Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στο Δημόσιο τα χρέη του ΟΣΕ

Την ανάληψη του χρέους του ΟΣΕ ύψους 10 δισ. από το Δημόσιο, όπως είχε προτείνει η τρόικα ΔΝΤ, Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών.

Στο Δημόσιο τα χρέη του ΟΣΕ
Την ανάληψη του χρέους του ΟΣΕ ύψους 10 δισ. ευρώ από το Δημόσιο, όπως είχε προτείνει η τρόικα Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών.

Η κίνηση αυτή, που είναι και η μόνη η οποία θα μπορεί να δώσει προοπτική βιωσιμότητας στον υπερχρεωμένο ΟΣΕ, θα έχει ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του δημόσιου χρέους κατά περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει, όπως έχει ανακοινωθεί ήδη από τον υπουργό κ. Ρέππα, την ιδιωτικοποίηση της TPAINOΣE με την παραχώρηση έως και του 49% σε ιδιώτες. Η εξεύρεση επενδυτή που θα συμπράξει με την εταιρία γίνεται ευκολότερη καθώς τα χρέη ύψους 680 εκατ. ευρώ, που έχει σωρεύσει η εταιρία κατά την τριετή λειτουργία της, θα αναληφθούν επίσης από το Δημόσιο.

Η συγκεκριμένη αυτή ρύθμιση θα πρέπει πρώτα να λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αφού ουσιαστικά αφορά σε κρατική ενίσχυση, που απαγορεύεται, ωστόσο αναμένεται ότι η έγκριση αυτή θα δοθεί τελικώς καθώς πρόκειται για εφαρμογή πρότασης της τρόικας.

Παράλληλα, στο νομοσχέδιο, που εδώ και πολύ καιρό βρίσκεται υπό κατάρτιση, προβλέπεται η συρρίκνωση του δικτύου δρομολογίων, στα οποία επίσης θα μπορούν να μπουν οι ιδιώτες.
Πάντως, το Δημόσιο μαζί με τα χρέη του ΟΣΕ προβλέπεται ότι θα πάρει από τον οργανισμό και μεγάλο αριθμό ακινήτων.

Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου προβλέπει τα εξής:

* Αμέσως μετά την έγκριση του νόμου, την κίνηση των διαδικασιών για τη συγχώνευση, διά απορρόφησης, της ΕΔΙΣΥ από τον ΟΣΕ.

* Ο ΟΣΕ καθίσταται ο αποκλειστικός διαχειριστής της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής στο σύνολό της και έχει την ευθύνη για τη ρύθμιση και την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

* Η ΓΑΙΑΟΣΕ μπορεί να προχωρά στη σύσταση εταιριών, να συνάπτει συμβάσεις παραχώρησης με τρίτους για τα ακίνητα που της ανήκουν κ.ά.

* Με την ισχύ του νόμου, σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ που ανήκει στην εταιρία ΟΣΕ περιέρχεται κατά κυριότητα στο ελληνικό δημόσιο.

* Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μεταξύ άλλων, θα μπορεί να δραστηριοποιείται στις λεωφορειακές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, ενώ θα μπορεί να ασκεί δραστηριότητες στον τομέα του γενικού τουρισμού αλλά και στον χώρο των logistics. Επίσης, προβλέπονται η είσοδος στρατηγικού συμμάχου στην εταιρία και η ανάθεση σε τρίτους της διοίκησης και της διαχείρισής της. Το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ μεταβιβάζεται, μέσω Δημοσίου, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

* Στο νομοσχέδιο προβλέπεται η κατάργηση γραμμών του ΟΣΕ που δεν είναι βιώσιμες. Για να διατηρηθεί μια ζημιογόνα γραμμή του περιφερειακού δικτύου θα πρέπει αυτό να γίνει με την ανάληψη του κόστους λειτουργίας είτε από την τοπική αυτοδιοίκηση είτε και από ιδιώτες που έχουν σχετικό ενδιαφέρον.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο