Σημαντικές επενδύσεις από την ελληνική ναυτιλία

Η ελληνική ναυτιλία αυξάνει το μερίδιό της στην αγορά πλοίων containers, που παρουσιάζει σημαντικές αγοραστικές ευκαιρίες. Έλληνες εφοπλιστές τις τελευταίες ημέρες ανακοινώνουν σημαντικές επενδυτικές κινήσεις.

Σημαντικές επενδύσεις από την ελληνική ναυτιλία
Σε αγορές πλοίων containers προχωρούν οι Έλληνες πλοιοκτήτες σχεδόν αποκλειστικά από Γερμανούς εφοπλιστές, όπως αναφέρει δημοσίευμα των "Financial Times". Η ελληνική ναυτιλία παραμένει κραταιή, καθώς έχει επικεντρωθεί στον κλάδο ξηρού φορτίου και στα tankers που δεν έχουν επηρεαστεί από την κρίση.

Με αυτό το δεδομένο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες φέρονται να προχωρούν σε αύξηση του μεριδίου αγοράς που κατέχουν και στον κλάδο των containers, ο οποίος έχει επηρεαστεί από την κρίση και παρουσιάζει αγοραστικές ευκαιρίες.

Όπως αναφέρουν οι "Financial Times", οι Έλληνες πλοιοκτήτες αντιστοιχούν στο 17% της παγκόσμιας ναυτιλίας, αλλά μόλις στο 5% της διεθνούς αγοράς πλοίων containers. Στην αντίθετη πλευρά βρίσκεται ο γερμανικός ναυτιλιακός κλάδος, ο οποίος είχε επικεντρωθεί στον τομέα των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, οι Γερμανοί διστάζουν πλέον να επενδύσουν σε ταμεία KG, που είναι και το βασικό εργαλείο χρηματοδότησης για την αγορά πλοίων στη Γερμανία.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στις 30 Ιουνίου η Paragon Shipping ανακοίνωσε την αγορά δύο πλοίων containers μεσαίου μεγέθους που βρίσκονται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Howaldtswerke στο Κίελο έναντι 40 εκατ. ευρώ έκαστο. Σε δηλώσεις του στους "Financial Times", ο πρόεδρος της Paragon Shipping κ. Μιχάλης Μπουντούρογλου δήλωσε πως "οι χρηματοοικονομικά υγιείς εταιρίες είναι λογικό να διατηρήσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία και να μην προχωρήσουν σε πωλήσεις σε αυτές τις ιστορικά χαμηλές τιμές" και συμπλήρωσε: "Είναι γνωστό ότι ειδικά η γερμανική αγορά αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα καθώς αγόρασαν σε ιστορικά υψηλές τιμές".

Η Diana Shipping στις 21 Ιουνίου ανακοίνωσε ότι αγόρασε δύο πλοία containers έναντι 37,3 εκατ. ευρώ έκαστο από τα ναυπηγεία Blohm και Voss στη βόρειο Γερμανία. Επίσης, η Goldenport Holdings στις 25 Ιουνίου ανακοίνωσε ότι θα διεκδικήσει επιπλέον κεφάλαια 35 εκατ. για την αγορά 4 πλοίων containers. Και ο κ. Ευάγγελος Μαρινάκης, ο οποίος στις αρχές του έτους αγόρασε δύο πλοία containers, δήλωσε πως «αισθανόμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον των containers».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v