ΕΕ: Ζητά αλλαγές στον νόμο για άδειες οχημάτων ΔΧ

Η επιτροπή της ΕΕ ζητεί από το ΔΕΕ να αναγνωρίσει ότι η Ελλάδα με την επιβολή περιορισμών στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων δημοσίας χρήσεως και ιδιωτικών βυτιοφόρων παραβιάζει άρθρο της ΕΕ.

ΕΕ: Ζητά αλλαγές στον νόμο για άδειες οχημάτων ΔΧ
Η επιτροπή της Ε.Ε. ζητεί από το ΔΕΕ να αναγνωρίσει ότι η Ελλάδα, με την επιβολή περιορισμών στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων δημοσίας χρήσεως και ιδιωτικών βυτιοφόρων, ιδίως με το άρθρο 4 του Νόμου 383/1976, τα άρθρα 6 και 7 του Νόμου 3054/2002, με τις υπουργικές αποφάσεις περί εφαρμογής των εν λόγω νόμων καθώς και με την επιβολή σταθερών κομίστρων (εντός κάποιων ορίων) για τις υπηρεσίες μεταφοράς που παρέχονται από φορτηγά δημοσίας χρήσεως, παραβιάζει το άρθρο 49 (πρώην 43 ΣΕΚ) της συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ε.Ε.

Παραβίαση του άρθρου 49 ΕΚ (ελευθερία εγκατάστασης):

H Επιτροπή φρονεί ότι η εξάρτηση της χορήγησης νέων αδειών φορτηγών δημοσίας χρήσης (ΦΔΧ) από τις μη αντικειμενικά προσδιοριζόμενες "μεταφορικές ανάγκες της χώρας" περιορίζει την ελευθερία εγκατάστασης των οδικών εμπορευματικών μεταφορέων στην Ελλάδα.

Η υποχρέωση επιβολής καθορισμένων κομίστρων με ανώτατα και κατώτατα όρια αποθαρρύνει αφενός τις ξένες επιχειρήσεις από την πρόσβαση στην αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών ή/και στην ελληνική αγορά εμπορίας πετρελαιοειδών και, αφετέρου, εμποδίζει τις ήδη εγκατεστημένες στην ελληνική επικράτεια εταιρίες να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους.

Ο Ν. 3054/2002 δίνει τη δυνατότητα στην ελληνική κυβέρνηση να ελέγχει τον αριθμό των κυκλοφορούντων βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήση και κατά συνέπεια αποσκοπεί στη διατήρηση όχι μόνο του κλειστού χαρακτήρα του επαγγέλματος των μεταφορέων πετρελαιοειδών αλλά και της δυναμικής κάθε εταιρίας που δραστηριοποιείται στην εν λόγω αγορά. Ο διοικητικός καθορισμός του αριθμού των βυτιοφόρων των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών ούτε είναι αναγκαίος για την προσαρμογή αυτών των επιχειρήσεων στις συνθήκες της αγοράς, ούτε δικαιολογείται από λόγους δημόσιας (οδικής) ασφάλειας και δημόσιας υγείας.

Παραβίαση του άρθρου 81 ΕΚ (ελεύθερος ανταγωνισμός)

Ο καθορισμός από την ελληνική πολιτεία μόνο κατώτατων ορίων κομίστρου για τη μεταφορά υγρών καυσίμων με ΦΔΧ αυτοκίνητα δεν συμβιβάζεται με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και επομένως πρέπει αμέσως να καταργηθεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v