Επανασχεδιάζονται έργα υποδομής στη Θεσσαλονίκη

Σε επανασχεδιασμό των μεγάλων έργων υποδομής στο πλαίσιο αναμόρφωσης του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδίου της Θεσσαλονίκης προχωρά το υπουργείο Υποδομών, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας.

Επανασχεδιάζονται έργα υποδομής στη Θεσσαλονίκη
Σε επανασχεδιασμό των μεγάλων έργων υποδομής στο πλαίσιο αναμόρφωσης του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδίου της Θεσσαλονίκης προχωρά το υπουργείο Υποδομών, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας κατά την επίσκεψή του στη συμπρωτεύουσα.

Μέχρι τα τέλη του έτους, σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης θα προκηρύξει διεθνή πολεοδομικό – αρχιτεκτονικό διαγωνισμό από τον οποίο θα προκύψει το master plan για το νέο σχέδιο ανάπτυξης του μητροπολιτικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

Ο διαγωνισμός για το master plan εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί εντός του 2011. Τα κύρια έργα υποδομής, τα οποία θα προσαρμοστούν στις ανάγκες του νέου σχεδίου ανάπτυξης της πόλης και αποτελούν προτεραιότητες του υπουργείου είναι:

· Ο επανασχεδιασμός του εσωτερικού δακτυλίου με την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής από Κ16 (Κόμβος Λαχαναγοράς) έως Κ12 (Κόμβος με την ΕΟ Θεσ/νίκης–Μουδανιών) και η σύνδεση της με το αεροδρόμιο, αλλά και ο επανασχεδιασμός της παράκαμψης του ιστορικού κέντρου από την πλευρά της θάλασσας (πρώην υποθαλάσσια αρτηρία). Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι ο κόμβος Κ16 θα δημοπρατηθεί με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ εντός του 2011. Πάντως, οι παρεμβάσεις στην εσωτερική περιφερειακή εκτιμάται πως θα στοιχίσουν συνολικά περί τα 200 εκατ. ευρώ. Στόχος του υπουργείου είναι η κατασκευή τους να ξεκινήσει το 2011 και να ολοκληρωθούν το 2013.

· Ο επανασχεδιασμός του εξωτερικού δακτυλίου – Ζεύξη Θερμαϊκού με την κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής από τον Α/Κ Τιτάνα (Κ4) έως τη σύνδεση της με την ΕΟ Θεσ/νίκης – Μουδανιών στην περιοχή Σχολαρίου, όπως επίσης και με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού από τον Α/Κ Σχολαρίου μέχρι την περιοχή Αγγελοχωρίου και τη Ζεύξη του Θερμαϊκού (Αγγελοχώρι – Α/Κ Αξιού στον ΠΑΘΕ). Το τελευταίο αυτό τμήμα θα δημοπρατηθεί και πάλι ως έργο παραχώρησης (όπως η ματαιωθείσα υποθαλάσσια αρτηρία). Πάντως, τα υπόλοιπα τμήματα του εξωτερικού δακτυλίου, σύμφωνα πάντα με τον κ. Ρέππα, θα δημοπρατηθούν σταδιακά από τον επόμενο χρόνο. Αρχικά θα διατεθούν περί τα 300 εκατ. ευρώ.

· Επίσης, θα προωθηθεί η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις μεγάλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας μέσω αυτοκινητοδρόμων, αλλά και η κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης με τις επεκτάσεις της προς Καλαμαριά και αεροδρόμιο και προς τις Δυτικές συνοικίες. Ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι στη βασική γραμμή του μετρό έχει κατασκευαστεί μόλις το 14,5% του αντικειμένου, παρά το γεγονός ότι έχει παρέλθει το 64% του συμβατικού χρόνου. «Αν οι προσπάθειες για ανάταξη αυτού του παγιδευμένου έργου δεν αποδώσουν θα πάρουμε επώδυνες και ρεαλιστικές αποφάσεις για όλους μας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και σημείωσε ότι η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο κατασκευής βρίσκεται σε εξέλιξη. Πάντως, ο κ. Ρέππας επεσήμανε ότι η επανεκκίνηση των ΤΒΜ είναι τεχνικά εφικτή και μπορεί να γίνει σε μια εβδομάδα.

Στα έργα της Θεσσαλονίκης που θα προωθήσει το υπουργείο Υποδομών εντάσσεται και ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου Μακεδονία. Το έργο με συμβατικό προϋπολογισμό 137εκατ. ευρώ θα έπρεπε να ολοκληρωθεί και παραδοθεί στις 27.7.2011.

Ωστόσο, όπως ανέφερε και ο ίδιος ο κ. Ρέππας, και το εν λόγω έργο εμφανίζει μεγάλες καθυστερήσεις και μικρή οικονομική απορροφητικότητα (η απορρόφηση βρίσκεται στο 34% του συμβατικού αντικειμένου), με αποτέλεσμα να έχει ήδη δοθεί παράταση της προθεσμίας περαίωσης των εργασιών έως στα τέλη του 2012.


*** Η παρουσίαση των έργων στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσ/νικης από τον Υπουργό Υποδομών, επισυνάπτεται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v