Πρόταση νομοθετικής ρύθμισης από εργολάβους

Απλήρωτοι παραμένουν πολλοί εργολήπτες δημοσίων έργων για ασφαλτικές εργασίες εξαιτίας αλληλοσυγκρουόμενων ερμηνειών της νομοθεσίας, αναφέρει η ΠΕΣΕΔΕ. Πρόταση εργοληπτών για νομοθετική ρύθμιση.

Πρόταση νομοθετικής ρύθμισης από εργολάβους
Απλήρωτοι παραμένουν πολλοί εργολήπτες δημοσίων έργων για ασφαλτικές εργασίες, όχι με υπαιτιότητά τους, αλλά εξαιτίας αλληλοσυγκρουόμενων ερμηνειών της νομοθεσίας.

Για το λόγο αυτό, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων, οι πρόεδροι των Εργοληπτικών Οργανώσεων (ΠΕΔΜΕΔΕ – ΠΕΔΜΗΕΔΕ – ΠΕΣΕΔΕ – ΣΑΤΕ – ΣΤΕΑΤ), απέστειλαν κοινή επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππα και ζητούν:

1) Να ορισθεί από το Υπ. Οικονομικών ότι για την πληρωμή για όλες τις μέχρι σήμερα εκτελεσθείσες ασφαλτικές εργασίες ισχύουν τα οριζόμενα με τις εγκυκλίους του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Εάν το Υπ. Οικονομικών δεν εκδόσει σχετική Εγκύκλιο προς τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου τότε επιβάλλεται η νομοθετική ρύθμιση για την επίλυση της δημιουργηθείσας κατάστασης.

2) Να καθορισθεί ο μελλοντικός τρόπος πιστοποίησης της προμήθειας της ασφάλτου. Εμείς φρονούμε ότι με προσθήκη στο άρθρο 8 του Ν. 3263/2004 ΦΕΚ 179Α/28.9.2004 μπορεί να ορισθεί ότι με “Υπουργική Απόφαση να καθορισθεί ο τρόπος πληρωμής της «ασφάλτου ως απολογιστικής εργασίας», όπως ορίζεται με τις Εγκυκλίους”, αλλιώς να τροποποιηθεί η παρ. 10 του άρθρου 55 του Ν.3669/08.

Επίσης θεωρούν απαραίτητη την έκδοση κοινής εγκυκλίου με το Υπουργείο Οικονομικών ώστε να δοθεί κατεύθυνση τόσο στα εντελλόμενα (Γενικό Λογιστήριο του κράτους για Υπηρεσίες της Νομ. Αυτ/σης) όσο και στους Επιτρόπους του Ελεγκτικού Συνεδρίου, να δέχονται υπερβατικούς ανακεφαλαιωτικούς, όταν οι υπερβάσεις δεν αφορούν εργασίες και άλλες παρεμφερείς δαπάνες, αλλά μόνον ΦΠΑ, αναθεωρήσεις και δαπάνη ασφάλτου.

Τόσο η αύξηση του ΦΠΑ από 19% σε 23%, όσο και η αλματώδης άνοδος της τιμής της ασφάλτου, όπως τονίζουν, αποτελούν βέβαιες προασαυξήσεις των εκτελούμενων συμβάσεων που δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν από το κονδύλιο των απροβλέπτων, που σε κάθε περίπτωση αφορά μόνο εργασίες .

Πρόταση Νομοθετικής Ρύθμισης

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΠΕΣΕΔΕ, η Συντονιστική Επιτροπή των Εργοληπτικών Οργανώσεων, αναφέρει ότι η παρακάτω διάταξη πρέπει να εισαχθεί σε νομοσχέδιο προς ψήφιση στη Βουλή ώστε να αντιμετωπισθούν τα επείγοντα και σοβαρότατα προβλήματα πληρωμής της ασφάλτου στα εκτελούμενα δημόσια έργα:

1. Οι ασφαλιστικές εργασίες κατασκευής ασφαλτικών ταπήτων διαχωρίζονται στις ακόλουθες δύο ομάδες ποσοτήτων, που πληρώνονται ως εξής:

α) Η εργασία κατασκευής του ασφαλτικού τάπητα με την προμήθεια όλων των υλικών, πλην της αξίας της ασφάλτου. Η πληρωμή των συγκεκριμένων εργασιών γίνεται βάσει του γενικού τρόπου υπολογισμού του εργολαβικού ανταλλάγματος, που ισχύει σε κάθε συγκεκριμένο έργο.
β) Η προμήθεια της ασφάλτου ως απολογιστικής εργασίας. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων καθορίζονται ο τρόπος καθώς και τα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά για την πληρωμή της απολογιστικής εργασίας ασφάλτου.

2. Για τις ασφαλιστικές εργασίες οι οποίες εκτελέστηκαν πριν ή θα εκτελεστούν μέχρι και ένα μήνα από την δημοσίευση του παρόντος όσα ορίζονται με τις εγκυκλίους ΥΠΕΧΩΔΕ Ε11/20-6-2008, Ε14/14-7-2008, Ε21/2-10-2008, Ε11/27-4-2009, για δε την πληρωμή της απολογιστικής εργασίας της ασφάλτου – αξία ασφάλτου – ως υποβολή των νόμιμων αποδεικτικών πληρωμής βάσει της παρ. 10 του άρθρου 55 του Ν. 3669/08 (ΦΕΚ Α116/18-6-2008) νοείται η υποβολή των πρωτοκόλλων υπολογισμών αξίας της ασφάλτου, όπως προβλέπεται από τις παραπάνω Εγκυκλίους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v