ΑCCA: Η Γενιά Υ και ο χρηματοοικονομικός κλάδος

Το 50% των νεαρών στελεχών του χρηματοοικονομικού κλάδου θεωρούν ότι η εταιρία τους δεν είναι σε θέση να τους προσφέρει ευκαιρίες εξέλιξης, σημειώνει έρευνα της ACCA. Εργασιακή ασφάλεια και απολαβές, τα βασικά κίνητρα.

ΑCCA: Η Γενιά Υ και ο χρηματοοικονομικός κλάδος


Περισσότεροι από τους μισούς νέους επαγγελματίες του χρηματοοικονομικού τομέα επιδιώκουν να χρησιμοποιήσουν τη χρηματοοικονομική τους κατάρτιση για ευρύτερη επιχειρηματική καριέρα.

Το νέο στέλεχος στα χρηματοοικονομικά του 21ου αιώνα, έχει αυτοπεποίθηση και σαφές όραμα για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας του, απαιτεί ασφάλεια στην εργασία του και κινητοποιείται από τις οικονομικές απολαβές, όπως διαπιστώνει μια νέα έρευνα από το ACCA (Ένωση Ορκωτών Ελεγκτών-Λογιστών) και τη Mercer, συμβουλευτική εταιρεία σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού.

Η έρευνα - που ονομάζεται Γενιά Y: Συνειδητοποιώντας τις δυνατότητες - δείχνει μια γενιά νέων επαγγελματιών του χρηματοοικονομικού τομέα που αναζητούν καριέρες δυναμικές που θα τους εμπνέουν, τόσο εντός όσο και εκτός της παραδοσιακής χρηματοοικονομικής σταδιοδρομίας.

Στην έρευνα παρουσιάζεται ένα εγερτήριο κάλεσμα προς τους εργοδότες - επαγγελματίες του χρηματοοικονομικού τομέα να αγκαλιάσουν τις επαγγελματικές προσδοκίες της νεότερης γενιάς και να προσφέρουν δυναμικές διαδρομές καριέρας που θα αξιοποιούν τις δεξιότητες τους.

Πάνω από 3.200 άτομα* ανταποκρίθηκαν στην έρευνα, από 122 χώρες σε όλο τον κόσμο, καθιστώντας τη μια από τις μεγαλύτερες μελέτες που έχουν γίνει για τη νεότερη γενιά σήμερα στο εργατικό δυναμικό. Στελέχη κορυφαίων διεθνών οργανισμών προσέφεραν μοναδικές γνώσεις σχετικά με τη διαχείριση αυτής της γενιάς αποτελεσματικά.

Ενώ από την έρευνα προκύπτει ότι οι περισσότεροι επαγγελματίες του χρηματοοικονομικού τομέα της Γενιάς Y δείχνουν να είναι ικανοποιημένοι με το σημερινό ρόλο τους, ανησυχίες εκφράζονται σχετικά με το μέλλον, με τους μισούς να υποδεικνύουν ότι η εταιρεία τους δεν είναι σε θέση να τους προσφέρει αρκετές ευκαιρίες για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας.

O κύριος Βαγγέλης Μπερτσεκάς, HR Manager της PricewaterhouseCoopers, αναφέρει ότι τα στελέχη της νέας αυτής γενιάς έχουν μεγαλώσει μέσα στο διαδίκτυο, έχουν εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και για αυτούς τους λόγους είναι ικανοί στο να απορροφούν πολλές πληροφορίες ταυτόχρονα.

«Τα νέα χρηματοοικονομικά στελέχη της γενιάς Υ είναι άνθρωποι με πολύ υψηλή ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική και την προσωπική ζωή τους. Είναι ιδιαίτερα έξυπνοι και απαιτητικοί και απαιτείται προσπάθεια για να τους κερδίσεις και να μιλήσεις τη γλώσσα τους. Το ACCA είναι ένας επαγγελματικός τίτλος που έρχεται να καλύψει τα κενά που ίσως υπάρχουν από την ακαδημαϊκή τους γνώση και να τους κάνει καλύτερους επαγγελματίες.»

O κύριος Θεοδόσης Ιγνατίδης, Audit Partner της Ernst & Young, αναφέρει ότι «το ACCA μπορεί να μεταμορφώσει τις προοπτικές των επαγγελματιών στον χρηματοοικονομικό τομέα. Πρώτον, η γνώση που παρέχει παραμένει ανά πάσα στιγμή επίκαιρη σε όλα τα θέματα που απασχολούν τον χρηματοοικονομικό τομέα διεθνώς και παρέχουν τα εφόδια να είναι κανείς ενήμερος και ικανός να προσαρμοστεί σε οποιοδήποτε περιβάλλον απαιτήσεων.

Στην συνέχεια, η Ελλάδα, που έχει τεθεί σε μια πορεία σύγκλισης με το διεθνές περιβάλλον, νομοτελειακά θα χρειαστεί τέτοια στελέχη - επαγγελματίες που θα βοηθήσουν την οικονομία της να λειτουργήσει με τα διεθνή και σύγχρονα πρότυπα, απαλλαγμένη από αγκυλώσεις και δεσμεύσεις του παρελθόντος (και του παρόντος). Ήδη τα σημάδια από την αγορά συνηγορούν στην πλήρη αναγνώριση της αξίας που δίνει ο τίτλος του ACCA στους κατόχους του.»

Ο κύριος Βασίλης Μονογυιός, υπεύθυνος εκπαίδευσης της Grant Thornton, αναφέρει ότι «Το πρόγραμμα του ACCA εκπαιδεύει με μία ολοκληρωμένη προσέγγιση τα άτομα που ενδιαφέρονται να εργαστούν (ή να εξελιχθούν περισσότερο) στα «οικονομολογικά» επαγγέλματα. Η ομοιομορφία του προγράμματος σε ολόκληρο τον κόσμο και ο μηχανισμός που υποστηρίζει το περιεχόμενο, διασφαλίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης και τη συνεχή επικαιροποίηση της ύλης, παρέχει μία διασφάλιση στα μεγάλα ελεγκτικά γραφεία ότι η εκπαίδευση των στελεχών τους είναι στη σωστή κατεύθυνση.»

Οι εργαζόμενοι της Γενιάς Υ σε όλο τον κόσμο παίρνουν τη σταδιοδρομία τους στα χέρια τους και εστιάζουν στις προοπτικές για ανάπτυξη με σκοπό να εξασφαλίσουν επαγγελματική εξέλιξη. Αυτό έχει επιπτώσεις στον τρόπο με τον οποίο το χρηματοοικονομικό επάγγελμα στηρίζει τη βάση για τα ταλέντα του και στο πώς οι εταιρείες θα πρέπει να προσελκύσουν, να αναπτύξουν και να διατηρήσουν τα νέα χρηματοοικονομικά ταλέντα τους.


Άλλα βασικά πορίσματα που προέκυψαν από την έρευνα:

- Θέματα αμοιβών: Η αμοιβή είναι ένας σημαντικός τομέας σε αυτή την ηλικιακή ομάδα για αυτό και αναζητούν ανταγωνιστικά πακέτα. Αλλά θέλουν επίσης και ένα καλό συμβατικό πακέτο - θέλουν τα χρήματα, την ισορροπία εργασίας-προσωπικής ζωής, και θέλουν να εργαστούν για ένα ελκυστικό εμπορικό σήμα που αντικατοπτρίζει τις δικές τους αξίες.

- Η βιωματική μάθηση είναι ζωτικής σημασίας: Οι εργοδότες και η ίδια Γενιά Υ βλέπουν τη βιωματική μάθηση ως κλειδί για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων που απαιτούνται από το σημερινό χρηματοοικονομικό επάγγελμα. Η πρόσωπο με πρόσωπο μάθηση έχει ακόμα απήχηση σε αυτή τη γενιά και είναι λιγότερο εξαρτημένη από την ηλεκτρονική μάθηση σε σχέση με ότι μπορεί να ήταν γνωστό στο παρελθόν. Οι οργανισμοί πρέπει να αναπτύξουν ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών μάθησης για να αναλάβουν αυτή τη γενιά με επιτυχία.

- Ελκυστική, διαφορετική εργασία: Οι εταιρείες-εργοδότες πρέπει να θέσουν την εξέλιξη της σταδιοδρομίας στο επίκεντρο των απόψεων τους ώστε να καταστούν ελκυστικές για τη Γενιά Υ. Αντίθετα με τη δημοφιλή αντίληψη, η έρευνα δείχνει πως πρόκειται για μια γενιά που εκτιμά την ασφάλεια των θέσεων εργασίας, αλλά είναι έτοιμοι να φύγουν, αν οι υποσχέσεις καριέρας τους δεν εκπληρώνονται.

Ο Chris Johnson, προϊστάμενος Ανθρώπινου Κεφαλαίου στη Mercer στη Μ. Βρετανία λέει: «Η δημιουργία αξίας είναι το κλειδί για τις εταιρείες στο μέλλον. Ολοένα και περισσότερο, το ανθρώπινο κεφαλαίο θα είναι η κύρια πηγή ανταγωνιστικής διαφοροποίησης. Η αξία του θα δημιουργηθεί από τους ανθρώπους, τις ιδέες και το brand της εταιρείας. Οι οργανισμοί θα πρέπει να σκεφτούνε δημιουργικά για το πώς μπορούν να προσφέρουν ρόλους και μεγαλύτερες διακυμάνσεις σταδιοδρομίας έτσι ώστε να επωφεληθούν από αυτό το ταλέντο και να δημιουργήσουν αξία.»

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v