Εκτός ΟΣΕ 2.351 εργαζόμενοι

Τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ κατά 37% ή 1.600 άτομα και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά 45% ή 751 άτομα και την ανάληψη του χρέους ύψους 10,7 δισ. ευρώ από το Δημόσιο προβλέπει το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Εκτός ΟΣΕ 2.351 εργαζόμενοι
Τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ κατά 37% ή 1.600 άτομα και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά 45% ή 751 άτομα και την ανάληψη του χρέους ύψους 10,7 δισ. ευρώ από το Δημόσιο, το οποίο θα πάρει επίσης την ακίνητη περιουσία του οργανισμού, προβλέπει το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ που εγκρίθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου στη Θεσσαλονίκη.

"Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο συμφέρον, το συμφέρον της κοινωνίας", τόνισε ο υπουργός Υποδομών κ. Ρέππας κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου, σημειώνοντας ότι "με την πρωτοβουλία αυτή απαλλάσσουμε τον Έλληνα φορολογούμενο από το άγος του χρέους και των ελλειμμάτων του ΟΣΕ που φθάνουν σε δυσθεώρητα ύψη.

Το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ ξεπερνά τα 10,7 δισ. ευρώ και το ετησίως παραγόμενο έλλειμμα είναι πάνω από 1 δισ. ευρώ. Αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι 1 δισ. είναι το σύνολο του ποσού που διέθετε το ελληνικό δημόσιο για το λεγόμενο δώρο των Χριστουγέννων, που έχει περικοπεί".

Ο υπουργός σημείωσε παράλληλα ότι το προωθούμενο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης οδηγεί στην εξυγίανση, τον ενδιάμεσο σταθμό για να φθάσουμε στον τελικό προορισμό, με στόχο έναν σύγχρονο και βιώσιμο σιδηρόδρομο.

Με το σχέδιο εξυγίανσης επιχειρείται, όπως σημειώνεται στην εισηγητική έκθεση, μία εκ βάθρων λειτουργική και οικονομική εξυγίανση του σιδηροδρομικού συστήματος με τη ρύθμιση του ζητήματος των συσσωρευμένων χρεών, την αναθεώρηση των ζημιογόνων δραστηριοτήτων, τη ρύθμιση ζητημάτων που σχετίζονται με τη σύναψη συμβάσεων Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) με το Δημόσιο ή ΟΤΑ για τα ζημιογόνα δρομολόγια και γενικότερα την ανάθεση συγκεκριμένων ρόλων στους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να λειτουργήσει ο υγιής ανταγωνισμός στο σιδηροδρομικό σύστημα.
 
Τα συσσωρευμένα χρέη αναλαμβάνονται από το Δημόσιο και ως μερική αντιστάθμιση, του μεταβιβάζεται η ακίνητη περιουσία και εισάγονται ρυθμίσεις για την αποδοτική αξιοποίησή της, ως μερική συμβολή στην αντιμετώπιση των χρεών. Εδραιώνεται η οικονομική και λειτουργική αυτοτέλεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που δεν είναι πλέον μέρος του ομίλου ΟΣΕ, και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την άμεση λειτουργική και οικονομική εξυγίανσή της με προοπτική ιδιωτικοποίησής της.


Οι στόχοι της αναδιοργάνωσης

Οι κεντρικοί στόχοι της αναδιοργάνωσης περιλαμβάνουν την άμεση επίτευξη βιωσιμότητας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ισοσκελισμό της ετήσιας ζημίας των 231 εκατομμυρίων ευρώ εντός του 2011. Παράλληλα, ρυθμίζεται και το χρέος της εταιρίας ύψους 539 εκατ. ευρώ και αναδιοργανώνεται η τιμολογιακή πολιτική με περικοπή των ατελειών, των μειωμένων εισιτηρίων και των εκπτώσεων ύψους έως και 80% στις εμπορευματικές μεταφορές. Η εταιρία για την περίοδο 2011 - 2013 θα εισπράττει κατ’ ανώτατο 50 εκατ. ευρώ για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή την εξυπηρέτηση "άγονων" περιοχών.

Ο ΟΣΕ, οποίος θα απορροφήσει και τον ΕΔΙΣΥ, θα είναι ο διαχειριστής της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής. Για το 2011 προβλέπεται ο οικονομικός εξορθολογισμός με τη μείωση των ταμειακών ζημιών από 248 εκατ. στα 130 εκατ. το 2011 και περαιτέρω μείωση στη συνέχεια. Πρόκειται να αναθεωρηθούν, ουσιαστικά δηλαδή δεν θα υλοποιηθούν, τα έργα υποδομής που παρουσιάζουν μειωμένο σιδηροδρομικό ενδιαφέρον.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία διατηρείται, θα γίνει το όχημα του ΟΣΕ για την ανταποδοτική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού (ΣΔΙΤ, συμβάσεις παραχώρησης, συμμετοχή σε μικτά εταιρικά σχήματα). Να σημειωθεί ότι ένα μέρος των κερδών που θα προκύπτει από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας θα διατίθεται για τη μείωση του χρέους του ΟΣΕ.


Προσωπικό - πώς θα γίνουν οι μετατάξεις

Στον ΟΣΕ προβλέπεται ότι θα παραμείνουν συνολικά 2.800 εργαζόμενοι και για το προσωπικό αυτό προβλέπεται σύγκλιση κανονισμών αλλά και περιορισμός των ανεξέλεγκτων, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, υπερωριών. Μεταξύ άλλων, πρόκειται να καταργηθούν στρεβλώσεις όπως το να λογίζεται ως εργασία ο χρόνος διαλείμματος, η διάρκεια της αργίας που σήμερα είναι στις 28 ώρες κ.λπ.

Τα συνολικά 2.351 άτομα για τα οποία δεν υπάρχει θέση στο οργανόγραμμα των νέων εταιριών προβλέπεται με συνοπτικές διαδικασίες να μεταφερθούν σε άλλη θέση του δημόσιου τομέα, που ονομάζεται φορέας υποδοχής.

Μάλιστα, στο αμέσως επόμενο διάστημα οι εργαζόμενοι θα κληθούν να δηλώσουν πού θα ήθελαν να μεταφερθούν.

Αν περισσότεροι ενδιαφερόμενοι διεκδικούν την ίδια θέση, προτιμώνται οι εξής (κατά σειρά προτεραιότητας):

α) Όσοι προσδιόρισαν οι ίδιοι, εθελοντικώς και εγγράφως, τον νομό και τρεις θέσεις προτίμησής τους, σύμφωνα με την παρ. 4 του παρόντος άρθρου.

β) Τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

γ) Οι άγαμοι ή χήροι ή διαζευγμένοι γονείς που έχουν επιμέλεια τέκνων (ανά αριθμό τέκνων).

δ) Οι έγγαμοι γονείς (κατά αριθμό τέκνων).

ε) Αυτοί των οποίων ο/η σύζυγός τους συνυπηρετεί στον ίδιο νομό.

στ) Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία.

ζ) Οι έχοντες τη μεγαλύτερη προϋπηρεσία.

η) Οι έχοντες τον υψηλότερο βαθμό ή χαρακτηρισμό (άριστα, λίαν καλώς κτλ) στον τίτλο σπουδών της εκπαιδευτικής τους βαθμίδας.

Όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόκειται να αποχωρήσουν 751 εργαζόμενοι, οι οποίοι θα προέρχονται από τους εξής τομείς λειτουργίας:

-Τομέας σιδηροδρομικής έλξης: 120.

-Τομέας σιδηροδρομικής κίνησης: 380.

-Τομέας οδικών μέσων & λεωφορείων: 30.

-Τομέας ανάπτυξης, οικονομικής διαχείρισης, διοίκησης και υποστήριξης: 140.

-Τομέας ζύγισης και φόρτωσης: 81.

Οι 1.600 εργαζόμενοι που θα αποχωρήσουν από τον ΟΣΕ θα προέρχονται από τους εξής τομείς λειτουργίας:

-Τομέας σχεδίασης και διαχείρισης δικτύου και εγκαταστάσεων: 520.

-Τομέας συντήρησης τροχαίου υλικού: 380.

-Τομέας διαχείρισης κυκλοφορίας: 330.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v