Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σκληρή κόντρα Ρέππα - Παπακωνσταντίνου

Σαφές μήνυμα ότι τα σχέδια για το μέλλον των προβληματικών συγκοινωνιακών φορέων καταρτίζει το υπουργείο Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων επιχείρησε να στείλει από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός κ. Ρέππας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Σκληρή κόντρα Ρέππα - Παπακωνσταντίνου
Σαφές μήνυμα ότι τα σχέδια για το μέλλον των προβληματικών συγκοινωνιακών φορέων καταρτίζει το υπουργείο Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων επιχείρησε να στείλει από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός κ. Δ. Ρέππας.

Ξεκαθαρίζοντας ότι το πρόγραμμα εξυγίανσης που θα εφαρμοστεί στην περίπτωση της ΕΘΕΛ δεν θα έχει καμία σχέση με ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών ο υπουργός τόνισε: 

"Δεν ξέρω αν το υπουργείο Οικονομικών ή κάποιο Γραφείο Πρωθυπουργού έχει κάποια τέτοια σύλληψη. Αν τεθεί υπόψη μας, εμείς θα δώσουμε ένα περήφανο όχι, γιατί πιστεύουμε ότι οι αστικές συγκοινωνίες επιτελούν ένα πολύ σημαντικό έργο".

"Πρέπει να έχουν δημόσιο χαρακτήρα και βεβαίως δεν αποκλείουμε τη συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς, σε συγκεκριμένες πτυχές όμως λειτουργίας, εκεί όπου οι παθογένειες πρέπει να αντιμετωπιστούν", ξεκαθάρισε ο κ. Δημήτρης Ρέππας δίνοντας τροφή στην έντονη φημολογία των τελευταίων ημέρων ότι υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών για τα θέματα που αφορούν στην εξυγίανση των συγκοινωνιακών οργανισμών.

Η φημολογία αυτή εντάθηκε μετά την υπόθεση της καθυστέρησης στην καταβολή της μισθοδοσίας της ΕΘΕΛ την προηγούμενη εβδομάδα, ένα θέμα για το οποίο στο υπουργείο Μεταφορών υπάρχει δυσαρέσκεια σε σχέση με τους χειρισμούς του υπουργείου Οικονομικών που εξώθησαν την κατάσταση στα άκρα χωρίς, όπως τονίζεται, να υπάρχει ουσιαστικός λόγος.

Να φορολογηθεί ο πλούτος της χώρας

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, ο κ. Ρέππας δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι για να εισρεύσουν έσοδα για τα δημόσια ταμεία θα πρέπει να φορολογηθεί ο πλούτος που υπάρχει στη χώρα, αφού, όπως ανέφερε, η κυβέρνηση δεν μπορεί να κουνάει συνεχώς το δάχτυλο στους εργαζομένους "γιατί θα μας κουνήσουν κι εκείνοι τα πέντε δάχτυλα κάποια στιγμή".

Ερωτηθείς για την περίπτωση του ΟΣΕ ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι ο οργανισμός παραμένει δημόσιος όσον αφορά στην υποδομή του, ενώ απελευθερώνονται οι μεταφορές, επιβατικές και εμπορευματικές, και μπορεί στον τομέα αυτόν να υπάρξει συνεργασία με ιδιώτη επενδυτή, ενώ και σταθμοί του ΟΣΕ μπορούν επίσης να εκχωρηθούν σε ιδιώτες οι οποίοι θα αναλάβουν την αξιοποίηση και εκμετάλλευση για ορισμένη χρονική περίοδο.

ΣΔΙΤ στις συγκοινωνίες

Ιδιώτες συμπράττοντας με το Δημόσιο θα μπορούν σύντομα να αναλαμβάνουν επιμέρους έργα των αστικών συγκοινωνιών, όπως π.χ. τον έλεγχο των εισιτηρίων, ανέφερε σε συνέντευξή του ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, κ. Χάρης Τσιόκας, ο οποίος ουσιαστικά προανήγγειλε και αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων από το 2011. Η αύξηση είναι απαραίτητη προκειμένου να καταστεί δυνατή η μείωση της κρατικής επιδότησης του εισιτηρίου από το 75% όπου βρίσκεται σήμερα στο 60% στο τέλος του έτους, προκειμένου στο τέλος του έτους η αναλογία κρατικής επιδότησης και εσόδου από πωλήσεις της εταιρίας να διαμορφωθεί στο 60% - 40%.

Ο κ. Τσιόκας σημείωσε ότι στους φορείς των αστικών συγκοινωνιών έχει δοθεί σαφής εντολή για περικοπή κατά 20% των εξόδων λειτουργίας η οποία, μεταξύ άλλων, θα επέλθει και από τη συγχώνευση των εταιριών εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου, ενώ επανέλαβε ότι στα σχέδια του υπουργείου προβλέπονται περικοπές σε δρομολόγια της ΕΘΕΛ τα οποία δεν έχουν μεγάλη ανταπόκριση από το επιβατικό κοινό.

Επιπλέον, ο γενικός γραμματέας τόνισε ότι θα συνεχιστούν οι περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ, σημειώνοντας ότι μόνο κριτήριο για τη διατήρησή τους είναι η πληρότητα. Πάντως, ο κ. Τσιόκας σημείωσε ότι σε περίπτωση που κάποιος τοπικός φορέας θελήσει να διατηρηθεί ένα δρομολόγια το οποίο εμφανίζει ελλείμματα, τότε θα πρέπει να αναλάβει μέρος των εξόδων αυτού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v