ΕΣΕΕ: Περιμένουμε να ελεγχούν οι πολυεθνικές

Η ΕΣΕΕ περιμένει από το ΥΠΟΙΑΝ να ελεγχθούν οι πολυεθνικοί όμιλοι καταναλωτικών προϊόντων, τόνισε σήμερα ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, επισημαίνοντας ότι το ελληνικό εμπόριο θέλει και οφείλει να μειώσει τις τιμές.

ΕΣΕΕ: Περιμένουμε να ελεγχούν οι πολυεθνικές
Η ΕΣΕΕ περιμένει από το ΥΠΟΙΑΝ να ελεγχθούν οι πολυεθνικοί όμιλοι καταναλωτικών προϊόντων, τόνισε σήμερα ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας κ. Κορκίδης, επισημαίνοντας ότι το ελληνικό εμπόριο θέλει και οφείλει να μειώσει τις τιμές.

Αναλυτικότερα, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων, αναφορικά με τις προθέσεις των Ελλήνων εμπόρων στο ζήτημα της μείωσης των τιμών, προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις:

«Το ελληνικό εμπόριο θέλει και οφείλει να μειώσει τις τιμές, ώστε να εξισορροπήσει την σημαντική απώλεια αμοιβών κατά 20% έως 30% των εργαζομένων στο δημόσιο, αλλά και το πάγωμα των μισθών για τρία χρόνια στον ιδιωτικό τομέα, όπως ξεκάθαρα αναφέρεται στις διαρθρωτικές προϋποθέσεις του μνημονίου στήριξης (ν. 3845/10).

Παρά το γεγονός ότι οι μισθοί και οι τιμές είναι «μεγέθη» απολύτως συνδεδεμένα, ο αποπληθωρισμός των τιμών, δυστυχώς, δεν μπορεί να ακολουθήσει τον αποπληθωρισμό των μισθών, αφού ο «φορολογικός πληθωρισμός» δεν μας το επιτρέπει.

Οι κύριες αιτίες που οι τιμές παραμένουν στη χώρα μας σε υψηλά επίπεδα, σε σύγκριση με άλλες χώρες της ευρωζώνης, αλλά και τα κυριότερα εμπόδια μείωσής τους είναι οι εξής:

• Η αύξηση των έμμεσων φόρων και ιδιαίτερα του ΦΠΑ.

• Οι ενδοομιλικές πωλήσεις των πολυεθνικών που «φουσκώνουν» τις τιμές στα ελληνικά ράφια.
 
• Η εσωτερική υποτίμηση του «ελληνικού ευρώ» κατά 25% έναντι του «γερμανικού ευρώ» και γενικά του Ευρωπαϊκού Βορρά παρά την σταθερή ονομαστική ισοτιμία.

Οι ελληνικές Μμε εμπορικές επιχειρήσεις επιλέγουν να μειώσουν τις τιμές χωρίς απολύσεις, χωρίς την απαξίωση των μέτρων για τις ταμειακές μηχανές και τις αποδείξεις, χωρίς να διακινδυνεύσουν την υγιεινή και την ασφάλεια των καταναλωτών.

Μπορεί το φθηνότερο να μην είναι και το καλύτερο ποιοτικά, όμως σήμερα για τον καταναλωτή το καλύτερο είναι και το φθηνότερο και αυτό πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη μας και να μπούμε δυναμικά στη μείωση των τιμών με έναν απλό και έντιμο τρόπο.
 
Μια τιμή, χαμηλή τιμή. Δεν έχουν θέση σε αυτήν την προσπάθεια οι προωθητικές ενέργειες, οι μέθοδοι marketing, οι συνεχείς προσφορές και εκπτώσεις, και γενικά αυτό το τρίγωνο της αμαρτίας το οποίο πρέπει επιτέλους να αλλάξει.

Είμαστε λοιπόν εδώ να συζητήσουμε, να διαβουλευτούμε και να αλλάξουμε την τακτική της αγοράς, εφαρμόζοντας μία, σταθερή, καθαρή, χαμηλή τιμή με τη βοήθεια όμως της ταυτόχρονης μείωσης των ενοικίων, των επιτοκίων, των φόρων, των λογαριασμών, των κρατικά ελεγχόμενων τιμολογίων των ΔΕΚΟ και των ΟΤΑ.

Το ελληνικό εμπόριο είναι αναγκασμένο να προχωρήσει για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες στην απορρόφηση της νέας αύξησης του ΦΠΑ, παρά το γεγονός ότι τα μέτρα του δεύτερου πακέτου που θα ισχύσουν από τον Ιούλιο, θα δημιουργήσουν νέες «φορολογικές» αυξήσεις της τάξεως του 3%-5% και ο πληθωρισμός από 4,8% που είναι σήμερα θα πλησιάσει το 9%-10%, αμβλύνοντας το πρόβλημα και τις επιπτώσεις του «φορολογικού πληθωρισμού», αφού τα περισσότερα προϊόντα εισάγονται από το εξωτερικό και επομένως θα διευρύνεται το χάσμα με την υπόλοιπη Ευρώπη, όπου ο πληθωρισμός προβλέπεται χαμηλός για το 2010.

Η ΕΣΕΕ περιμένει από το ΥΠΟΙΑΝ να ελεγχθούν οι πολυεθνικοί όμιλοι καταναλωτικών προϊόντων που ευθύνονται για τις «υψηλές ελληνικές τιμές» και να αντιμετωπίσει την αισχροκερδή συμπεριφορά όσων ελέγχουν τα ράφια και τα ψυγεία με το σύστημα των ενδοομιλικών συναλλαγών και υπερτιμολογήσεων (ν. 3728/2008 Κανόνες Τεκμηρίωσης Τιμών Ενδοομιλικών Συναλλαγών).

Οι καταναλωτές δικαιολογημένα επιδεικνύουν σήμερα «καταναλωτική αποχή» και βρίσκονται συνεχώς σε αναμονή φθηνότερων τιμών. Πρέπει λοιπόν το συντομότερο να μειωθούν και να κρατηθούν σε σταθερά χαμηλά επίπεδα οι τιμές, ώστε με μια σταθερή αμοιβή εργασίας να δημιουργηθεί ουσιαστική αύξηση της αγοραστικής τους ικανότητας.

Η κρίση χρέους της χώρας μας θα έχει επιπτώσεις στο χάρτη του λιανεμπορίου και χονδρεμπορίου που φαίνεται να ταιριάζει περισσότερο στα οργανωμένα δίκτυα τα οποία δείχνουν να έχουν περιθώρια να «παίξουν» με τις τιμές και ταυτόχρονα επιδιώκουν να αφήσουν εκτός ανταγωνισμού το υγιές κλασικό χονδρεμπόριο με πιστώσεις, εκπτώσεις, ειδικές προσφορές, ακόμη και delivery, ώστε να κερδίσουν μερίδια από την πίτα της αγοράς, να αυξήσουν πάνω από 40% τη συγκέντρωση των πωλήσεων και να ελέγχουν πλήρως τις τιμές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v