Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κρίσιμη συνεδρίαση των αυτοκινητιστών

Κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους θα λάβουν σήμερα οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών στη συνέλευση των προέδρων των ομοσπονδιών όλης της χώρας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Κρίσιμη συνεδρίαση των αυτοκινητιστών
Κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους θα λάβουν σήμερα οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών στη συνέλευση των προέδρων των ομοσπονδιών όλης της χώρας, η οποία θα πραγματοποιηθεί υπό το βάρος των σοβαρών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πολυήμερη αποχή των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων από τα καθήκοντά τους.

Το τι θα επιλέξουν να πράξουν οι αυτοκινητιστές είναι δύσκολο να προβλεφθεί καθώς υπάρχουν ψύχραιμες φωνές που κάνουν λόγο για άμεσο σταμάτημα των κινητοποιήσεων, με δεδομένη και την ψήφιση του σχεδίου νόμου, προκειμένου ο κλάδος να μην απολέσει και τα τελευταία ερείσματά του στην κοινωνία.

Την ίδια όμως ώρα εξακολουθούν να εκφράζονται και απόψεις που κάνουν λόγο όχι απλώς για συνέχιση των κινητοποιήσεων αλλά και για περαιτέρω σκλήρυνση της στάσης τους, έως ότου ικανοποιηθούν πλήρως τα αιτήματά τους που αφορούν σε φορολογικά, αναπτυξιακά και ασφαλιστικά θέματα.

Οι θιασώτες αυτής της άποψης υποστηρίζουν ότι μετά την πολυήμερη κινητοποίηση οι αυτοκινητιστές δεν μπορούν να αποχωρήσουν από τα μπλόκα χωρίς να έχουν λάβει σαφείς δεσμεύσεις τουλάχιστον για τα επιμέρους αιτήματά τους, αφού η βασική τους επιδίωξη, δηλαδή η διατήρηση του καθεστώτος του κλειστού επαγγέλματος για μακρά μεταβατική περίοδο, δεν ικανοποιήθηκε.

Οι σκληροί, δηλαδή όσοι ζητούν όχι απλώς συνέχιση αλλά και μεγαλύτερη ένταση στις κινητοποιήσεις, επικράτησαν και χθες το απόγευμα όταν εμπόδισαν την επιβίβαση οχημάτων σε πλοία που επρόκειτο να αναχωρήσουν από τον Πειραιά αλλά και τη φορτοεκφόρτωση οχημάτων στη Θεσσαλονίκη.

Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, παρότι ξεκαθαρίζει ότι δεν θα γίνει ανεκτό το κλείσιμο δρόμων, εντούτοις καταβάλλει προσπάθεια να μην υπάρξουν εντάσεις τώρα που το θέμα ουσιαστικά έχει κλείσει, χωρίς μάλιστα απώλειες, με την ψήφιση του σχεδίου νόμου.

Στο πνεύμα αυτό ο υπουργός Μεταφορών κ. Ρέππας σε χθεσινές δηλώσεις του επανέλαβε ότι σύντομα θα εξειδικευτούν με σχετικά νομοθετήματα η ένταξη των μεταφορέων στον αναπτυξιακό νόμο, τα θέματα που παραμένουν εκκρεμή στον τομέα της ασφάλισης, όπου θα καταβληθεί προσπάθεια προκειμένου να ενταχθούν οι αυτοκινητιστές σε ανώτερες ασφαλιστικές κατηγορίες, και, τέλος, αναφορικά με τα φορολογικά ζητήματα θα δοθεί η δυνατότητα το ύψος της αξίας της άδειας να προσμετράται με τα έξοδα ώστε να προκύπτει τελικώς η διαφορά εσόδων και εξόδων, και οι αυτοκινητιστές για 7ετή περίοδο να καταβάλλουν μειωμένο φόρο.

Ο υπουργός Μεταφορών τήρησε χθες ιδιαίτερα χαμηλούς τόνους σημειώνοντας ότι από την πλευρά του υπουργείου δεν υπάρχει καμία εκδικητική στάση καθώς, όπως ανέφερε, ο ίδιος δεν πραγματοποίησε την απειλή για μηδενισμό της μεταβατικής περιόδου, παρά τη συνέχιση των κινητοποιήσεων. Ωστόσο ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται καν θέμα συζήτησης για το αίτημα που διατυπώνεται από τους αυτοκινητιστές για αποζημίωση της αξίας της άδειας.

Σε μια τέτοια περίπτωση το ποσό που θα χρειαζόταν να καταβάλει το Δημόσιο θα ξεπερνούσε τα 2 δισ. ευρώ.

Οι αυτοκινητιστές διατυπώνουν ένα αίτημα για αποζημίωση όταν δεν έχουν καταβάλει φόρο μεταβίβασης, δεν είναι γνωστό πόσο αγόρασαν τις άδειες, κι επίσης φαίνεται να ξεχνούν ότι η άδεια αυτή είναι το "διαβατήριό" τους προκειμένου να συνεχίσουν να ασκούν το επάγγελμά τους, κατέληξε ο υπουργός.

Να σημειώσουμε ότι οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, τα οποία συνεχίζουν να βρίσκονται παραταγμένα σε τέσσερα σημεία της Θεσσαλονίκης, προκάλεσαν την παρέμβαση του προϊστάμενου εισαγγελέα πρωτοδικών της Θεσσαλονίκης κ. Ευάγγελου Μπακέλα, ο οποίος με έγγραφό του προς τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης ζητάει να εφαρμόζεται η αυτόφωρη διαδικασία και να σχηματίζονται δικογραφίες όταν διαπιστώνεται ότι διαπράττεται το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών.

Αντίστοιχο αίτημα είχε διατυπώσει προ ημερών και η Εισαγγελία Αθηνών και εφόσον η αστυνομία σκληρύνει τη στάση της, τότε οι αυτοκινητιστές που δημιουργούν προβλήματα να βρεθούν αντιμέτωποι με το αυτόφωρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v