιρίες ή θα προκύψουν συγχωνεύσεις. «Ό,τι προλάβει θα γίνει», ήταν η απάντηση του κ. Χριστογιάννη στη σχετική ερώτηση του euro2day.

Ο ΣΕΠΕΕ, εξάλλου, έθιξε και το θέμα της απελευθέρωσης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών «που δεν γίνεται με τον καλύτερο τρόπο», όπως είπε ο πρόεδρός του.

Ο ΣΕΠΕΕ ζητά να προωθηθεί η άμεση και πλήρης απελευθέρωση έκδοσης αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων μεταφοράς υγρών καυσίμων που χορηγούνται στις εταιρίες πετρελαιοειδών, να οριστεί ότι η άδεια κυκλοφορίας των Ι.Χ. βυτιοφόρων ισχύει για τις μεταφορές όλων των προϊόντων που διακινεί, ώστε κάθε εταιρία να μπορεί να αξιοποιεί τα βυτιοφόρα της ανάλογα με τις ανάγκες της και να προχωρήσει άμεσα η απελευθέρωση των κομίστρων των φορτηγών Δ.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v