ΕΣΕΕ:Ζήτησε επιβράβευση των συνεπών επιχειρήσεων

Την πρότασή της για τη θέσπιση φορολογικών κινήτρων για συνεπείς επιχειρήσεις  και περαίωση διαχειριστικών χρήσεων, όπως κατατέθηκε στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η ΕΣΕΕ.

ΕΣΕΕ:Ζήτησε επιβράβευση των συνεπών επιχειρήσεων
Την πρότασή της για τη θέσπιση φορολογικών κινήτρων για συνεπείς επιχειρήσεις και περαίωση διαχειριστικών χρήσεων, όπως κατατέθηκε στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η ΕΣΕΕ. 
 
Όπως αναλυτικά επισημαίνεται από την ΕΣΕΕ,  παρότι το γενικότερο πνεύμα των δηλώσεων και των εξαγγελιών του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ κινήθηκε στη στρατηγική ελπίδας και απηχούσε μια ανάγκη να διαμορφωθεί ένα αισιόδοξο κλίμα στην κοινωνία και στην αγορά, η πραγματικότητα που βιώνουν η ελληνική επιχειρηματικότητα και ο Έλληνας καταναλωτής απέχει πολύ από τον στόχο αυτόν.

Αμέσως μετά την ομιλία του πρωθυπουργού, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Β. Κορκίδης δήλωσε: "Ακούσαμε ότι 'ναι γίνεται'. Δεν ακούσαμε όμως το πώς γίνεται και μέχρι πότε θα γίνεται. Το μόνο που ξεκαθαρίστηκε είναι ότι τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης δεν πρόκειται να καταγραφούν στην πραγματική οικονομία πριν από το 2013.

Εκτιμούμε το γεγονός ότι ακούσαμε επαίνους για τις θυσίες μας και συμφωνούμε σε μια συλλογική μάχη όλων για την επιβίωση. Θέλουμε να πάμε μπροστά, όμως στο ελληνικό εμπόριο παραμένουν απαράλλαχτα τα ίδια ερωτήματα και μάλιστα χωρίς ικανοποιητικές απαντήσεις. Γνωρίζουμε ότι η λύση δεν θα είναι απλή και πρέπει να προκύψει από έναν συνδυασμό συντονισμένων ενεργειών της κυβέρνησης με τους κοινωνικούς εταίρους.

Από την ομιλία του πρωθυπουργού, διακρίναμε μια αλλαγή πλεύσης και στροφή στην ενίσχυση της υγιούς μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας. Η κυβέρνηση φαίνεται να αποφάσισε την 'ανακαίνιση' την οικονομικής της πολιτικής, τους ρυθμούς υλοποίησης και τις προτεραιότητές της".

Το αίτημα της ΕΣΕΕ για μια νέα ρύθμιση "σκούπα" φορολογικών και ασφαλιστικών εκκρεμοτήτων, με προτεραιότητα στην αναγνώριση του συνεπούς φορολογουμένου, έγινε εν μέρει αποδεκτό από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Δεν θα πρέπει να λογίζεται όμως ως παροχή, αφού είναι μια νέα καταβολή από τις επιχειρήσεις που αφορά στην περαίωση ανέλεγκτων χρήσεων και όχι βεβαιωμένων φορολογικών οφειλών. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια περαίωση εκκρεμοτήτων κράτους -φορολογουμένων η οποία προέρχεται από τις ελεγκτικές ανεπάρκειες του πρώτου.

Η μείωση κατά 4% (από 24% σε 20%) της φορολογίας των μη διανεμόμενων κερδών των επιχειρήσεων που επανεπενδύονται αξιολογείται θετικά από την ΕΣΕΕ, αν και αφορά κυρίως στις μεγάλες επιχειρήσεις, με την προϋπόθεση όμως ότι θα υπάρξουν επαρκή κέρδη για επανεπένδυση.

Όσον αφορά στην εξαγγελία από τον πρωθυπουργό για έναν "χάρτη επιχειρηματικότητας", η ΕΣΕΕ έχει ήδη ξεκινήσει να αποτυπώνει τον επιχειρηματικό χάρτη του εμπορίου στην ΓΕΩΒΑΣΗ. Σε αυτήν την κατεύθυνση, ελπίζουμε ότι η κάρτα του πολίτη θα βοηθήσει στην απλοποίηση διαδικασιών που σχετίζονται με την επιχειρηματική λειτουργία.

Επισυνάπτεται αναλυτικά η πρόταση της ΕΣΕΕ όπως κατατέθηκε στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για την περαίωση ανέλεγκτων χρήσεων, όπου προτείνεται η παροχή περισσότερων κινήτρων προς τον συνεπή φορολογούμενο, με στόχο να δημιουργήσουμε παραδείγματα προς μίμηση και όχι προς αποφυγή.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΕΣΕΕ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΠΕΡΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ


1. Φορολογικά κίνητρα για συνεπείς επιχειρήσεις

*Σε επιχειρήσεις που δεν έχουν φορολογικές παραβάσεις κατά την τελευταία 5ετεία προτείνουμε όπως κατά την κατάθεση της φορολογικής δήλωσης να γίνεται ηλεκτρονική διασταύρωση για τη διαπίστωση τέτοιων φορολογικών παραβάσεων και αν από τον έλεγχο δεν προκύψει κανένα στοιχείο να θεωρείται η δήλωση ειλικρινής και η χρήση περαιωμένη.
* Σε περίπτωση τακτικού φορολογικού ελέγχου, να διενεργείται πρώτα πάντα έλεγχος της τελευταίας χρήσης. Σε περίπτωση όπου το αποτέλεσμα των λογιστικών διαφορών που προσδιορίζει ο έλεγχος κυμαίνεται σε ποσοστό μέχρι 5% επί των συνολικών κερδών της επιχείρησης ή προκύπτει φόρος μέχρι 30.000 ευρώ, οι προηγούμενες ανέλεγκτες χρήσεις να θεωρούνται περαιωμένες ως ειλικρινείς. 
* Στους συνεπείς φορολογουμένους -φυσικά και νομικά πρόσωπα- να παρέχεται έκπτωση σε ποσοστό 5% - 10% του φόρου της συγκεκριμένης χρήσης. 
* Να δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας αφορολόγητου αποθεματικού από τα κέρδη της επιχείρησης για επενδύσεις.

2. Περαίωση διαχειριστικών χρήσεων 2000 - 2009 για όλους

Να δοθεί η δυνατότητα σε επιτηδευματίες (επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες) με τζίρο έως 9 εκατ. ευρώ να υπαχθούν στο καθεστώς περαίωσης, ήτοι να κλείσουν φορολογικά τις διαχειριστικές χρήσεις μέχρι τις 31/12/2009, ακόμα κι αν δεν εκμεταλλεύτηκαν την προηγούμενη περαίωση των χρήσεων 2000 - 2006.

Βασικά κριτήρια υπαγωγής - προϋποθέσεις προτείνουμε να είναι τα ακόλουθα:

1. Να έχουν υποβληθεί μέχρι σήμερα για όλες τις ανέλεγκτες χρήσεις αρχικές ή συμπληρωματικές δηλώσεις φόρου εισοδήματος και εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ.
2. Να υπάγονται στη ρύθμιση εκτός από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπά φορολογικά αντικείμενα, όπως οι δηλώσεις ΦΠΑ, ακόμα και αν υπάρχουν παραβάσεις του ΚΒΣ που δεν επηρεάζουν το κύρος των βιβλίων και στοιχείων.
Η υπαγωγή στην ανωτέρω ρύθμιση προϋποθέτει από τη μεριά της επιχείρησης την αποδοχή της περαίωσης η οποία μπορεί να γίνει μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2010.

Η πληρωμή του βεβαιωμένου ποσού να δύναται να πραγματοποιείται ως εξής:

Α. Με την αποδοχή της περαίωσης, καταβολή του 1/10 του ποσού και εξόφληση του υπολοίπου σε 12 ή 24 ή 36 μηνιαίες δόσεις αναλόγως του ύψους του.
Β. Η ολοσχερής εξόφληση του βεβαιωμένου ποσού να γίνεται με έκπτωση 10%.

Υπολογισμός του ποσού της περαίωσης 

*  Τα δηλούμενα ακαθάριστα έσοδα, όπως αυτά προκύπτουν από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, πολλαπλασιάζονται με συντελεστή λογιστικών διαφορών ένα τοις εκατό (1%). Το ποσό αυτό των λογιστικών διαφορών προσαυξάνεται με τη θετική διαφορά που προκύπτει μεταξύ των προσδιοριζόμενων εξωλογιστικά καθαρών κερδών με τη χρήση του μοναδικού συντελεστή καθαρού κέρδους (του αντικειμένου εργασιών με τα μεγαλύτερα έσοδα) μειωμένου κατά ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) και των δηλούμενων καθαρών κερδών. Αν τα δηλούμενα καθαρά κέρδη είναι μεγαλύτερα των εξωλογιστικών καθαρών κερδών, η διαφορά αυτών μειώνει το ποσό των λογιστικών διαφορών. 

*  Στο τελικό ποσό που προκύπτει από τους ως άνω υπολογισμούς επιβάλλεται φόρος με συντελεστή δεκαπέντε τοις εκατό (15%) για ατομικές επιχειρήσεις και είκοσι τοις εκατό (20%) για προσωπικές επιχειρήσεις (Ο.Ε., Ε.Ε.), νομικά πρόσωπα (Α.Ε., ΕΠΕ) και λοιπές επιχειρήσεις. 

*  Όταν οι επιχειρήσεις βαρύνονται με παραβάσεις του ΚΒΣ οι παραπάνω συντελεστές προσαυξάνονται σε ποσοστό 10%.

* Το ποσό του τελικού αποτελέσματος που προκύπτει από τους παραπάνω υπολογισμούς να μην είναι μεγαλύτερο του 0,8% του ποσού των δηλωθέντων ακαθάριστων εσόδων συνολικά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v