Καλοκαίρι αναδιοργάνωσης για τις Μεταφορές

Θερμό καλοκαίρι… αναδιοργάνωσης αναμένεται ότι θα είναι το φετινό, για ιδιαίτερα κρίσιμους τομείς, όπως αυτός των μεταφορών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Καλοκαίρι αναδιοργάνωσης για τις Μεταφορές
Θερμό καλοκαίρι… αναδιοργάνωσης αναμένεται ότι θα είναι το φετινό, για ιδιαίτερα κρίσιμους τομείς, όπως αυτός των μεταφορών.
 
Πέραν του σχεδίου εξυγίανσης για τον ΟΣΕ, του οποίου η ανακοίνωση αναμένεται από μέρα σε μέρα, τρία κρίσιμα νομοθετήματα του υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων περιμένουν την προώθησή τους προκειμένου να διευθετηθούν χρόνια προβλήματα.

Η αναδιοργάνωση ΚΤΕΟ, η απελευθέρωση μεταφορών Δ.Χ. και οι αερομεταφορές με ιδιαίτερο βάρος στο «άνοιγμα» των περιφερειακών αεροδρομίων, είναι δράσεις που αναμένονται με εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Η προσπάθεια προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων για την ανάπτυξη εμπορικών κυρίως δραστηριοτήτων στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας δεν είναι καινούργια, ωστόσο, για άλλη μία φορά αποτελεί βασικό στόχο στα σχέδια για τις αποκρατικοποιήσεις. Πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα καθώς στο σχέδιο αυτό πρέπει να συνεκτιμηθεί και η γεωγραφική ιδιαιτερότητα της χώρας.

Συνολικά, τα περιφερειακά αεροδρόμια ανέρχονται σε 40 και τα ειδικότερα χαρακτηριστικά τους είναι πολύ διαφορετικά, αφού εντελώς διαφορετικές είναι οι προοπτικές αλλά και οι δυνατότητες εκμετάλλευσης για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου ή της Θεσσαλονίκης και εντελώς διαφορετικές για το αεροδρόμιο των Κυθήρων.

Στα 40 αυτά αεροδρόμια της χώρας το ελληνικό δημόσιο ελέγχει το 100%, αλλά δεν υπάρχει οποιαδήποτε εταιρική δομή.

Ο αρχικός σχεδιασμός προβλέπει ότι για τους περιφερειακούς αερολιμένες θα προχωρήσουν συμβάσεις παραχώρησης των δικαιωμάτων διαχείρισης του επιμέρους ή ομάδων αεροδρομίων, ενώ υπάρχει και η πρόβλεψη για εισαγωγή στη χρηματιστηριακή αγορά.


---ΥΠΑ

Στο νομοθέτημα για τα περιφερειακά αεροδρόμια θα ενσωματωθούν και οι αλλαγές στη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας τόσο στο οργανόγραμμα όσο και στη λειτουργία της.
 
Επίσης ειδικές προβλέψεις θα γίνουν για τους πιλότους της πρώην Ολυμπιακής, οι οποίοι, σύμφωνα με τον κ. Ρέππα θα μπορούν να μεταταγούν και σε άλλες συναφείς θέσεις του Δημοσίου, όπως στα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, τα διασωστικά ελικόπτερα Super Puma, αλλά και στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για τα ελικόπτερα της Αστυνομίας.

---Αλλαγές στη λειτουργία των ΚΤΕΟ

Επίσης στο πολυνομοσχέδιο που αναμένεται ότι θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι, θα τακτοποιούνται ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ και συγκεκριμένα θα καθορίζονται οι όροι λειτουργίας τους, με στόχο να ελαχιστοποιηθούν τα φαινόμενα διαφθοράς και να γίνεται σωστός έλεγχος των οχημάτων. Στο ίδιο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνονται και αλλαγές στις σχολές οδηγών, αλλά και στο σύστημα έκδοσης αδειών οδήγησης.

Να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΚΤΕΟ ζητούν ισότιμη μεταχείριση με τα ΚΤΕΟ του Δημοσίου, τα οποία εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν υιοθετήσει τις διαδικασίες διαπίστευσης που ισχύουν για τα ιδιωτικά, με αποτέλεσμα να παραμένουν ανοικτά «παράθυρα» διαφθοράς.

Οι γενικές κατευθύνσεις του νομοσχεδίου είναι: 

* Αναβάθμιση επιπέδου ελέγχου στα δημόσια ΚΤΕΟ. 
*  Προδιαγραφές ISO για τη λειτουργία των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
* Θέσπιση ελεγκτικών μηχανισμών.
* Τεχνικός έλεγχος και στις μοτοσικλέτες.


Καθυστερήσεις στο ν/σ για την απελευθέρωση σε φορτηγά - βυτιοφόρα


Τέλος, με αλλαγές στην αρχική του μορφή θα φτάσει στη Βουλή και το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Οι αλλαγές που θα γίνουν κυρίως ως προς το κόστος έκδοσης της πρώτης άδειας Φορτηγού Αυτοκινήτου Δημόσιας Χρήσης, το οποίο αναμένεται ότι θα μειωθεί, καθώς το κόστος που προβλέπονταν αρχικώς κρίθηκε υπερβολικό.

Το συγκεκριμένο νομοθέτημα έχει καθυστερήσει σημαντικά να προωθηθεί και αυτό αποδίδεται στις αντιδράσεις που συναντά το ενδεχόμενο μείωσης του κόστους της άδειας από τους νυν κατόχους αδειών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v